Chapter 14

1.8K 108 9
                                    


Chapter 14 : Are You Jealous??


'Dang!'

Pintu toilet ditolak kasar dan Minju terus lesap ke dalam salah satu stall jamban di situ. Hampir terbang nyawa si minah-minah gossip yang sedang sibuk membetulkan make up mereka di hadapan cermin dek terkejut dengan kemunculan si ratu brutal sekolah.Serta merta, gossip mereka tadi dimatikan dan masing2 tegedek-gedek keluar dari toilet, meninggalkan Minju seorang diri dalam stall jamban tadi.

Hampir 5 minit berdiam diri dan memastikan toilet tu takde orang, Minju menjerit geram. Bukan sebab L, ataupun umpatan makcik gossip tadi.. tapi sebab.... Byun Baekhyun.


Minju's POV

Tak guna betul! Apelah yang mamat babun tu dah buat dekat aku?! "Aishhhhhhh!!" Apasal jantung aku laju sangat ni? Perlahan-lahan aku tarik nafas dan hembus, cuba untuk tenangkan diri aku yang dah mula ada wayar shot. Ini semua sebab apa yang bacon tadi cakap laa..

"Yang kau tenung aku macam nak telan tu kenapa?" soalan itu dibiar sepi seketika, ibarat ada cengkerik yang mengelilingi mereka, Baekhyun dan Minju hanya saling memandang satu sama lain dengan dua maksud berbeza.

"Sebab kau cute?" Baekhyun melemparkan senyuman petak mirip V miliknya ke arah Minju.

Apa? Korang ingat aku tak tereffect? Kalau aku tak lempang dia tadi, mesti dia dah nampak muka aku yang merah macam tomato ni.

Satu keluhan berat aku lepaskan sambil tangan aku menampar pipi aku sendiri, perlahan. Kau kena sedar Kim Minju. Apa yang kau merapu nii, jangan jadi gila boleh tak?! Buat kali kesembilan puluh tujuh, aku mengeluh, again. Kepala aku sandarkan pada pintu tandas sambil aku pejam mata.

Memang dah lama aku tak rasa macam ni. Dah lama jantung aku tak berdegup laju untuk someone macam ni. Tapi tak kisah la macam mana aku berlagak cool and tak kira berapa tahun berlalu sekalipun. Aku takkan boleh lupa rasa ni. Sebab satu ketika dulu... perasaan ni pernah jadi benda yang paling indah dalam hidup aku.


Baekhyun's POV

"What?! Kau dah tangkap cintan dengan salah seorang transfer student tu ke? Wow, I'm soo into this two girls. Hot tak?" Soalnya tiba-tiba. Ish aku tak habis ckap pun lagi!

"Bukan diorang la gila! Dua orng transfer tu lelaki, kau ingat aku gay ke apa?"

"Dah tu.. yang kau cakap kau fell in love tadi? Siapa?'

Aku hanya mengulum senyum. "Secret~"

"Ish.. yelaa. Nanti aku cari info." Rungutnya.

..........

Aku tenung muka Chanyeol, blur. Sampai bile aku nk kena tunggu ni?! Aish, si yoda ni aku pelengkung kepala dia sekali baru tahu! Dekat setengah jam aku tunggu dia habis makan- tak jugak sudah-sudah.

"Yeol!!"

"Pocot kau mercun!" Ehh.. melatah pulak mamat ni.

"Kau ni! Nak kena heart attack chicken wing aku dalam pinggan ni!"

"Cepatla sikit makan tu.. Tadi kau kata kau dh dpt info, bilenye yg kau nk bgthu aku!" Bengang pulak aku dengan dia ni. Kalau la ni cerita kartun, dh confirm2 telinga dengan hidung aku berasap sekarang ni.

Chanyeol hanya mengeluh dengan semburan aku tadi sebelum chopstick di tangan dia letakkan. "Fine. Tak penting mana pun info tu."

Tak penting hutak dia! Mamat ABC tu peluk buah hati si intan payung bulan mengambang aku! Mesti la aku kena tahu pasal diaa!

Failed Cinderella Story [ Malay ]Where stories live. Discover now