Jin dan Yeri berjalan bersama-sama menuju ke bus stop. Mereka duduk di bahagian bus stop.
"Mianhae menyusahkan awak untuk hari ni." Yeri memecahkan kesunyian. Jin mengulum senyuman.
"Gwenchanna. By the way, apa kata kita jumpa lagi?"
Tiba-tiba bas sampai tempat mereka duduki. Yeri bangun dan berjalan menuju ke bas. Sebelum dia menaiki bas itu dia sempat menjawab soalan jin yang tertangguh tadi.
"I don't think so, maybe we should not to meet again."
"Ingat, jangan bunuh diri lagi?"
Yeri terseyunm dan mengangguk. Dia memasuki bas itu dan duduk di sebelah tingkap. Dia memandang Jin buat kali terakhir. Jin melambaikan tangannya pada Yeri. Setelah bas bergerak. Jin mula menahan taxi untuk ke rumah sepupunya.
Sekang high school
Morning.Berita tentang Woo bin dan Yeri sudah putus telah tersebar satu sekolah.
"Tsk tsk."
Yeri menangis di dalam tandas.
"Yah, Yeri ah. Stop crying." Dia menepuk bahu Yeri bagi menenangkannya.
"A-aku tak boleh." Yeri menyandar pada dinding. Ditutup matanya seketika.
"Yeri, basuh muka kau, kejap lagi kelas nak mula."
"Kau jelah keluar krystal, aku tak nak."
"Aniyo, kita keluar sama sama okay?"
Yeri mengangguk. Dia membasuh mukanya dan memakai bedak untuk menutup matanya yang sembap.
Yeri dan krystal keluar bersama dari tandas. Yeri hanya membuat muka tiada apa-apa yang berlaku.
Class 2-3
Woo bin dan Yeri satu kelas. Meja woo bin bersebelahan dengan yeri. Mereka berdua hanya diam.
"Saya rasa, saya patut pindah tempat." Woo bin mengangkat begnya dan berjalan menuju di sebelah Jongsuk a.k.a best friendnya. Tiba-tiba Sr Kim memasuki kelasnya.
"Anyeong class hari ni kita ada pelajar baru." Pelajar baru itu masuk kelas dengan bergayanya. Yeri hanya memandang ke luar tingkap.
"Kyeoptaaa."
"Handsomenya."
"J-j-jin." Dia berkata perlahan dan gagap.
"Anyeong. Naneun Kim Seok Jin imnida." Jin menunduk hormat kepada classmatenya.
"Mr. Kim, awak duduk sebelah Miss Heo di sana." Sr kim menunjuk arah tempat duduk Jin. Jin mengangguk dan berjalan menuju ke tempat duduknya.
"Anyeong." Yeri tersentak dengan suara di sebelahnya.
"Jin." Yeri terkesima.
"Yes i am." Jin mengulum senyuman.
"Serius ni jin?" Yeri ragu-ragu.
"Yaa yeri, saya Seok Jin. Tak sangka kita jumpa lagi." Yeri hanya tersenyum.
"Lega sikit hati, saya risau kalau-kalau awak bunuh diri sampai saya tak boleh tidur." Yeri ketawa.
"Saya okaylah."
Woo bin dan Krystal memandang Yeri dan Jin berbual.
Diorang dah kenal satu sama lain ke? Woo bin menjeling pada mereka.
Jin awak balik ke sini rupanya. Dia tersenyum.
"So how, we can be friend right?"
Yeri mengangguk. Jin tersenyum."Jin, Yeri ada apa-apa yang kamu berdua boleh kongsi?"
"Mianhae seosaengnim." Jin dan yeri berkata serentak. Sr kim menganguk dan mengajar semula.
Locker's
'Rehat nanti jumpa saya dekat pokok kita selalu lepak.' -Woo bin.
Haih dia nak apa lagi sebenarnya?
Yeri memasukkan bukunya di dalam locker.
Kring!
Rehat sudah mula. Yeri berjalan menuju tempat yang disuruh oleh Woo bin.
"Kenapa nak jumpa saya?" Yeri berkata dengan kasar dan berpeluh tubuh.
"Nampaknya awak dah rapat dengan budak baru tu." Woo bin tersenyum sinis.
"Bukan masalah awak pun."
Woo bin bangun dari duduknya dan berjalan mendekati Yeri. Yeri telah berundur setapak demi setapak.
"Awak mesti dengar penjelasan saya dulu."
"Nak dengar apa lagi?! Dah terbuktikan apa awak buat malam tu." Yeri menjerit pada Woo bin. Pelajar lain telah mengerumuni mereka.
Sementara itu, Jin lalu di situ dan mendapati pelajar-pelajar mengerumuninya. Dia mencuit bahu seseorang di situ.
"What's wrong?" Gadis itu berpaling.
"Yeri gaduh dengan Woo bin."
"Sebab?"
"Awak tak tahu ke?"
"Mianhae saya pelajar baharu lagi." Jin tersengih.
"Ouh diorang dulu pernah couple. And tiba-tiba break up sebab dengar cerita Woo bin curang." Jin membulatkan matanya dan berpura-pura tenang. Dia mengangguk kata-kata gadis itu.
"Saya masih cintakan awak!" Woo bin berlutut dan merayu.
"Tak ada maknanya semua kata-kata awak!" Yeri menahan geram dan berlalu dari situ.
Jin yang memerhati dari tadi mereka bergaduh baru faham tentang perasaan kedua-kedua mereka.
Yeri berjalan menuju ke belakang sekolah. Dia menyandar pada dinding itu dia menarik nafas sebelum duduk tiba-tiba dia menangis.
"Don't cry, awak dah cakap nak jadi pemenang." Yeri memandang ke atas dan mendapati Jin sedang berpeluk tubuh.
"Macam mana awak boleh ada di sini?"
"Saya ikut awak." Yeri mencebik.
"Kenapa awak..."
"Baru saya faham kenapa awak nak sangat mati." Yeri hanya diam.
"Woo bin your ex right?" Yeri hanya mengangguk.
"Kalau awak nak tahu, dia sepupu saya."
"Mwo?!" Yeri terkejut.
-tbc-
Noted
-typo tolong abaikan. dan english saya memang broken so abaikan. XD
YOU ARE READING
I'll Wait. ⓒ (edit)
FanfictionHighest Ranking; Fanfiction:- #866 26 Jan 17 "We break up." "Wae?" "Sebab awak curang!" Dia menangis disebabkan seseorang telah curang padanya. Dia pernah hampir mahu bunuh diri di sebabkan putus itu tetapi sempat diselamatkan oleh... "I'm Kim Seok...