Jung's house.
Morning."Hai yeri." Krystal sandar dirinya di atas katil. Yeri tersenyum dan duduk di birai katil krystal. "Are you okay?"
"Not really. Makin....hacuuuuuh." krystal bersin. Dia mula mengelap hingusnya menggunakan tisu yang ke berapa. Yeri pun tidak pasti. Dia membaling tisu yang dipeganganya ke dalam tong sampah yang sudah menggunung dengan tisu. "Hmm okay. Kejap lagi jin dengan woo bin datang."
"Mwo?" Krystal memandang yeri dengan mata berair.
Dia membelek-belek jambangan bunga di tangan itu sambil tersenyum. Terima kasih kepada yeri memberitahu padanya tentang keadaan krystal.
"Nuguya?" Terdengar suara interkom dari luar rumah krystal. "Kim Woo Bin. Classmate Krystal."
Klik!
Terdengar bunyi pintu dibuka dari dalam. Woo bin menundukkan dirinya di depan orang itu. "Tuan muda cari cik muda? Dia berada di tingkat atas." Maid itu memberitahu bilik krystal.
Woo bin mengangguk dan menundukkan dirinya sekali lagi. Dia menaiki tangga dan berhenti di depan bilik yang terbuka sedikit. Dia menarik nafasnya sedikit dan menghembuskan nafasnya. Dia meletakkan tangan kanannya di belakang bersama jambangan bunganya.
Tok tok!
Yeri dan krystal berhenti berborak dan memandang ke arah pintu. Woo bin menjegulkan kepalanya dan tersengih.
"Oh woo bin come in." Yeri memanggilnya dan tersenyum. Dia memandang ke arah krystal yang sedang mengambil tisu di dalam kotak.
"Memandangkan woo bin ada dekat sini. Aku pergi dulu okay?" Yeri bangkit dari katil krystal dan mengambil handbagnya diatas katil krystal. Krystal tersenyum dan memandang ke arah yeri keluar dari biliknya.
Woo bin hanya berdiri di depan krystal. Awkward dikatakan. Dia berdehem beberapa kali untuk memulakan perbualannya.
"Emm nak. For you." Woo bin meletakkan jambangan bunga itu di atas katil krystal. Krystal memandang ke arah jambangan bungan itu.
Lavender!
"Thanks." Krystal hanya mengucap satu perkataan. Masih tidak larat dengan hidungnya.
"Nak makan tak? Saya belikan?" Woo bin menawarkan dirinya. "Serious? Awak belanja?" Mata krystal bersinar ingin sangat makan makanan diluar berbanding makanan ommanya. Bukan tidak sedap cuma dia berasa kurang sedap ketika sakit.
"Tak saya pergi beli. Awak bayar." Krystal mencebik. Dia berpeluk tubuh dan memejamkan matanya.
Ceh! Ingatkan dia belanja. Dia kenakan aku pulak.
"I'm just kidding. Okay what do you want?" Krystal berfikir. "Saya nak bubble tea." Krystal sudah berangan dengan bubble tea di kepalanya. Oreo vanila with black pearl. Kegemarannya ketika dia betul betul craving dengan itu.
"Nope tak boleh." Woo bin menggelengkan kepalanya. Tidak setuju dengan cadangan krystal yang sedang terlantar di atas katil.
Dengan selesema lagi kau nak minum air bubble tea krys?
"Alaa bolehlah. Betul-betul craving dengan bubble tea ni." Krystal merapatkan tangannya dan memejamkan matanya pada Woo bin.
Mrs. Jung yang baru keluar dari biliknya ingin ke ruang tamu berhenti di depan bilik krystal apabila terdengar suara krystal meminta air bubble tea. Dia menggeleng-geleng kepalanya. Dia memasuki bilik krystal dengan secara tiba-tiba.
"Krys jangan minta bukan-bukan boleh tak? Kamu tengah selesema kan tak baik tau minum air bubble tea." Krystal mencebik. Dia memeluk tubuh dan memandang ke arah tingkap. Protes.
"Protes lah protes. Haih nasib unnie kamu tak sedegil kamu." Mrs. Jung menggeleng geleng kepalanya.
"Okay, omma nak masak." Mrs. Jung bangkit dari birai katil krystal dan senyum pada woo bin. Woo bin hanya menundukkan diri pada Mrs. Jung.
"So now nak makan apa?" Woo bin bertanya semula setelah Mrs. Jung betul-betul keluar dari bilik. Krystal berfikir semula sambil memandang ke arah tingkap. Dia tersenyum apabila dia mendapat idea.
Dia memandang ke arah woo bin dan berkata.
"Saya nak donut."
-tbc-
Noted.
Terpaksa unpublish semula and publish balik. xD. Tetiba jer wattpad problem patutlah pelik semacam jer part ni. Maaaf. Bow 90°.
YOU ARE READING
I'll Wait. ⓒ (edit)
FanfictionHighest Ranking; Fanfiction:- #866 26 Jan 17 "We break up." "Wae?" "Sebab awak curang!" Dia menangis disebabkan seseorang telah curang padanya. Dia pernah hampir mahu bunuh diri di sebabkan putus itu tetapi sempat diselamatkan oleh... "I'm Kim Seok...