Başlıkta da belirttiğim gibi iyi bir ortodontist herşeydir diye başlamak istiyorum yazıma.
Neden mi?
Anlatayım o zaman:
Bugün yine rutin randevularımdan biriydi ve okuldan sonra soluğu dişçimde aldım. Bir süre bekleme odasında dergi okuyarak bekledikten sonra sıram geldi ve odalardan birine alındım. Çok geçmeden de doktorum geldi ama doktorum dediğime bakmayın gelen kişi benim ortodontistim değildi. Gelen doktorla kısa bir selamlaşmanın ardından öğrendim ki benim doktorumun kızı rahatsızmış o yüzden bu defalık benimle kendisi ilgilenecekmiş. E napalım yapacak birşey yoktu ve tamam diyerek uzandım koltuğa.
İşlemler başladı ve her zaman ki gibi üst dişlerin sadece lastikleri değiştirildi. Alt dişlerde ise iki yamuk dişimi düzeltmeye çalıştığımızdan bahsediyordum. İşte o dislerden biri yerleşti ve geriye bir tanesi kaldı. Onu da yerleştirmek için bir takım işlemler uygulandı. Dişlerin arası zımparalandı. Lastikleri değiştirildi falan yine aynı işlemler yapıldı aslında farklı bir uygulama yapılmadı. Ancak aynı işlemleri kendi ortodontistim en fazla yarım saatte hallederken yeni gelen ortodontist tam tamına bir saat uğraştı. Neyse dedim olabilir çünkü kimi insan daha ağır yapar işini kimi insan daha pratiktir hızlıca halleder. Süre sorun değildi ama gel gelelim işlemler bitti gitmek için hazırlandım çıktım derken hooop birden tel kopuverdi. İlk defa telim koptu ve hemen geri döndüm. Benimle ilgilenen doktora gösterdim ve hemen aldı içeri beni tekrar ardından halletti falan ama ilk defa işim hem uzun hemde zahmetli oldu.
O yüzden kendi ortodontistimi mumla aradım diyebilirim. Ben pratikliğin ve rahatlığın bu kadar önemli olduğunun farkında değildim bu zamana kadar. Meğer doktorumun kıymetini bilmem gerekirmiş (:
Neyse ki bundan sonra bir aksilik olmadığı müddetçe yine kendi ortodontistim ilgilenecek benimle. Şimdiden çok özledim kendisini (:
Sonuç olarak tel tedavisinde iyi bir ortodontist cok ama cok önemlidir. Tedaviye başlamadan önce mutlaka araştırmasını yapın derim (:
Bu yazımda böyle olsun ortodontistin önemine vurgu yapayım istedim.
Mutlu kalın (:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİŞ TELİ GÜNLÜĞÜM
NonfiksiZafere giden yolda çekilen çile kutsaldır ↙↘ GÜLMEK HERŞEYE BEDELDİR