Sorry?

55 5 4
                                    

Aangezien ik nu absoluut niks te doen heb, ga ik jullie weer vervelen en traumatiseren met mijn kijk op de wereld.
Ik heb eigenlijk iets tegen het excuses aanbieden na het laten van een scheet of boer. Immers, dat is niet echt iets waar je wat aan kan doen. Je lichaam moet gewoon wat gassen kwijt. Dus waarom je excuses aanbieden voor iets waar je niks aan kan doen?
Dan is er nog even de verontschuldigingen zelf. Voel je je nu echt schuldig als je een boer of scheet gelaten hebt? Als je je echt schuldig voelt, vooral je verontschuldigingen aanbieden, maar ik denk niet dat veel mensen zich schuldig voelen. Misschien dat je na een scheet eigenlijk je excuses aanbiedt voor de geur, maar dat is bij een boer niet echt van toepassing.

Volgens mijn vader moet je je verontschuldigingen omdat dat sociaal gezien moet of zoiets. Dat vertaal ik naar: het moet, want iedereen doet het. Maar als iedereen in de sloot springt, ga ik er niet achterna.
Dus het is sociaal verplicht in de maatschappij? Ten eerste: waarom?
Ten tweede: dus? Vroeger was het sociaal verplicht je dochters uit te huwelijken zodra ze vruchtbaar waren. Doen we nu ook niet meer. Sociale verplichtingen kunnen dus veranderen en ik vind het een slechte reden om daarom iets te doen.
Dus, nee, het spijt me niet dat ik iets gedaan heb waar ik niks aan kan doen.

My days, thoughts and thingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu