Tanıtım

61.1K 1.4K 25
                                    



" Vatan sevdası ana baba sevdasına, yar koynuna benzemez. Vatan diyorsan; anan, baban, sevdan olmayacak, senin tek yârin, en büyük sevdan bu topraklar, en büyük düşmanın vicdanın olacak." büyük bir nefesi içine çeken yaşlı adam karşısındaki genç adamın mimiklerini kaçırmamak adına gözlerini üzerinden ayırmıyordu. Her sınavı, eğitimi başarıyla tamamlayan bu adamın niye genelkurmayın kapısında yatarak devletin içine girmeye çalıştığını anlamıyordu. Arada Karadul ve Zifir olmasa balıklama atlayacağı bu adamı zorunlu olarak caydırmak için zorlukları bir bir önüne koyuyordu. Oysa bu genç adam gözü karalığıyla onlar için biçilmiş kaftandı.

Genç adam yeşil gözlerini saran hırsla burnundan soludu ve her hareketini dikkatle izleyen yaşlı adama gülmek istedi. O bu saydıklarının hepsini biliyordu ve hala vatan diyordu bunu anlamak bu kadar zor muydu? Dağhan parmakları arasında çevirdiği kurşun kalemi tek tur daha çevirdikten hemen sonra kalemi kırdı ve kağıt yığının üzerine bırakarak oturduğu yerde geriye doğru kayarak sandalyesine yaslandı. Yaşlı adamı iknaya zorlamaya karar veren Dağhan, onu dikkatle süzerek ufak bir ayrıntı aramaya başladı. Bu yaşlı kurdun korktuğu bir şeyler olduğu belliydi yoksa çoktan 'aramıza hoş geldin' diyecek kadar zoru vardı. Oturuşunu düzelterek öne doğru eğildi ve ellerini birbirine kenetledi.

" Yârim diyerek sarıldığım, anam diye üzerine titrediğim, babamın kokusunu içime çekercesine nefeslendiğim bir tek vatanım olacak. Benim vatanımın toprağı yurdum yuvamdır!" genç adamın gözleri ikna için uğraştığı yaşlı adamda değil perdenin arkasında kendini dinleyen şahsaydı. Yaşlı adam titreyerek ayağa kalktığında zeki gencin önünde durdu. Kulaklığından yükselen hırıltılı nefeslerin sahibinin emrini beklerken ayağa kalkan adama son cümleyi söylemek için dudaklarını araladı.

"Ona MİT'e alındığını ve aramıza hoş geldiğini söyle!" yaşlı adam, gencin Türk silahlı kuvvetlere neden alınmadığını merak ederken çoktan konuşmaya başlamış sesin emrine uymuştu.

"Aramıza hoş geldin Dağdeviren! Bundan sonra sen.." adamın sözünü kesen Dağhan yüzünden bir anlık geçen hasretle gülümser gibi yaptı ve yeniden sert görüntüsüne döndü.

"Bundan sonra ben Gök yüzüyüm" 

KALB-İ MÜEBBETHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin