Chapter 1

98 5 0
                                    

"Hyuri!!!!!" Pekik seorang gadis yang memakai tag nama bernama 'Yura' ini.Terkocoh kocoh yuri dan temannya berlari ke arah HYuri.

"Hah ini dah kenapa dah ini? Kalut semacam saja aku tengok. Yura?Hyoeoun? "Kata Hyuri kepada Yura dan seorang lagi gadis yang agak sedikit pendek dari Hyuri yang bernama 'Hyoeoun'

"D.O.. Dia.. dia.." Yura tercungap cungap. Hyoeoun menenangkan Yura.

"Kyungsoo? Wae dengan dia? " Tanya Hyuri hairan. Dah kenapa dengan kyungsoo itu?

"Dia.. dia.. dia.. "Kini giliran Hyoeoun pula yang berkata kata. Dia kelihatan takut untuk memberitahu perkara sebenar kepada Hyuri.

"Kalau duk dia dia dia dia je sampai besok tak habis yang oii. Hah kenapa dengan dia? "Tanya Hyuri lagi.

"Ermm.. armm... ermm.. armmm... "Mereka berdua teragak agak untuk memberitahu perkara sebenar.

"Kesian kan kat korang ini? Dah tahun terakhir primary school pun tak reti bercakap lagi. Haihh.. kesian kesian.. "Keluh Hyuri.

"D.O dah tahu kau suka dia!"Kata Yura dengan laju lalu Hyoeoun menekup mulut Yura.

"Huwat ?! Aigooo >< siapa beritahu?!"Hyuri sudah mula naik hantu. Mana taknya rahsia yang disimpan elok selama 2 tahun terus terbongkar apabila sampai ke pengetahuan dua sahabatnya itu.

"Dia! "Hyoeoun dan Yura menunjuk sesama diri mereka manakala hyuri kehairanan.

"Aigoo! Cuba cerita dekat aku perkara sebenar? "Pinta Hyuri.

-Flashback on -

"Yah! D.O!"Panggil Hyoeoun dan Yura kepada D.O yang sedang leka membaca buku.

"Wae? Korang nak cari kai dengan chanyeol ke? Dorang kat kantin. "Kata D.O bersahaja.

"Yah! Mana kau tahu kitaorang suka Kai dengan chanyeol?!"Kata Yura kepada D.O. Setahu mereka tiada sesiapa yang tahu hal ini melainkan mereka berdua?

"Mwo? Korang suka dorang ke? Serious? Wahahahahahaha!!! Aku tak tahu pun aku main main je tadi tak sangka betul! Wahahaha! Serious aku tak tahu! "Kata D.O dan ketawa berdekah dekah. Berita ini mesti disampaikan kepada hyung hyungnya!
"Yahhh! Kurang asam keping betul kau D.O! Macam manalah Hyuri boleh suka kat kau." Kata Yura tanpa disedari dia telah terlepas kata.

"Hah? Apa kau kata? "Tanya D.O kembali. Benarkah apa yang dia dengar atau dia yang salah dengar?

"Aku kata Hyuri suka kau! Hishh pekak betul!" Kata Yura lagi. Hyoeoun sebelahnya menyenggol siku Yura.

"Apa kau nak?? Opsss !!"Yura baru sedar yang dia telah terlepas cakap.

"Hyuri suka aku? "Ulang D.O lagi. Tapi wajahnya kelihatan tenang sahaja.

"Hah ye ye... Ok byee!! "Kata Hyoeoun pula dan dia segera menarik lengan Yura.

-Flashback off-

"Macam itulah ceritanya... "Kata Yura. Hyoeoun disebelahnya hanya mengangguk angguk.

"Hishhhh!!! Nasib korang kawan aku kalau tak dah lama aku tenyeh tenyeh mulut korang itu!" Bebel Hyuri

"Alaaa.. mianhae.. kitaorang tak sedar kitaorang terlepas cakap.. "Rayu Yura dengan puppy eyes nya itu

"Kitaorang? Kau sorang je okay?! Aku duduk diam je sebelah kau! Kau yang bertekak mulut dengan si mata bulat itu!"Hyoeoun mempertahankan dirinya.

"Huh.. yelah aku maafkan korang. "Hyuri mengeluh. Dalam hatinya tak habis habis memarahi yura dan eunji. Tapi bestfriend kan mana boleh lama lama.

Forgive MeWhere stories live. Discover now