Långt kapitel idag, men hoppas ni gillar den! Just in case att ni inte fattar hur hennes tröja ser ut så har jag en bild på den här. x'd
ilysm<3
-
Jag släppte ner väskan på bordet och knöt upp mina skor. Skoldagen hade varit lång och nu ville jag egentligen bara gå och lägga mig i min säng och sova ett tag. Men istället ska vi ju två trappor upp, till Adam. Jag smålog lite, jag ska hem till Adam. Jag hade lägenheten för mig själv i någon timme till, vad skulle jag göra? Duscha? Jag borde duscha, jag menade, vem kom till någon man blivit bortbjuden till med småfettigt hår? Jag gick bort till badrummet och låste dörren efter mig. Sedan tog jag snabbt av mig mina kläder och la dem i den nästan fulla tvättkorgen.
Jag nynnade på maps medan jag väntade på att vattnet i duschen skulle börja bli varmt och faktiskt inte iskallt.
Medan jag sköljde ur håret efter att jag just löddrat in schampo i det så kom jag att tänka på imorse. Jag var sällan sen till skolan, och det visade sig att det inte blev så denna gång heller. Adam var alltid sen. I början så var det nästan femton-tio minuter men nu hade han blivit bättre på det, inte tillräckligt förstås. Varför kom han ens försent? Det måste ha varit en bra anledning, vad det än var. Men Adam kom aldrig andfådd till skolan dock. Detta var första gången, och det var bara för att jag uppmanade honom att springa. Jag var nog inte den enda som kommit på den tanken heller, för många konstiga blickar hade jag fått av Linn under dagen. Ändå så sa hon ingenting om det.
Jag smetade snabbt in balsam i håret och tvålade in kroppen. När jag var helt ren steg jag ut ur duschen och torkade av mig med en av de turkosa handdukarna som hängde där inne. Jag kunde höra ytterdörren slå igen medan jag hängde handduken om mig och gick ut.
"Hej tjejen" sa Erik och log medan han tog av sig skorna.
"Hej, vad tidig du är!"
"Ja, jag tog en tidig dag så jag hann hit tänkte jag" sa han.
"Okej, när kommer mamma och Ludde?" frågade jag.
"Snart skulle jag tro, du, jag tar en dusch!" sa han och slank in i badrummet medan jag gick vidare till mitt rum. Det hade blivit ganska stökigt där inne under de senaste dagarna. Det brukade alltid bli så när jag var stressad, jag tappade ork och ville bara lunka mig igenom dagarna - därav inte städa upp efter mig.
Jag gick fram till min garderob och tog fram ett par trosor och en bh som jag sedan satte på mig, sedan tog jag fram ett par svarta åtsittande jeans, och sedan började jag rota runt efter en tröja. Vad skulle jag ha på mig? Jag ville inte se så uppsnyggad ut, mer neutral. Men jag ville ändå inte se ut som att jag just kommit från skolan. Jag stod ett tag och funderade, men tillslut hittade jag en söt marinblå-och vit randig t-shirt med en vit krage kring halsen. Jag log för mig själv och drog på mig byxorna, ena benet efter det andra. Sedan tog jag på mig t-shirten som satt inte för tajt, utan var lite lössittande. Me likey. Helt ärligt kom jag inte ens ihåg att jag hade köpt den eller vart jag hade fått den ifrån - typiskt mig.
Jag gick ut ur mitt rum för att lämna den halvblöta handduken i badrummet och föna håret för att upptäcka att både Jessica och Ludvig hade kommit hem.
"Hej gumman, vad fin du är!" sa hon medan hon bättrade på sin sminkning i badrummet.
"Tack" sa jag och log.
"När köpte du den tröjan? urgullig"
"Helt ärligt.. så vet jag inte" sa jag med ett skratt. Hon flinade åt mig medan jag hängde upp handduken på handdukshållaren.
YOU ARE READING
Två trappor upp
Teen FictionJag visste att från första stund, när ordet "min" tyst väste ur Linns mun, att Adam var hennes. Allt hade gått som planerat - Linn skulle få honom och jag skulle bli tillsammans med Arvid - om inte jag hade träffat honom och pratat med honom, prata...