Hospital.
Wad jin's room.Woo bin berjalan mundar-mandir di depan wad. "Woo bin, jin okay kan?" Mereka berkata dengan nafas yang tercungap-cungap.
"Doktor belum keluar." Woo bin duduk di kerusi sambil memandang ke lantai. Tiba-tiba pintu di kuak. Doktor nam keluar dari bilik jin. "Macam mana dengan jin?" Mereka bertiga berkata serentak. "Buat masa ni, dia cuma pengsan. Dan tangannya dah dibalut." Woo bin mengangguk. Doktor nam keluar dari bilik itu. "Dibalut?"
"Dia pengsan kat tangga. Tangan dia tegores kat bucu tangga." Woo bin berkata perlahan. Krystal memandang kiri dan kanan "Awak cari apa?"
Krystal mengerutkan dahinya.
Dah kenapa woo bin ni pakai Awak saya?
"Nothing"
"Krys aku nak pergi tandas kejap." Krystal hanya memberi senyuman tawar. Woo bin memandang lantai ternampak tompokan darah."Chakkaman." Woo bin memegang tangan krystal. "Wae?" Woo bin mengangkat tangan krystal. "Hey. You're bleeding." Woo bin menunjukkan muka risaunya. "I'm okay." Krystal menarik tangannya. "You're not okay." Woo bin menarik tangan krystal dan berjalan menuju ke farmasi.
...
"Maaf masa melawat dah habis." Nurse itu berkata pada mereka. "Nampaknya kiteorang kena balik." Yeri mula berdiri begitu juga krystal. "Datanglah esok." Yeri hanya mengangguk. "Bye krystal." Woo bin melambai pada krystal. Krystal hanya menjeling.Hospital
Morning.Jin membuka matanya.
Syiling putih.
Jin menghidu sesuatu.
Bau ubat. Hospital.
Jin memandang woo bin yang terbaring di sofa. Jin tersenyum.
Aku dah ingat korang.
Jin bangun dari pembaringan dan menyandar di katil. "hmm dah bangun?" Woo bin menggosok matanya setelah terdengar bunyi. Jin senyum tawar. "Nak makan ke?" Woo bin duduk di kerusi. Jin menggelengkan kepalanya. "Gwenchanna cuma nak tidur balik. By the way kalau yeri datang jangan kejut aku tau."
"K-k-kau dah ingat ke?" Jin senyum dan memejamkan matanya. "Wei." Woo bin menggerakkan sedikit badan jin. Tiba-tiba woo bin mendengar dengkuran halus. Woo bin mencebik.
Tak guna dah tidur balik pulak.
9.00
Yeri datang pada pagi itu sambil membawa red bun yang dibeli dan sekuntum bunga ros. Yeri membuka wad jin.
"Morning." Yeri tersenyum sambil memandang woo bin yang menyelak rambutnya kebelakang. "Morning." Woo bin juga menjawab sambil tersenyum. "How condition?"
"Better than yesterday saya rasa." Yeri mengangguk. "Nah ni red bun for your breakfast."
"Thanks." Yeri duduk di kerusi yang sedia ada di sisi katil. Dia meletakkan bunga ros di sebelah jin.
Good morning jin.
Yeri tersenyum sambil memegang tangan jin untuk kali kedua. "Alone? Krystal mana?"
"Ada class music. Lunch nanti dia sampai." Woo bin mengangguk.
Lunch.
"Kenapa jin tak bangun lagi?"
Woo bin menepuk dahi. "Mian yeri. Pagi tadi sebelum awak sampai dia bangun pastu dia sambung tidur."
"Laa padanlah." Tiba-tiba pintu ditolak. "Anyeong." Yeri dan woo bin berpaling. Yeri tersenyum. Dia menjeling woo bin disebelahnya. Woo bin terkejut dengan pakaian krystal. Gaun berwarna peach yang lembut sambil membawa beg tangan. Rambut di lepaskan dan beralun sedikit di hujung rambut.
Kyeopta.
"Haih tak pernah-pernah pun aku tengok kau pakai gaun ni." Krystal mencebik. "Terpaksa. Hari ni ada event. Aku wakil main piano." Yeri ketawa.
"Yeri awak nak makan?" Yeri berpaling menghadap woo bin. Dia mengangguk. "Awak?" Krystal hanya mengangguk. Woo bin keluar dari bilik itu dan menuju ke cafe. Krystal bangun dari duduknya.
"Nak pergi mana?"
"Emm nak pergi beli something kejap." Krystal berjalan ke arah pintu dan menolaknya. Dia mula berjalan mencari woo bin di cafe....
Yeri duduk di sebelah jin yang belum bangun dari lagi tadi. "Jin bangunlah. Saya nak dengar suara awak ni." Yeri menggesa sedikit badan jin."Awak nak tahu tak apa perasaan saya pada awak sebenarnya?" Yeri memandang muka jin dengan agak lama. "Na.." yeri memejamkan matanya.
"Na neomu saranghae." Yeri membuka matanya dan mendapati jin tersengih.
"Nado saranghaeyo yeri ahh." Jin memandang yeri dengan agak lama sambil tersenyum. Yeri menutup mukanya. Jin tersenyum. "Wae? Why you close your face?" Jin menarik tangan yeri dari menutup mukanya.
"Takut awak sakit kepala." Jin tersenyum. "I'm okay now. Saya dah ingat awak siapa sebenanrya. Jin bangun dari baringnya dan menyandar pada katil.
"Hidup mesti kena menang. If you lose try again. Cuba sehingga kita menang." Yeri menekup mulutnya. Dia ingin menangis di situ.
"Yah don't cry." Jin bangkit dari menyandar dan menyapu air mata yeri. Yeri tersenyum. Dia mendekati jin dan memeluk jin perlahan-lahan. Jin terkejut dengan tindakan yeri. Jin tersenyum dan membalas pelukan yeri semula.
Dia mencari kelibat woo bin di dalam cafe. Tiba-tiba krystal ternampak woo bin yang sedang duduk di kerusi. Krystal tersenyum. Apabila dia ingin melangkah ke meja woo bin, tiba-tiba dia dilanggar oleh seseorang. Krystal jatuh terduduk. Air yang di pegang oleh orang itu terkena pada baju krystal.
"Omo, mianhae miss." Dia tunduk beberapa kali. Krystal memandang pada bajunya.
Teruknya basah. Habislah baju ni special dari present mama.
Tiba-tiba krystal merasai bahunya mempunyai sesuatu. Dia memandang di sebelahnya.
Woo bin.
Woo bin membantu krystal berdiri. Krystal memandang orang itu sambil tersenyum. "Tak apalah sikit jer ni."
"Aniyo. Untuk ganti rugi awak ambillah duit saya ni." Dia mengeluarkan duit itu dan memberikan pada krystal.
Krystal menolak tangan itu balik. "Gwenchanna. Saya okay. Awak jom balik." Krystal memandang woo bin disebelahnya. Dia mengerutkan dahinya. Tiba-tiba dia tersenyum.
"Saya minta maaf sekali lagi." Dia menunduk pada woo bin dan krystal. Woo bin dan krystal berjalan keluar. "Jom pergi bilik jin. Kau dah beli makanan kan?"
"I think you should go back home, krystal. Awak menggigil." Krystal berpeluk tubuh. "Mana a...." Tiba- tiba krystal bersin.
"Jangan nak ngada-ngada. Jom saya hantar." Woo bin menarik tangan krystal dan berjalan menuju ke tempat parkir.
-tbc-
YOU ARE READING
I'll Wait. ⓒ (edit)
FanfictionHighest Ranking; Fanfiction:- #866 26 Jan 17 "We break up." "Wae?" "Sebab awak curang!" Dia menangis disebabkan seseorang telah curang padanya. Dia pernah hampir mahu bunuh diri di sebabkan putus itu tetapi sempat diselamatkan oleh... "I'm Kim Seok...