Chapter 11

2.2K 138 18
                                    


Chapter 11: Weird Feelings


MinJu's POV

Babun punye mangkuk hayun! Sakit hati. Itu je yg mampu aku kata sekarang ni. Nanti nk cakap lebih-lebih, tak pasal2 ada yg censored pulak! Korang tanya aku geram kat siapa? Apa punya soalan tu?? Mamat bacon tu la, siapa lagi! Rumah besar, otak ciput! 

Flashbacks..

Minju dgn keluhan beratnya menghempaskan badannya ke atas katil. Hari ni adalah seperti kebiasaannya. Dah la balik pukul 6, tiba2 sampai rumah kena bebel lagi sebab tak masak. So, as the result.. dia pun didenda untuk membersihkan seluruh kawasan rumah sebelum pukul 10 malam or.. say goodbye to her dinner!

"Nasib baik sempat!" keluh Minju lagi sambil memandang sekilas ke arah jam loceng di meja nya-- 21.58 --

2 minit sebelum 'deadline'. Dengan mata yg kuyu dan lutut yg dah jadi ibarat sotong kurita tak bertulang, Minju melangkah ke dapur untuk makan. Tak sempat dia nak senduk nasi.. tiba-tiba telefonnya berdering, menyebabkan nada deringnya lagu 'Oeo', bergaung di segenap ruang rumah banglo 3 tingkat itu. Cepat2 Minju menjawab panggilan tadi sambil berbisik. Yelaa.. mana la tahu kalau2 dua ekor hantu dekat atas tu tgh tidur.. tak pasal2 terkejut beruk dgn muzik yg dtg entah dari mana tadi.

"Hello?" jawab Minju, tanpa melihat caller ID. Apalah minah ni.. buatnya org kutip hutang? 

"Annyeong, slave~" suara terlebih angel-like milik Baekhyun menyapa telinganya. Serentak itu, Minju rasa nak pam je iPhone miliknya itu ke lubang jamban rumah sebelah. Menyemak ajer!

"Kau nak apa?" balas Minju, kasar.

"Ish, dia ni.. Org dah bagi tumpang balik tadi, tak kenang budi. Lagi satu ingat.. our deal. You're my slave, Kim Minju. So.. jangan nak mendurhakai master mu ini." kata Baekhyun dgn poyonya sambil ketawa terkekek-kekek di seberang line.

'Hhahaa.. so funny.' bisik Minju perlahan. Rolling eyes nya dah memang sah la tak tertinggal. "Master ke 'mustard' ke.. lantak kau lah! Kau nak apa call aku tgh2 malam ni?"

"Cis, 'mustard' kau panggil aku.. Hmph! Belikan ayam goreng untuk aku dekat kedai depan tu. I want my chicken before 10.23 tonight! The end, fullstop! Okay, bye.. merajuk!" 

--BEEP-- 

Talian dimatikan. Minju tenung telefonnya lama. 'Apa dah kena sampuk hantu bapuk ke apa mamat ni? Tak pernah-pernah nak merajuk dgn aku.' Tak lama lepas tu, Minju hanya angkat bahu.. malas nak ambil tahu. Dengan itu, dia pun mula menyenduk nasi dan makan macam takde apa yg berlaku-- totally forgot about her task. Tapi tengah dia leka basuh pinggan lepas makan, tiba2 telefonnya berdering... sekali lagi.

"Yes, Mr. Bacon.. Anything I can help you with?" tanya Minju dengan senyuman sarcastic. 

"Kim Minju. You better get my chicken in 10 minutes before I do something that you totally won't like!" kata Baekhyun dgn nada yg agak... creepy? sebelum menamatkan talian.

Minju sekali lagi tenung telefon di tangannya macam itu adalah benda paling pelik yg pernah ditemui di abad ini. Sebelum... "Shit!" ingatan nya kembali terbang masuk ke dalam kepala hotaknya. Dengan itu dia memecut keluar dari rumah untuk menjalankan tugas sebagai midnight-chicken deliverer. 

End of flashbacks...

Continue Minju's POV

Haaa! Macam tu la ceritanya! Yg aku geram sekarang ni.. macam mana dia expect aku boleh sampai rumah dia dgn ayam dia ni dalam masa 10 minit?! Mereng ke gila?! 

Failed Cinderella Story [ Malay ]Where stories live. Discover now