KARARSIZLIK VE İSTEK

1K 22 68
                                    

Kararsızlık ve istek...

Diş teli takmayı düşünen bir insan, bu iki duyguyu çok net yaşar.

Kararsızdır çünkü aynaya baktığında farklı bir görüntüye hazır değildir. Ve bu görüntü öyle bir kaç gün sürüp bitecek kısa süreli bir durum değildir. Bu durum tam olarak yıllara tekabül eder. Yani aynada ki o görüntüyü sevmek çok önemlidir.

Kararsızdır çünkü kendisi alışsa da kişinin kendi çevresi vardır neticede. Ve onların da ona alışması çok önemlidir. Onlar ne düşünür? Beğenirler mi acaba? şeklindeki sorular beynin içini kemirir durur.

Kararsızdır çünkü uğraşmak zorundadır. Dişlerini gün içerisinde sık sık fırçalamalıdır mesela. Diş ipi yada arayüz fırçası kullanmalıdır.
Yada yemek yemekte zorlandığı için bir süre sıvı ve yumuşak yiyecekler tüketmelidir.

Kararsızdır çünkü vazgeçmelidir.
Sakız, asitli içecekler gibi yasakları vardır bu işin. Belki yasaklar çiğnenebilir ama sonuca en kısa sürede ulaşmak için seçim sizindir.

Kararsızdır çünkü...

Uzar gider bu kararsızlık peki ya diğer duygu: İSTEK

İster çünkü dümdüz ve bembeyaz dişlere sahip olmak bambaşka bir histir.

İster çünkü dişlerini saklamak zorunda kalmadan rahatça GÜLEBİLMEK herşeye değer.

Sanırım bu noktada istek duygusunun çünkülerini daha fazla sıralamaya gerek yoktur.

GÜLMEK; insana en yakışan ifadedir. İçten bir gülüş sahibi olabilmek tüm kararsızlıkları yok edip isteği bastırır.

İşte tam böyle bir anda gecenin bir vakti internette gezinirken dümdüz dişlere sahip arkadaşlarımın fotoğraflarını inceliyordum.

Kendi kendime dedim ki bende böyle dişlere sahip olmak istiyorum.

Bu zamana kadar hep istesemde kararsızlığımı hiç bu denli silmemişti isteğim.

Benim dişlerime gelirsek çok yamuk dişlere sahip biri değilim. Üst tarafta ki dişlerimin sol tarafı oldukça düz ama sağ tarafında bir tane diğerlerine oranla üstte duran bir dişim var ve beni en çok rahatsız eden diş o. Günlük hayatımda gülmekten asla çekinmesem de fotoğraf çekilirken o dişim yüzünden dudağımın bir tarafı dişlerimi kapatıyor ve yarım bir gülümseme oluşuyor.

Alt dişlerime gelince onlarda da bir takım yamukluklar var ama pek görünmedikleri için sorun olmuyor. Ta ki ağzım açık gülerken habersiz çekilen fotoğraflarda onları görene kadar.

Çoğu kişi tel takma kararıma şaşırdı ve 'senin dişlerin zaten düz neden takacaksın ki?' dedi ama o habersiz fotoğraflardan sonra neler hissettiğimi ve direk silme girişimlerimi bir tek ben bilirim arkadaşlar o yüzden kararım netti.

Tel takacaktım ve gece gece verdiğim o karar doğrultusunda hiç abartmıyorum ki sabaha kadar araştırma yaptım.

Tel tedavisi öncesi ve sonrası resimlerini inceledim. Hatta tel takan ünlüleri bile araştırdım. Çıkan sonuçlara inanamadım.

İnsanlar tel sonrası o kadar güzel dişlere sahip olmuşlar ki. Takmak konusunda kararsız olan tüm arkadaşların açıp bakmasını isterim.

Gerçekten o kadar güzel sonuçlar vardı ki iş sadece dişlerle bitmemişti ve yüz hatlarında bile gözle görülür bir değişim vardı. O görüntülerden sonra isteğim daha da arttı.

Sabaha karşı bu yoğun istekle uyudum ve uyanır uyanmaz ilk işim bu isteği aileme söylemek oldu.

Annem, daha ortaokuldan beri bunu istediğimi, kararsızlıktan dolayı bir türlü taktırmadığımı biliyordu ve bu kadar net istememe oldukça şaşırmıştı ama hiç itiraz etmedi. Babanla gidip dişçileri araştırın dedi.

Ardından işte olan babamı aradım. İstediğimi ona da anlattım ve babamın ilk tepkisi 'senin dişlerin yamuk mu ki? ' oldu. Pes artık diyebilirsiniz ama gerçekten çok belli olmadığı için ben gayet normal karşıladım. Tek tek yamuklukları ve rahatsız olduğum durumları anlattım. Gayet anlayışla karşılayan babam işten gelir gelmez beni tek tek dişçilere götürdü.

Bu kadar ilgili bir ailem olduğu için çok şanslı olduğumu anladım o an. Babamın o gün içerisinde direk benimle ilgilenmesi ve doktorlara götürüp soruşturması, annemin işten beni defalarca arayıp ne yaptınız? ne diyorlar? diye sürekli yanımda olduğunu belli etmesi o kadar güzel bir histi ki. Gerçekten ailem benim en büyük sansımdı.

Babamla araştırmalarımız sonucunda etrafımızda ki herkesin överek bahsettiği ve hep memnun kaldığı gerçekten işinde oldukça iyi bir ortodontistle çalışma kararı alarak bir iki gün sonra tedaviye başlama kararı aldım.

Not: FİYAT 5000 TL.

İlk günümü,diğer günlerimi ve yaşadıklarımı hep paylaşacağım arkadaşlar sizinle. Umarım takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabilirim.

Takan arkadaşlarla da ortak bir paylaşımımız olur (:

Diğer arkadaşlarda bilgilenmiş olur (:

Sorularınız varsa alabilirim şimdilik benden bu kadar (:

Bu günlüğü yazmamda ki amaç ise tedavim bittikten sonra açıp okumak ve yaşadıklarımı bir anı gibi hatırlayabilmek. Ayrıca okuyan arkadaşlarla da gerek bildikleri, gerek öğrenmek istedikleri şeyler hakkında konuşup ortak bir bilgi paylaşımında bulunmak.

Herneyse bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Mutlu kalın (:

DİŞ TELİ GÜNLÜĞÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin