-005-

119 12 0
                                    

"Saya baru pindah dari UK."

"Patutlah bila saya jumpa haritu awak speaking." Jin ketawa. Jin mengulum senyumannya kepada Eunri.

"Saya rasa Woo bin masih sayangkan awaklah." Jin duduk di sebelah Yeri. Dia menyandarkan dirinya di dinding.

"I'm not love him anymore. Kalau saya getback dengan dia sekali pun, saya takut dia akan buat perangai dia lagi." Yeri menggelengkan kepalanya. Keadaan hening seketika.

"Sunyi jugak belakang ni."

"I think i have should go, maybe sekarang Krytal tengah cari saya." Yeri bangun dan mengibas-ngibaskan skirtnya yangndipenuhi dengan debu tanah.

"Krystal?" Jin mengangkat kening. Yeri mengangguk.

"Waeyo?"

"Krystal Jung?" Yeri mengangguk lagi.

"She's my bestfriend actually. Okay i got to go, bye Jin." Yeri meninggalkan Jin sendirian di belakang sekolah itu.

Terpaksa berdepan dengannya lagi sekali.

Jin mengeluh perlahan.

Class 2-3

"Kau pergi mana? Puas aku cari."

"Aku pergi toilet tadi." Yeri berpura-pura senyum.

"Susah juga kalau jadi popular di sekolah."

"Exactly Yes" Yeri ketawa dengan lawakkan Krystal.

"Kan best kalau macam ni. Happy go lucky jer selalu!"

"Aku hidup untuk jadi pemenang!"

Macam pernah dengar jer ayat ni?

"Oh my, Yeri aku ada kerja dekat bilik music maybe sampai balik aku tak ada dalam kelas. Bye Yeri." Krystal mengangkat begnya dan berjalan keluar. Selang beberapa minit Jin masuk.

"Are you okay?"

"Much better." Yeri mengangguk.

Semasa pembelajaran sedang bermula. Woo bin hanya memerhati kemesraan Jin dan Yeri.

Kata sepupu nak tolong sepupu tapi aku tengok kau tikam belakang aku.

Jongsuk yang duduk di sebelah Woo bin memandangnya dengan pandangan pelik. Dia mencuba menegur Woo bin.

"Emmm Woobin,a Aku tahu kau terseksa tapi ni pun salah kau jugak."

"Kau diam !!"

Semua kelas senyap kerana terkejut dengan jeritan Woo bin.

"Apa masalah awak ni Woo bin? Awak buat perangai hari ni ! Pergi berdiri di luar sekarang!!"

"B-bai-baik cikgu." Woo bin menundukkan dirinya dan berjalan menuju keluar kelas.

"Baik semua, Tolong buat latihan dekat depan ni dahulu. Saya kena jumpa seseorang kejap. Nanti hantar buku dekat taemin ya."

"Nae seosaengnim."

"Woo bin berdiri dekat luar sampai rehat." Woo bin hanya mengangguk.

Mereka membuat kerja dengan senyap. Seorang demi seorang menghantar buku kepada taemin. Yeri memandang soalan itu sambil menggaru-garu kepalanya.

"Susah gila soalan ni." Yeri berkata perlahan. Jin yang memandang yeri sedang menggaru kepalanya dipandang sekilas.

"Wae?"

"Soalan ni susah."

"Yang mana?"

"Yang ni."

"Yang ni kena tambah lepastu kena tolak dengan negatif ni and dapatlah hasil."

"Kurom. Gomawo" kata Yeri sambil menayangkan giginya. Woo bin hanya memandang mereka dengan wajah yang marah diluar kelas.

Woo bin's house.

"Jin." Woo bin menjerit pada Jin.
Jin tersedak dengan jerita Woo bin ketika makan snack di depan tv.

"Wae?" Woo bin duduk di sebelah jin. Mereka terdiam seketika.

"Apa yang kau buat ni?"

"Aku tengah makan. Tak nampak?"
Jin berloya buruk dengan Woo bin.

"Eei kau ni. Maksud aku kau tahu kan aku minat dia lagi?" Jin mengangguk.

"Boleh jauhkan dari dia tak aku cemburu bila kau rapat dengan dia." Jin berhenti makan. Dia berdiri dan memandang woo bin. Snacknya tadi diletakkan di meja kopi

"Aku tahu kau cemburu. Mian, kalau kau buat cemburu. And aku ada suruh kau getback." Woo bin memandang Jin. Menunggu kata-kata seterusnya.

"Dia tak akan nak getback dengan kau balik. Tak akan." Dia mula berjalan menuju ke tingkat atas. Tiba-tiba dia berhenti dan menghadap woo bin semula.

"One more thing, dia hampir nak bunuh diri disebabkan kau." Dan berjalan menunju ke bilik atas.

Woo bin terkejut dengan tindakan Yeri. Dan secara tidak sedar, air mata lelakinya jatuh. Dia menangis.

Yeri mianhae.

Yeri's house

Yeri berlatih untuk pertandingannya dengan Krystal. Memandangkan ibu bapa Yeri tiada di rumah. Yeri mengajak krystal untuk tidur bersamanya.

"Kau kena menang okay?"

"If i have a chance." Yeri tersenyum.

"Yeri ahh."

"Hmm?"

Yeri berjalan menuju ke dapur diikuti Krystal dari belakang. Di bukanya peti sejuk dan mengambil air oren. Di ambil gelas di dalam cabinet dan menuangkannya ke dalam gelas. Serentak mereka duduk di kounter dapur itu.

"You know right dengan budak baru tu?" Yeri mengangguk dengan pertanyaan Krystal. Dia meneguk air oren di depannya.

"Aku sebenarnya..."

"Sebenarnya apa?"

"Sebenanrya.."

"Sebenarnya apa sayang..." Yeri menjeling Krystal. Lambat sangat bercakap ! Dia meneguk lagi air oren itu.

"Aku ex gf Jin."

Dengar sahaja kaa-kata Krystal. Dia mula membesarkan matanya. Air yang ditelan tadi terkeluar balik. Tersedak. Dia menepuk-nepuk dadanya sendiri Krystal yang terkejut dengan keadaan Yeri mula menepuk badan belakang yeri.

"Mwo? Ex gf?!"

-tbc-

Noted.
Saya rasa antara dua part atau yang ni last saya post. Sebab dah start sekolah. Kerja sekolah pun banyak yang saya tak buat.

I'll Wait. ⓒ (edit)Where stories live. Discover now