Ik zette toen ik eenmaal aangekomen was mijn fiets is de stalling die nog helemaal leeg was. Ik liep naar het plein voor de school en ging op een bankje zitten. Ik ritste mijn tas open en keek nog even goed naar de sigaretten. Ik zou ze nooit van mijn leven in mijn mond steken, het idee al.
Tja soms wens ik nog naar die tijd.
Een halfuurtje later zag ik Eva het plein op lopen. Ik wilde haar roepen maar ik zag vlak dat erachteraan Derek liep. Ik hield me in en zag dat ze deze kant op liepen. Ik hield mij stil en deed alsof ik ze nooit gezien had en begon in mijn Engels SO boekje te lezen.
Ik was toen bang voor ze. Ik zou nooit meer bang voor ze zijn. Eerder boos.
"Laar, wat doe jij hier zo vroeg? Was je telaat, dat zou dan echt voor de eerste keer zijn, gefeliciteerd" zei ze.
Ik zag dat Derek zijn lach niet kon inhouden.
"Nee ik was gewoon ietsje vroeger." Glimlachte ik nep naar Derek en Eva.
Ze bleven daar maar staan. Ik negeerde ze maar en begon te lezen in mijn boekje. Ik zag Derek en Eva met elkaar fluisteren en Eva keek nogal gefocust naar mijn tas.
Ik volgde haar blik naar mijn tas en zag dat ik weer zo dom was geweest die sigaretten van mijn vader op te bergen."Laar, rook jij?" Vroeg ze alsof het een schande was. Zij is degene die rookt hier, waarom vind ze het nu ineens erg?
"Nee, zijn van iemand anders." Zei ik snel. Ja als ze weet dat ze van me vader zijn moet ik straks sigaretten voor haar regelen van mijn vader ofzo.
"Mogen Derek en ik er een?" Vroeg ze.
"We geven ze morgen terug! Beloofd.." Zei ze snel.Ik keek niet eens op uit mijn boekje en gaf het pakje aan ze.
"Ik hoef geen sigaretten terug.." Zei ik nog toen ze wegliepen.
Ik hoorde de bel gaan voor de mensen die zich moeten melden en er verzameld zich een groepje voor de schooldeur die telaat waden die zich nu moeten melden, waaronder Eva en Derek.
Ik moest nog een kwartier wachten tot de school begon. Het werd steeds drukker op het schoolplein. Ik zag Dave ook aan komen fietsen met nog een paar jongens.
Ik stond op om mijn tas in te pakken en wachtte op Dave.
"Hoi Lara." Zei hij lacherig.
"Hoi Dave" zei ik blij terug.
Ik weet niet maar hij voelt nu al als zo een goede vriend."Ik ga naar binnen" zei ik na even geklets te hebben.
"Ik loop mee." Zei hij en stond snel op.
Hij liep op een geven moment rechtdoor en ik ging linksaf. We zeiden gedag en ik liep de klas in.Eva kwam naar me toe en gaf me zo stiekem mogelijk het pakje terug aan mij. Ik gooide het in mijn tas. En Eva liep door om naast Derek te zitten.
De Nederlandse les begon en ik probeerde al mijn aandacht erbij te houden.
JE LEEST
Lara
Teen FictionIk ben Lara. Het meisje dat altijd zei nooit te roken ,te drinken en het liefst jongens te ontwijken. Later was ik van plan te trouwen met een leuke jongen die ook niet veel omkeek naar roken en drinken. En ik zou netjes studeren en mijn studie afm...