Chapter 5

22 1 0
                                    

5 tahun kemudian:

Seorang gadis yang memakai baju t-shirt berlengan panjang berwarna hitam yang bergambar effel tower di tengahnya serta seluar pendek paras peha yang berwarna putih,kasut yang tidak bertumit berwarna cream, beg silang yang berwarna hitam dan sunglasses yang berjenama Porschey sedang menyeret bagasinya.
Gadis itu membuka sunglassesnya dan matanya meliau melihat sekelilingnya. Sambil itu dia mendepakan tangannya dan menarik nafasnya dalam dalam sambil memejamkan mata.

"Finally, aku dah sampai Korea! Korea, I miss you!!" Jerit gadis ini. Orang orang yang lalu lalang mula memandang aneh ke arah gadis itu. Muka cantik tapi gila.

Gadis itu melangkah keluar dari Icheon Airport. Matanya tertancap kepada tubuh seorang lelaki separuh usia lalu dia tersenyum dan mendekati lelaki itu.

"Cik Hyuri.." Sapa lelaki itu ramah sambil membongkokkan badannya 90 darjah.

Ya! Gadis itu ialah Hyuri! Kim Hyuri!

"Nae, Encik Choi apa khabar? Sihat?" Tanya Hyuri ramah. Lelaki itu tersenyum kemudian mengangguk. Dia membuka pintu kereta lalu mempersilakan Hyuri untuk masuk.

"Cik apa khabar? Ok tak belajar dekat Paris? Makin cantik cik sekarang."Usik Encik Choi. Hyuri yang berada di belakang hanya tersenyum lalu mengelengkan kepalanya.

"Seperti yang encik tengok sekarang saya sihat. Di sana ok je tak ada masalah. Aishh encik ni. Mana ada saya biasa biasa saja." Kata Hyuri lalu tertawa kecil. Encik Choi juga turut tertawa.

Hyuri memandang ke luar tingkap kereta. Tiba tiba fikirannya teringat akan Kyungsoo. Kali terakhir mereka berjumpa semasa hari persekolahan yang terakhir. Bukannya mereka lost contact mereka masih menelefon dan bermesej sesama sendiri semasa Hyuri di Paris. Tetapi dia rindu hendak menatap wajah Kyungsso itu secara berhadapan.

Perlahan lahan Hyuri menyentuh bibirnya. Sebelum mereka berpisah Kyungsoo sempat menghadiahkan sebuah ciuman kepada Hyuri.

Flashback

"Awak.. Nanti kita tak boleh jumpa dah. Saya takut kita lost contact.." Kata Hyuri sambil memuncungkan bibirnya. D.O tersenyum melihat gelagat Hyuri.

"Jangan risau. Saya janji saya tak akan tukar nombor. Jadi nanti bolehlah contact saya okey?"Pujuk D.O sambil merangkul erat bahu Hyuri.

"Janji?" Tanya Hyuri sambil menyuakan jari kelingkingnya.

D.O mengangguk lalu menyambut jari kelingking Hyuri. "Nae,saya janji."

Mereka berpandangan sesama sendiri buat seketika.

"Hyuri..."Panggil D.O. Matanya tidak lepas dari memandang anak mata Hyuri. "Saranghae.."Sambungnya lagi. Bibir D.O pantas mendarat di bibir mungil Hyuri selepas mengucapkan kalimat itu.

Hyuri agak terkejut dengan perlakuan D.O. Tetapi dia hanya menurut. Dia membalas ciuman D.O itu dan merangkul leher D.O. D.O semakin mendalamkan ciuman mereka.

1 minit,2 minit,3 minit,4 minit,5 minit.

Mereka sama sama melepaskan ciuman tersebut. Hyuri kelihatan sudah termengah mengah akibat tidak cukup nafas. Manakala D.O pula hanya berlaku tenang seperti tidak ada apa apa yang berlaku.

Loceng sekolah yang menandakan hari persekolahan telah tamat pun berbunyi. Ramai yang bersorak gembira,menangis dan lain lain lagilah.

Forgive MeWhere stories live. Discover now