Chapter 4 : Broadcasting Club
Minju's POV
"Uwaahh!! Penatnya!" keluh V sebelum baring di atas lantai di studio itu. Sofa ada, nak jugak baring atas lantai. Kulit biawak ke apa? Tak reti-reti nak rasa sejuk?
"Hyung! Laparlaa~" rungut Jimin sambil mereka semua melemparkan puppy eyes kepada Suga hyung. Aku hanya ketawa.
Oh! Lupa pulak nak bagitahu korang. Sebenarnya.. kami semua ni ahli kelab 'broadcast' and semestinya broadcast club ada band nya yang tersendiri. Itu termasuklah Jungkook sebagai guitarist plus vocalist, Jieun.. bass, V as a drummer and Jimin pulak main keyboard. Aku dan Suga hyung berperanan sebagai editor, broadcaster, script-writer and composer. Banyak kan tugas kitorang? Hakikatnya.. ahli kelab kami ni yang tak mencukupi. Yelah.. private school. Berapa kerat sangat la yang boleh pakai.. spoiled brat je bersepah.
Kami baru selesai satu tugas, dan memandangkan budak-budak kelab ni semuanya memang pelahap, terpaksalah Suga hyung belanja kitorang makan. Kebiasaannya, kami tak lepak dekat cafe masa lunch-break. Instead, kitorang makan di studio kelab.
*batuk-batuk*
"Kookie. Kau okay tak ni?" soal Jieun. Kami semua beralih pandangan kepada Jungkook yang dari tadi tak berhenti-henti batuk. Tak silap aku dia okay jer semalam.
"O-okay.." jawabnya lemah.
"Okay apa bendanya? Suara pun tak de!" marah Suga hyung.
"Demam la tuu.." balas V selamba sambil mengunyah burger nya. Mata kami membuntang serta merta.
"Demam?!!!" jerit kami serentak. V masih terpinga-pinga sebelum akhirnya tersedar.
"K-kookie?! Kau demam ke?!" dia mula panik dan menepuk-nepuk muka Jungkook yang memang jelas pucat. Adoii! Buat hal pulak budak ni!
"Ish! Kau ni! Sakit la lagi budak tu!" marah Jimin.
"Samdol betul!" Jieun mengetuk kepalanya. V hanya tersengih.
"Hyung.." panggil aku. Suga hyung memandang aku sebelum mengeluh berat. Kitorang ada festival dalam seminggu dan band kami a.k.a BTS (Broadcast Teen Seoyeondan) -apa aku merapu ni- amatlah diperlukan untuk membuat persembahan. Tak ke mampus kalau si vocalist slash guitarist plus leader, demam sampai tak de suara! Dia nak suruh kitorang buat apa atas stage tu?? Muzik gokak (tradisional Korea)?!! Main wind pipe dgn gayageum?
Sepanjang lunch break, kami semua mendiamkan diri. Teruk la kalau macam ni.. "Huhh!" keluh kami serentak sebelum menghamburkan tawa.
Akhirnya, Suga hyung memberi pendapat supaya kitorang adakan pemilihan untuk sesiapa yang berminat nak gantikan tempat Jungkook.
"Kalau dia betul-betul bagus, kita ambik aje la dia jadi ahli tetap broadcast club. So, lepas ni tak payah la Kookie kena jd guitarist plus dengan vocalist sekali. Alaa.. macam dulu. Amacam, cantek?" cadang V.
Suga hyung dan yang lain hanya mengangguk. Kadang-kadang otak budak pelik ni, boleh pakai jugak. Tapi... tiba-tiba..
" Ehh.. kejap-kejap. Baik ambik Min aje. Min kan boleh nyanyi, main gitar pun boleh." kata Jimin. Semua mata memandang ke arah aku penuh berharap. Tak. No,no,no,no,no. Aku tak nak!!!!!!!
"Err.. rasanya cadangan V tadi boleh pakai, kot..?" balas aku teragak-agak.
"Tapi kau kan ada. So, tak payah la susah-susah nak buat pemilihan berbagai lepas ni." kata Jieun. Apa yang diorang kata memang betul. Lagipun, bukannya aku tak biasa. Cuma....
YOU ARE READING
Failed Cinderella Story [ Malay ]
FanfictionKim Minju could be well known as Cinderella yg tak berapa nak jadi. Just like typical Cinderella, she lives along with her step mom and sis. But! Minju might be lain dari yg lain. Being clueless, blur and seems to not even care of what people do on...