-Om ni inte fattar min beskrivning av Hannas hår är det på bilden här, men hon har inga blommor. x'd förresten, hon är brunhårig istället för blond som tjejen är på bilden-
Omsorgsfullt tog jag upp en slinga av hår från Linns fantastiska svall och virade den runt locktången.
"Har du frågat när Arvid kommer?"
Jag vet, det är ganska imponerande av mig att ha kunnat hålla vårt break-up hemligt för Linn.
"Ähm, han kommer inte. Vi träffas där istället" sa jag och släppte den nu lockade slingan och tog en ny.
"Jaha" sa hon utan att argumentera emot. "Är du säker på att det inte hänt något mellan er, ni träffas ju inte ens på rasterna längre!"
"Ja, jag är säker" sa jag med ett skratt och stängde av locktången. Adam skulle komma om ungefär en halvtimma, och det enda vi behövde göra nu var att sätta på oss klänningarna. Det var ganska konstigt faktiskt, att Linn fortfarande inte märkt att vi bodde i samma byggnad. Och de var ju faktiskt ihop!
"Okej, förlåt om jag tjatar med ni är faktiskt lite konstiga" sa hon med ett leende och gick bort mot sin ica-påse som hennes klänning låg i. Jag tog mig en titt i spegeln. Linn hade satt upp mitt hår i en liten "bun" vid nacken. Hon hade även låtit en slinga på vardera sida av mitt ansikte hänga fritt. Hon hade lockat dem och jag var faktiskt ganska fin i det.
"Det är okej" sa jag och gick bort mot min garderob. Det började mörkna ute, fast klockan bara var sex. Balen började vid sju och skulle hålla på till elva. Jag hjälpte Linn med att dra upp dragkedjan på hennes klänningen.
I varenda steg kunde jag se hur glad Linn var. Hon hade ju planerat detta sen vi kom på idén om att ha en bal, särskilt en vinterbal. Med tanke på hur kul hon tyckt att planera själva balen hade varit var jag ganska säker på att det skulle vara en innan nians slut också.
Musiken och ljuset hade lärare ställt upp på att hålla i, och alla nior hade gett lite av sin klasskassa för att vi skulle kunna servera läsk och snacks under kvällen, så allt var klart och ingen behövde ta med sig pengar och sånt som man gjorde på gamla skoldiscon."Vi borde skynda oss, Adam kommer strax" sa Linn som redan fått på sig sin klänning. Snabbt ryckte jag åt mig min klänning i garderoben och satte på mig den. Jag gick fram till mitt skrivbord där jag lagt ringen jag köp samma dag som klänningen och trädde på den på mitt finger. "Läppstift?" frågade Linn och höll upp ett i rosa som hon hade på läpparna. Jag skakade på huvudet, inte rosa. Jag gick ut till badrummet där Jessicas förvaring av smink var och tog fram ett mörkrött som hon ofta hade på sig. Det skulle vara finare. Jag tog den och drog stiftet lätt mot mina läppar innan jag la ner den i hennes förvaring igen och gick ut.
"Hanna, säg att jag får ta ett foto nu?" bad Jessica med valpminen.
"Jaja" sa jag med ett flin och ropade på Linn.
"Åh, Linn var med du med!" sa Jessica när hon kommit ut ur mitt rum och började sedan rota runt i en av lådorna i vår byrå efter systemkameran.
"Okej, nu!" sa Jessica och lyfte ur den ur lådan och satte på den. "Säg, Cheese!"
Jag himlade med ögonen, men gjorde som hon sa. Med ett leende tog Jessica fram bilden och kollade på den med ett fjantigt flin."Ni är så fina!"
"Låt mig se!" sa Linn och gick fram till henne, jag följde efter.
"Hm, vi borde ta ett kort ute" mumlade Linn och tittade ut ur fönstret bredvid oss.
"Ja!" utbrast Jessica och jag suckade.
"Det är ju svinkallt ute!"
"Äsch, kom igen nu Hanna. Om man vill va fin får man lida pin!" Skrattade Jessica och vi gick bort till hallen där alla satte på sig skorna.
ESTÁS LEYENDO
Två trappor upp
Novela JuvenilJag visste att från första stund, när ordet "min" tyst väste ur Linns mun, att Adam var hennes. Allt hade gått som planerat - Linn skulle få honom och jag skulle bli tillsammans med Arvid - om inte jag hade träffat honom och pratat med honom, prata...