Yeri menangis di depan orang ramai. Selang beberapa minit, ambulance sampai. Yeri mengambil handphone jin dan memasuki dalam ambulance.
Seoul hospital.
Bilik bedah.Jin dibedah kerana darah banyak hilang di kepala jin. Yeri menunggu jin di luar. Yeri menangis. Dia mengambil handphonenya dan memberitahu woo bin tentang jin.
Woo bin terkejut dengan kata-kata yeri. Dia ingin menelefon jiyeon tetapi jiyeon sudah call terlebih dahulu.
"Hello oppa."
"Yah jiyeon. Jiyeon tahu pasal oppa kan." Jiyeon menangis. "Jiyeon tahu. Tu yang call woo bin oppa, oppa masuk hospital mana?""Jiyeon kat mana ni?"
"Dah sampai kat airport."
"Okay2 jiyeon tunggu situ nanti oppa ambik pastu kita gi sesama."Woo bin mengambil kunci kereta dan bergegas ke airport.
Setelah 1 jam berlalu, doktor keluar daripada bilik bedah. Yeri bangun dan menuju ke arah doktor. "Awak siapa?"
"Saya kawan dia. Keluarga dia kejap lagi sampai."
"Dia hampir mati, kerana kehilangan darah yang banyak di kepala. Tapi keadaan dia koma sekarang dan akan dibawa ke bilik icu." Yeri menangis lagi sekali. "Saya jamin dia ada semangat untuk sedar." Doktor itu senyum dan berlalu.Mianhae jin ahh. Saya bersalah pada awak.
Tiba-tiba woo bin dan jiyeon tiba."Yeri macam mana keadaan dia?"
Oh yang ni Yeri unnie.
"Dia dah stabil tapi dia kena rawat kat bilik. Dan dia koma." Yeri menangis.
"Sabar yeri. Jom masuk."
Yeri, woo bin dan ji yeon masuk ke dalam bilik jin. Yeri sebak melihat keadaan jin dengan berselerak wayar begitu juga jiyeon.
"Oppa."
"Jin." Mereka berkata serentak."Yeri ni jiyeon. Saeng jin." Woo bin memperkenalkan yeri pada jiyeon. Yeri tersentak.
"Mianhae, jiyeon ni semua salah unnie. Mianhae jiyeon." Tiba-tiba yeri melutut di depan jiyeon. "Mianhae jiyeon ahh." Yeri menangis lagi.
Ya ni semua salah aku. Penyebab jin hampir nak mati. Penyebab aku, jin kecewa kena reject. Penyebab aku jin accident.
Jiyeon terkejut dengan tindakan yeri. Dia berlutut dan memegang bahu yeri. "Yeri unnie tak salah. Ni semua takdir." Jiyeon mendirikan tubuh yeri. "kita kena sama-sama tabah." Jiyeon memeluk yeri sambil menangis. Yeri mengangguk. Woo bin hanya tersenyum dengan tindakan mereka.
"Saya dah balik." Yeri membuka kasut. Gelap.
Haih overseas lagi ke?
Yeri mendekati peti sejuk untuk mengambil air tiba-tiba dia perasan ada satu nota terlekat di peti sejuk.
'Mianhae yeri ahh, omma dengan appa kena pergi china ada kerja. Duit omma dah letak dekat dalam laci bilik yeri tau. Omma tak ada dalam 3 hari so jaga diri baik-baik. Omma dah mintak kebenaran auntie jung dia setuju kalau kamu nak duduk kat rumah dia. So pilihlah kamu nak duduk sendiri atau duduk rumah krystal. Nanti mesej kat omma tau. -omma.'
Yeri mengambil handphonenya dan menghantar mesej pada ommanya.
'Yeri nak duduk rumah jelah.'
Yeri menaiki tangga dan berjalan menuju ke bilik. Setelah dia mandi, dia membaringkan dirinya. Yeri mengingati jim yang sedang terlantar di hospital. Yeri menangis.
Mianhae jin ah. Jeongmal mianhae.
-tbc-
Noted.
Huhu sorry reader kalau saya merapu dalam chapter lama. Hope anda semua baca lagi okay. XD.
YOU ARE READING
I'll Wait. ⓒ (edit)
FanfictionHighest Ranking; Fanfiction:- #866 26 Jan 17 "We break up." "Wae?" "Sebab awak curang!" Dia menangis disebabkan seseorang telah curang padanya. Dia pernah hampir mahu bunuh diri di sebabkan putus itu tetapi sempat diselamatkan oleh... "I'm Kim Seok...