Het was alweer half 3 en het laatste uur begon. Frans... En ik had mijn boeken niet..
Eva zag ik ook nergens. Ze was er ook al niet bij de vorige les geschiedenis.Ik wachtte met mijn klas voor de deur van het lokaal. Ik wilde Eva net een Appje sturen toen er iemand op mijn schouder klopte.
'Heb jij Eva gezien?' Zei Derek.
'Nee, ik dacht dat ze met jouw was.' Zei ik.
'Oh dan kom ik wel naast jouw zitten.' Zei Derek simpelIk klapte nu al dicht en al helemaal toen de leraar zei dat we samen moesten werken, omdat Eva mijn boeken nog heeft.
Kan deze dag nog erger?
Eindelijk was de les afgelopen en ik pakte snel mijn tas en ik liep naar mijn kluisje om een paar boeken voor maandag er vast in te leggen. In mijn ooghoek zag ik Dave aan komen lopen. En van de andere kant Derek. Ik deed alsof ik niemand zag en deed alles nog sneller, maar door mijn onhandigheid viel mijn Nederlands schrift er al uit. Ik wilde het oppakken maar Dave was mij voor.
'Dankje' zei ik snel.
En propte het schrift in mijn kluisje. Ik wilde weggaan toen iemand aan mijn arm trok. Ik draaide me om. En Derek lachte.'Mag ik een peuk?' Vroeg hij.
Ik zag Dave me raar aankijken met spleetjes ogen. Ik keek naar Derek en had nog niks gezegd.
Ik weet niet waarom maar pakte het pakje uit mijn tas en pakte een van de 5 peuken. En ik gaf het aan hem.
'De laatste..' Zei ik. Ik was echt niet van plan sigaretten uit te delen aan mensen.
'Dankje Lara. Ga je mee?' Vroeg hij.
Ik liep hem achterna, ik had geen idee waarom. Ik voelde dat de blik van Dave mij volgde.
Bij de fietsen zocht ik mijn sleutel. Ik moest goed zoeken.
Ondertussen stak Derek bij mijn fiets een sigaret op. Ik hield mijn hoest in, maar gatver wat vies.
Ik zag dat Derek zijn lach in hield.
'Wat is er?' Vroeg ik.
'Niks.' Zei hij terwijl hij expres de rook in mijn gezicht uitblaaste.
Deze keer kon ik mijn hoest niet meer inhouden.
Ik zag Derek lachen en ik stak de sleutel die ik inmiddels gevonden had in mijn fietsslot. Ik pakte mijn fiets uit het rek en wilde gaan fietsen. Toen Derek aan mijn bagagedrager trok.
'Dag Lara.' Zei hij nog lachend.
'Dag..' Zei ik zacht en ik ging er vandoor.
Ik was 5 minuten aan het fietsen toen Dave me inhield.
'Ik wist niet dat jij rookte..' Zei hij.
'Nee ik ook niet' zei ik terug.
'Ohnee? En dat pakje sigaretten hoe verklaar je dat dan?' Vroeg hij.
'Ben ik jouw een verklaring schuldig dan?' Zei ik. Ik hield mijn tranen in.
'Nee, ik maakte me gewoon zorgen, Lara..' Zei hij zacht.
'Van mijn vader, ze zijn van mijn vader.' Floepte ik eruit.
Waarom vertelde ik dit nu?'Oh sorry..' Zei hij zacht en fietste door waar ik rechtsaf moest.
Geen doei of geen afscheid niets. Hij was weg. Hij was doorgefietst.
Hee,
sorry ik heb het erg druk met school,
Drukker dan verwacht
Dus ik kan weinig update..
Sorry..
Xx
JE LEEST
Lara
Teen FictionIk ben Lara. Het meisje dat altijd zei nooit te roken ,te drinken en het liefst jongens te ontwijken. Later was ik van plan te trouwen met een leuke jongen die ook niet veel omkeek naar roken en drinken. En ik zou netjes studeren en mijn studie afm...