Chapter 5

2.2K 143 10
                                    


Chapter 5: Park JiYeon


MinJu's POV

Finally! Weekend! Selepas seminggu yang memenatkan plus pulak dengan audition semalam, dpt tidur sepanjang hari mmg cantek ahh. Tapi malangnya... nasib aku tak sebaik orang lain..

"Minju!!!!!!" jerit si kuntilanak.

Dengan malasnya, aku bangun dari katil dan terus turun ke bawah. "Ye, makcik?"

"Kau dh lap tingkap depan tu ke belum?" katanya sambil menyilangkan kaki di atas sofa.

"Kan semalam dah lap. Nak lap lagi buat apa?"

"Eh, kau ingat dalam rumah ni ada orang gaji ke? Aku kata lap tu, lap aje la! Banyak tanya pulak!" tempiknya.

Ish mak minah sorang ni. Habistu kau ingat aku ni orang gaji? Dowh!! Elok-elok ada maid, dia pecat! Nampak sangat nak mendera aku!

Aku pun dengan malasnya berjalan ke dapur dan mencapai kain basah yang tergantung di sinki sebelum mula mengelap tingkap depan yang rasa-rasanya lebih besar dari pintu rumah ni. Tiba-tiba ada orang menepuk bahu aku dari belakang.

"Oh, ahjusshi! Selamat pagi." kata aku pada Lee ahjusshi. Dia ni driver dekat rumah ni. Aku dah kenal dia sejak lahir lagi. And aku jugak dah anggap dia ni macam ayah aku sendiri. Satu-satunya sebab kenapa si kuntilanak tu tak pecat dia adalah supaya senang dia nk ke mana-mana. Kan ada driver. Si langsuir tu pun dihantar oleh ahjusshi kalau ke sekolah. Aku ni aje yang tak dibenarkan oleh si kuntilanak. Sbb dia kata gaji ahjusshi dia yang bayar, so aku tak ada hak nak naik driver dia.

"Selamat pagi. Apa yang Min buat ni? Kan semalam dah lap." katanya lembut. Aku hanya mengangkat bahu sambil mencebik ke arah si kuntilanak. Dia ketawa kecil.

Sambil aku tengah berbual dengan dia tiba-tiba.. "Minju!!" Aish.. tadi mak nyer. Sekarang ni anak pulak! Tak habis-habis menyusahkan hidup orang!

"Kau nak apa?" kata aku bila Jiyeon si langsuir tiba-tiba bercekak pinggang depan aku.

"Aku nak kau ikut aku pergi shopping. Cepat siap! Kalau kau lambat.. tahu la kau aku kerjakan!" jeritnya sebelum lesap ke dalam rumah.

Aku pandang ahjusshi, ahjusshi pandang aku. Memang dah buang tabiat ke apa minah sorang ni? Tetiba ajak aku gi shopping.

"Pergi aje laa.. Nanti bising lagi." kata ahjusshi. Aku hanya mengangguk sebelum cepat-cepat pergi bersiap. Pakai simple cukuplaa.. shorts putih dengan Infinite fan-club tee aku yang berwarna biru-hitam dan labuh di belakang , lepastu aku sambar cap hitam yang selalu aku pakai. Last sekali, sneaker hitam putih yang aku dapat 2 tahun lepas, aku sarungkan di kaki.

Selepas 1234567 minit, Jiyeon pun turun dengan high heels 5 inci nya yang berbunyi serupa pintu jamban diketuk dengan kayu. - Perlu ke pintu jamban?? Lantaklaa..

Dengan sleeveless tight-dress nya, dia mengepit pursenya di pinggang sebelum berjalan masuk ke kereta. "Kelab malam mana pulak yang bukak tengah-tengah pagi buta yang terang benderang ni?" soal aku sebaik sahaja dia duduk di belakang. Ahjusshi hampir tergelak, tapi dia cepat2 cover dan terus drive ke mall.

Jiyeon menjeling. "Well, aku bukan nye pakai macam org nk pergi main bola kat stadium." perlinya balik sambil senyum sinis. Cehh! Kau nak lawan aku? Bak kata Jeon to the Jungkookie... 'Lawan kau bercakap sampai besok pagi tak sudah!'

"Heh! Orang pergi main bola kat stadium tak pakai sneaker, kak oii. And at least, stadium bukak jer pagi-pagi camni. Ahjusshi.. ada ke kelab malam bukak pukul 9 pagi??" tempelak aku sebelum ketawa. Jiyeon hanya merengus, geram sebelum membuang pandangan ke luar tingkap. Tahu pun diam!

Failed Cinderella Story [ Malay ]Where stories live. Discover now