3 gün geçer geçmez yine heyecanla soluğu dişçimde aldım.
Bir süre bekledikten sonra içeri girdim ve hazırlanan damaklığım geldi. Takma faslına geçtiğimizde yerleştirilirken kendimi çok tuhaf hissettim katır kutur sesler eşliğinde ağzıma sımsıkı tutunan birşey vardı artık damağımda.
İlk olarak yutkunmakta zorlandım çünkü tükürükler damaklığın içinde birikiyordu. Tam anlamıyla vakumlayarak yutkunuyordum ve bu çok değişik bir histi.
Ardından sıra konuşmaya gelmişti. Çoğu insan damaklık takılınca konuşmakta zorlanırmış ama ben fazla zorlanmamıştım. Sadece ç , ş gibi harfleri vurgulamakta zorlanıyordum.
Onun dışında bir sorun olmamıştı.
Haftaiçi uygun bir gününde gel yine bir kontrol edelim. Daha sonra sıkma işlemlerini anlatacağım sana diyen dişçim son kontrollerimi yaptıktan sonra damaklığımı koymam için pembe bir kutu verdi bana.
Kutumun rengini çok sevdim belirtmeden edemeyeceğim :)
Kutumu da aldıktan sonra dişçimle vedalaşıp evimin yolunu tuttum.
Eve gelene kadar sürekli vakumlama yöntemiyle yutkunmaya çalışıyordum. Ve damağımın yerine gelen damaklığın kaygan kısmında dilimi durmadan gezdiriyordum.
Eve gelir gelmez evdekilere damaklığımı gösterdim. Ardından odama geçip aynamın karşısına yerleştim. İlk olarak alfabeyi saydım ve sesli bir şekilde şarkı söylemeye başladım. Hafif bir pelteklik olsada dediğim gibi konuşmak zor olmamıştı benim için.
Daha sonra arkadaşımla yürüyüşe çıktık ve o da daha önce tel taktığı için herşeyi çok iyi biliyordu. Onunla yaşadığım şeyleri paylaştım. O da benimle aynı şeyleri yaşadığı için anlatmak istediğim tüm hisleri çok net anlayabiliyordu.
Onunda ilk yaptırdığı şey alfabeyi saydırmak oldu. Damaklık takan arkadaşlara tavsiye ederim bol bol alfabeyi sayarsanız harfler daha rahat söylenmeye başlıyor :)
Bu arada damaklığımı yemek yerken çıkartabiliyorum ve her yemekten sonra dişlerimi fırçalayıp tekrar takıyorum. Yani gün içerisinde 4,5 kere çıkardığım için 4,5 kerede dişlerimi fırçalıyorum. Ardından damaklığımı da fırçalayıp yıkadıktan sonra tekrar yerleştiriyorum.
Not: Şimdilik sadece üst dişlerime takıldı. Alt dişlerimde daha birşey yok.
Son olarak gün içinde hafif sızlamalar oldu dişlerimde. Ama ilk günlerde bu oldukça normalmiş :)
İşte damaklıkla geçen günümün özeti böyle. Hislerimi paylaşmaya devam edeceğim (:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİŞ TELİ GÜNLÜĞÜM
Non-FictionZafere giden yolda çekilen çile kutsaldır ↙↘ GÜLMEK HERŞEYE BEDELDİR