Chapter 10

2.2K 144 28
                                    

Chapter 10: Sorry??

Minju's POV

"Aku punya!"

"Aku punya!"

"Aku punyalah!"

"Apa bukti ni pen kau?!"

"Aku x buang tanda harga! Nampak ni! So pen ni.. aku punya!"

Eeeeeee!!! Geramnya aku dgn mamat senget kepala badut ni! (Entah macam mana gelaran tu boleh tersesat dekat dlm kepala hotak aku) Dah dekat setengah jam, kitorang asyik gaduh pasal benda alah tak guna ni je. Ni semua salah dia laa! Siapa suruh beli pen yg sejibik dgn pen aku! Dia yg salah letak, lepastu tak pasal2 dia ckp aku ambik pen dia! Kepala hangguk dia!!

"Banyak cantekk muka kau?! Kau igt pen kau je ada tanda harga?" tempik aku. BTS yg memerhati hanya mampu buat derk jer dgn kitorang. Suga hyung langsung tak ambik peduli pun pasal kitorang sambil dia sibuk dengan next music yg kitorang tgh broadcast kan. Lantaklaa.. yg penting aku nak uruskan si bacon ni dulu!

"Well, obviously pen aku mst la lg mahal dari pen kau." balas Baekhyun dgn poyonya.

"Chk! Tu sbb otak kau letak kat lutut! Org cari pen murah, kau nak pen mahal. Padahal pen pasar malam aje kowt!" balas aku dgn rolling eyes.

"Ahhh! Sakitnya hati aku cakap dgn kau!" rungutnya sambil menggaru kepalanya yg tak gatal.

Tahu pun. Hati aku lagi sakit tgk muka dia yg tak berapa nk handsome tu! Kalau tiada ilmu di dada.. jgn harap nk lawan Kim Minju! Chk!

"Hyung! Note ni nk letak mana?" soal Taehyung sambil berjalan ke arah Suga hyung. Hyung hanya pandang dia atas bawah sebelum bercekak pinggang.

"Kim Taehyung, aku cakap pakai kasut kan? Kau igt ni rumah kau ke apa!" marah Suga hyung. Taehyung hanya tersenyum petak sebelum menjelir lidah. Kemudian, dia berpusing ke arah lain sambil membawa note td.

Aish.. ada2 aje la, si alien sorang ni. Kebiasaannya memang masuk2 studio dia terus tanggal kasut, tanggal stoking, lepas tu berkaki ayam ke hulu ke hilir. Mula2 kitorang selalu jer marah dia, tp dah lama2.. Hmm.. siapa tak kenal si aliean 4D milik BTS?? Ibarat menyiram air di pokok ler jawabnya. Orang bagi air dia ambik aje, buat minum.

"Adoi!" jerit Taehyung yg tiba2 terloncat-loncat sambil memegang tapak kakinya. Dah macam beruk gamaknya.

"Apahal kau ni?" Jimin pandangnya atas bawah. Buang tebiat agak ehh..

"Kaki aku.." katanya sambil menjuihkan bibir, dengan muka aegyo nak menangis. "Tak guna punya pen! Banyak2 tempat.. sini jugak kau nk tidur! Kau bukannya tak tahu aku nak jalan! Bongok betul!" marahnya sambil menyepak pen yg baru 'mendera' kakinya td. Aku hanya ketawa melihat Baekhyun yg merenung ke arah pen td. Macam la aku tak tahu.. pen dia la! Pen siapa lg! Td beriya benar nak berebut dgn aku punya!

"Aik? Tengok aje? Kata pen mahal. Takkan la ada kat bawah tapak kaki si alien kowt." perli aku. 

Baekhyun's POV.

Tak guna punya minah! Teruk dia bahan aku harini. Tunggu la nasib dia nanti. Dia lupa agaknya slave contract dia tak tamat lagi! Aku pecah tembelang pasal dia dgn Jiyeon baru tau!

Baru jer aku nak sambung kerja tadi tiba2 phone depan Minju berbunyi. Mula2 aku merungut la jugak. Mengganggu kosentrasi betul! Tp tiba2 aku tersedar. Ni lagu yg perempuan kat rooftop haritu nyanyi. Serta merta kepala aku snap ke arah Minju dengan mata yg membulat. Dia capai phone tadi sebelum mengangkat kening ke arah aku.

"Yang kau pandang aku macam nak telan tu pahal?"

"Minju, kau—

Ayat aku serta merta terhenti bila dia tiba2 jerit nama Jieun.

Failed Cinderella Story [ Malay ]Where stories live. Discover now