6.KAPITOLA - Maminno priznanie

44 3 3
                                    

21.5,NEDEĽA

Dnes je Val doma, spolu so všetkými členmi rodiny - mamu prepustili z nemocnice-aj keď, vlastne ešte domov neprišla. Vkuse mi volá a pýta sa, či je otec naštvaný, alebo nie. Ak poviem, že je, mama hodinu neprichádza a potom mi znova zavolá a opýta sa rovnakú otázku. Ak poviem, že nie, mama mi vraví, že si to len vymýšľam, a kecám to len, aby prišla. Po 4-telefonáte som na to nemala nervy a povedala som jej, aby konečne došla. Ona sa rozplakala a tvrdila, že neviem, aké ťažké je byť matkou. Kašlem na ňu. 5 - telefonát nezdvíham. Nemôžem.

Dnes som sa rozhodla, že spravím celej rodine SMOOTHIE. Val nečakane súhlasila a dodala, že miluje čerešne a tých by som tam mala dať najviac. Súhlasila som.

AUTORSKÁ POZNÁMKA: Recept som si vymyslela sama, i vy si ho doma môžete skúsiť:

SUROVINY:

jahody - ak chcete, nemusia byť mrazené

čerešne - ak chcete, nemusia byť mrazené, ale kôstku musíte pred mrazením odobrať

čučoriedky - platí to isté

maliny - -ll-

černice -ll-

mäta na ozdobenie

citrón

POSTUP:

Ovocie - či už mrazené, alebo nie rozmixujeme do hladka a na konci rozkrájame citrón na polovicu a jednu rozmačkáme na šťavu, ktorú pridáme do smoothie. Ozdobíme lístkami mäty. Na zdravie!

TIP: Ak si chcete spraviť letný nápoj, odporúčam ovocie zmraziť, ak chcete len rýchle občerstvenie s chuťou, ovocie nemrazte.

Po spravení som smoothie rozdelila spravodlivo pre každého člena z rodiny. Val nápoj odmietala ochutnať a tvrdila, že kvôli čerešniam. Však si povedala, že tam chceš obzvlášť tie čerešne," nepríjemne som sa spýtala. "Ty si ale sprostá, veď som kvôli tomu, že ich nenávidím nešla na zber! Emla-Žemla!" rehotala sa ako hyena. "Odkiaľ máš tu prezývku? A..však si tvrdila, že si išla do butiku..." Val ma začínala štvať. " Tú prezývku mi povedal Mike-poznáš? Je cool, keby bol starší, aj by som s ním chodila a Žemla - nie, nešla som doň, bola to len výhovorka, bola som s mojím boyfriendom vonku," teraz---mi chce uk-rad-núť MIKA?!!! Našťastie je ešte malý...

Ostatní členovia nápoj chválili. Nika mi povedala, že by som ich mala robiť častejšie a ešte sa spýtala, či by mohla vypiť Valinin pohár s nedotknutým smoothiem. Súhlasila som.

6-telefonát. Neberem. Niekto zaklope. Je mi jasné, že to mama nie je - no jasné-je to len rozvozca pízz. Jednu sme si objednali na obed. Poobede znova niekto zaklopal. Tentokrát to bola mamina.

"AHOJTE!" pozdravila nás. "Máme nového člena rodiny! Volá sa Tea!" pokračovala, akoby nič. "Adoptovala si?" opýtal sa ocko. Bolo mi ho ľúto. "Nie, sa narodilo, chcela som to ako rodinné tajomstvo, preto som odcestovala, však deti, dnes ste sa dozvedeli, že máte nového súrodenca!" mama na nás prísne pozrela. Máme sa robiť, že sme sa to práve dozvedeli, ak tak nespravíme, bude zle-nedobre.

Všetci-amatérski herci sme sa tvárili "prekvapene". Nepáči sa mi, že mama pred všetkými niečo tají. Dokonca i mne vlani tajila, že mobil, čo mi kúpila na narodky našla na SMETISKU! Pravdu mi potom povedala Valéria spolu s uštipačným a vysmievavým podotknutím. To sa k nej i hodí.

Otec prehovoril: "To je dobrý nápad, ešteže sme sa to všetci dozvedeli v ten istý čas." Ja a NIKA SME SA NA SEBA POZRELI. Naozaj to pred tatinom mama nechutne tají. "Krásne meno," dodal ešte. Celý večer sa venoval len Tee. Má výhodu. Len by ma zaujímalo, či mama aj pred ňou bude tajiť, ako prišla na svet.

Prepáčte, že v tejto kapitole nebolo spomenuté, ako Adriana-Mudraňa reaguje na dopis, ale nezmestilo sa mi to tu, a slov tu je dosť, takže sa to dozviete v Pondelok-v siedmej kapitole + sa dozviete výsledky súťaže do Parížu-i podľa mňa už viete, ako to dopadne (vďaka popisu knihy, atď.), ale niekomu to príde zaujímavé, ako to bude prebiehať.

Tak ahoooooooooooooooj v siedmej kapitole : )




Denník Zamilovanej...Where stories live. Discover now