Sudah sebulan selepas kejadian 'Hari jadi malang' itu berlaku. Hari Jadi Malang? Nama itu Hyuri yang letak sendiri. Walaupun begitu, Hyuri masih lagi mencintai Kyung Soo. Hyoeoun, EXO, D.O dan Yura juga sudah berbaik.
-Flashback On-
Sehari selepas kejadian itu D.O terus meminta maaf kepada Hyuri, Hyoeoun, Yura dan EXO.
"Hyuri..." D.O memanggil Hyuri dengan perlahan.
"Wae? "Hyuri endah tidak endah saja hatinya masih sakit dek kejadian semalam.
"Mianhae, pasal semalam.. Aku tak bermaksud..."D.O menundukkan sedikit mukanya.
"Gwenchanayo.. Benda dah jadi dah kan? Barang yang lepas usah dikenang. "Kata Hyuri sambil memberikan senyuman kepada D.O.
'Manisnya senyuman dia.. Aku tahu dia sakit hati pasal semalam tapi dia still berusaha untuk senyum. Tabah betul Hyuri ini.. 'D.O berkata dalam hati.
"Aku betul betul minta maaf.. Aku tak bermaksud nak sakitkan hati kau. Aku ini Pabo! Aku patutnya menghargai kau sebab kau dah suka aku! "Kata D.O lagi.
"Yakkk!!! Kyungsoo!! Janganlah cakap pasal itu lagii!! "Kata Hyuri. Pipinya memerah sebab malu.
"Hehehe... Comellah kau blushing.. Boleh aku tahu? Kenapa kau panggil aku Kyungsoo? "
"Ermm... Sebab.. sebab.. Bagi aku nama Kyungsoo itu comel dan sesuai dengan kau."Jawab Hyuri.
"Ehemm ehemm... Berlovey dovey nampak xD.." Chanyeol berdehem dehem.
"Lahaiii~~ Nak berlovey dovey pun pergilah tempat lain.. Yang sakit hati kitaorang yang nengok nihh.."Kata Kai pula
"Lantaklah! Jealouslah itu! Kalau jealous pergilah dekat Hyoeoun dan Yura! Diorang kan suka Korang!"Kata D.O pula.
Hyoeoun dan Yura berpandangan sesama sendiri lalu mereka bersama sama menyekeh kepala D.O.
"Yahhh! D.O siap kauuuuu!!!!!!"Jerit Yura dan Hyoeoun. Pipi mereka mula memerah.
"Yu.." Belum sempat kai memanggil Yura,Yura telah melarikan diri terlebih dulu.
"Kitaorang nak pergi tandas sekejap.. Byeee!! "Kata Yura dan memecut laju. Dia menarik lengan Hyoeoun untuk mengikutnya.
Semua yang berada di situ tertawa melihat gelagat Yura itu.
"Aikkk.. Belum sempat panggil dah lari dah? " Kata Kai sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Haha.. Cover malu lah itu xD. "Kata Hyuri sambil tertawa kecil. Kenal benar dia dengan perangai kawannya yang seorang itu.
♪♪♪♪♪
Hyuri berkeseorangan didalam kelas. Teman temannya yang lain keluar rehat. Hanya dia berkeseorangan.
Hyuri bangun dan berjalan menuju ke pintu kelas. Bosan lama lama di dalam kelas. Bukannya ada apa apa yang menarik pun.
Saat Hyuri melintasi meja Kyungsoo matanya tertancap kearah buku yang berada di penjuru meja D.O.
'Ni buku yang D.O selalu baca itu kan? Apa yang best sangat dengan buku ini?'Soal Hyuri sendiri dan mencapai buku itu.
The Blocked Love:Chapter 1
Han Hara diberi nama. Nama yang indah dan cantik sama seperti tuan empunya. Tapi sayang kisah percintaanya tidak seindah dan secantik namanya.
YOU ARE READING
Forgive Me
FanfictionPark HyuRi seorang gadis periang yang menyimpan perasaan terhadap Do Kyung Soo. Tetapi malangnya Kyungsoo harus bertunang dengan pilihan ommanya Choi Sooyoung. Selepas 5 tahun HyuRi tamat pengajian Hyuri terlibat dalam sebuah kemalangan dan koma unt...