Zeven~

66 7 1
                                    


Ik had alle tijd. Het was pas half 7 's ochtends. Half 9 moest ik pas op school zijn. Ik was in de war. Toen ik op school aankwam zette ik mijn fiets neer. Ik ging op een van de bankjes zitten. Ik begon het gevecht even los te laten, een wapenstilstand. Dus de tranen begonnen te stromen. Niemand zag het. Het mocht dan.

'Lara? Wat doe jij hier?' Hoorde ik ineens van achter me.

Ik veegde zo snel als ik kon de tranen weg en draaide me zo snel mogelijk om.

'Dave..' Wist ik alleen maar uit te brengen.

Hij kwam naast me zitten en trok me in een stevige bemoedigende knuffel.

Geen woord, geen geluid, geen zucht, geen tranen. Alleen maar stilte.  Een fijne stilte.

'Lara, het spijt me van op de fiets. Ik wilde je niet kwetsen. Maar-' Verder kwam hij niet.

Het schoolplein stroomde al een beetje voller. En Eva met Derek zag ik ook. Ze moesten zich melden.

Dave moest nog iets pakken uit zijn kluisje en ik zat hier nu alleen. Eva kwam 5 minuten later al mijn kant op.

'Laaaarrr!!' Schreeuwde ze over heel het schoolplein. Ik bleef stil voor me uit staren.

'Eyy chagrijn heb je nog peuken?' Vroeg ze.

Ik schudde mijn hoofd, als teken voor nee.

Ze liep boos weg.

Ik had nog een half uur. Een half uur voor school begon. Ik pakte mijn tas en liep naar het bos achter de school. Ik ging tegen een boom aan staan en pakte een sigaret. Ik speelde ermee in mijn vingers.

Iedereen doet het, waarom ik niet?

Ik pakte een aansteker. En stak de sigaret op. Ik bleef lang kijken naar hoe hij opbrandde.  Maar uiteindelijk nam ik toch een hijs.
Ik begon gelijk al met hoesten.

'Dat is altijd de eerste keer..' Ik hoorde een stem en voetstappen.

Hij kwam voor me staan.

Derek.

'Nou Lara, Goedzo regels zijn er om te breken toch?' Zei hij.

Ik zei niets. Ik wilde niks van hem. 

'Toch Lara?' Herhaalde hij later.

Ik pakte mijn tas en doof de sigaret uit. Ik klapte dicht bij jongens.

Ik liep weg tot Derek me bij mijn arm pakte. Hij trok me in een soort knuffel.

'Doei Lara.' Zei hij.

Ik rende weg. Terug naar school.

Toen ik in de les Nederlands zat, kwam Eva ineens naast me zitten. Eigenlijk was ik wel klaar met Eva. Ze kwam naar me toe als ze me nodig had. En ik moest mezelf maar vermaken als zij even geen problemen had.

'Lara, heb jij gerookt?' Vroeg ze ineens zachtjes.

'Waarom?' Zei ik alleen.

'Derek vertelde me iets vaags..' Antwoordde ze. 

Ik dacht dat alleen meisjes roddelde eigenlijk. Maar jongens zijn er net zo goed in.

De bel ging en ik deed mijn boeken in de tas en pakte mijn agenda om het huiswerk op te schrijven.

'Hee Laar, kom je anders vrijdagavond naar mij om 8 uur. Ik ben home alone en Derek en Bas komen ook.' Zei Eva nog voor ze weg liep.

Dit werd voor mij normaal. Iedere vrijdag bij Eva.

LaraWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu