قبل ما تقرؤها الشابتر ده قصير عشان بيعرف الشخصيه. ان شاء الله ابتداء من الخميس الجاي الأحداث هتبتدي تسخن. ......
________________________
ساره، اسمي ساره نصي استرالي ونصي مصري ( ماما استراليه وبابايا مصري ).
عيشين في دبي انا وحيده مليش اخوات عشان كده بيقولو عليا منطويه اوي علي نفسي ، يعني مبعرفش أصاحب او أكون علاقات ، هما فهمني غلط انا بس بتجنب المشاكل مش اكتر .
كلامي قليل فعلا بتكلم في الي يخصني بس. ليه صاحبه واحده مش بشوفها كتير مسمياني دحيحه انا فعلا بحب دراستي جدا اصل لازم احبها وإلا بقيت زيهم. هوايتي الباسكت اتوالد لاقيتني بمسك الكوره وبلعب.
بما أني مبتكلمش كتير فمحدش يعرف أني بليبر غير انا وصحبتي بس.
حياتي عاديه جدا بالعكس بحسها بارده مفيش فيها جديد.
اصحي اروح المدرسه وارجع ساعات اروح النادي العب بأسكت وساعات لا.صحيت كالعاده عشان اروح المدرسه لبست ونزلت وصلت المدرسه ، وصله في المعاد.
وقفين في الطابور الصباحي الميكروفون بيتكلم وبينادي علي بعض الأسماء واسمي من ضمن الأسماء. بصراحه استغربت انا عمري ما عملت حاجه غلط. بس لما شفت مدرب الباسكت جاي عليا فأطمنت.
قالنا منطلعش الفصول لحد لما يجي. أصوات في كل مكان وزعيق من الطلاب والمدرسين فضلت واقفه لحد اما جه. وقف في النص وقسمنا فريقين.
المدرب: ده معاد الأولمبيات في أمريكا وعايزين دوله عربيه تدخل المسابقة واحنا من ضمن ٣ دول عربيه، المفروض دوله واحده الي تكسب وتسافر و اتمني أنها تكون احنا.
فاهمنا علي تفاصيل اكتر وان فريق واحد هو الي هينافس بقيت الدول والدوله الي هتكسب هتسافر أمريكا طبعا موضوع صعب جدا. اي نعم انا واثقه في قدراتي بس دي حظوظ.
كملت اليوم عادي. اليوم كأنه سلحفه ماشيه.تررررررررررررررررررن اخيرا جرس انتهاء اليوم الدراسي مشيت وانا بفكر قبل ماخد اي قرار لازم أقول لبابا كل حاجه ، انا خيفه لايرفض انا كان حلم حياتي اسافر أمريكا اكمل دراستي ومنها يمكن تصدف واقابل my hero والفرصة جاتلي علي طبق من دهب انا عمري ما سبتهم بس دي فرصه مش هتتعوض فيارب يوافق. وصلت البيت دخلت رميت الشنطه جنب الباب.
انا : ماما فين بابا
ماما : لِسَّه جاي بيغير هدومه فوق
طلعت بسرعه لقيت باب الاوضه مفتوح خبط ودخلت قعدت علي السرير كان لِسَّه بيطلع هدومه
بابا : ايه اكيد عايزه حاجه وحاجه كبيره كمان
انا : بصراحه اه ، انهارده في المدرسه مدرب الباسكت نادي علي كام اسم وقال............
قلتلو علي كل حاجه هو بيسمعني في صمت وعمال يتنقل في الاوضه. خلصت كلامي جيه قعد جنبي علي السرير وقالي : صعب عليكي !؟
بصيتلو ، انت عارف لما بعوز حاجه بعملها بس انت توافق وانا أوعدك أني هعمل كل جهدي عشان اكسب
بابا : ........
_______________
ياريت تقولو رايكو بصراحه وايه الأخطاء الي انتو شيفانها ...شكرًا