Hehehe... Chapter lepas author dah cerita kisah Yura dan Kai kan? Minggu ini kita tengok Chanyeol dengan Hyoeoun pula!
"Yah Chapanggg!!! Kenapa kau bawa aku ke tasik ini?! "Marah Hyoeoun kepada Chanyeol.
"Kenapa salah ke? Saja nak bawa. "Balas Chanyeol dengan selambanya. "Sekarang.. Aku nak kau luahkan apa yang terpendam dekat hati kau. Jerit kuat kuat okey?"Sambung Chanyeol lagi.
"Eh? Kenapa pula? "Tanya Hyoeoun yang kehairanan. Chanyeol mengerutkan dahinya.
"Aishhh.. Buat sajalah.. Aigooo! Kenapa degil sangat kau ini?" Kata Chanyeol sambil menggelengkan kepalanya.
"AKU BENCI KAU CHAPANGGGG!!!!!!" Jerit Hyoeoun. Melepaskan isi hatinya. Namun bukan itu yang ingin dia ucapkan.
"AKU CINTA KAU HYOEOUNNN!!!!!"Sekarang giliran Chanyeol menjerit. Hyoeoun memandang Chanyeol sambil mengerutkan dahinya.
"AKU NAK KAU JADI YEOJA CHINGU AKUU!!!" Jerit Chanyeol lagi. Hyoeoun terkaku. Chanyeol memegang tangan Hyoeoun.
"Be my yeoja please?" Kata Chanyeol sambil menatap tepat kearah anak mata Hyoeoun. Hyoeoun terdiam.
"Hyoeoun?" Panggil Chanyeol lagi sekali. Hyoeoun buntu. Apa yang harus dijawabnya?
"N-nae.." Akhirnya Hyoeoun menjawab. Dia sendiri keliru benarkah dengan keputusannya? Sedangkan dia tahu bahawa Chanyeol menyukai Jee murid kelas 5A6I.
"Serious?! Thanks Hyoeoun!" Kata Chanyeol lantas memeluk Hyoeoun.
"Waitt! Bukan kau suka Jee ke?" Tanya Hyoeoun setelah mereka meleraikan pelukan mereka.
Chanyeol mengerutkan dahinya. "Siapa cakap? Heoll! Tak ingin lah dengan budak gedik itu!" Kata Chanyeol.
"Eh? Dah itu kenapa macam rapat saja? Hari itu aku tengok korang pegang tangan lagi." Kata Hyoeoun sambil berpura pura merajuk.
"Oh yang itu! Itu Jee yang mula dulu. Oppa dah tolak tapi dia tetap menggedik. "Jelas Chanyeol
"Oppa?? " Hyoeoun mengerutkan dahinya. Chanyeol tersenyum senget.
"Mulai sekarang kita tukar panggilan jadi oppa-chagi. "Kata Chanyeol.
"Mwo? N-nae.."Hyoeoun terpaksa Akur.
●•●•●•●•●•●•●•
Kyungsoo dan Hyuri sedang berbual bual di kantin. Tiba tiba mereka didatangi Chanyeol, hyoeoun, Yura Dan Kai.
"Amboiii.. Dah pegang pegang tangan ini ada apa apa ke?? " Usik Hyuri kepada sahabat sahabatnya itu.
"Hahaha.. Yela yela dia namja aku sekarang. So kau jangan ambik dia! Kau kan dah ada D.O kau tu!" Balas Hyoeun sambil memegang erat tangan Chanyeol.
"Aihh kau ni kesitu pulak. Aku dengan dia kawan jelah."Kata Hyuri sambil menundukkan wajahnya. Malu. Manakala D.O hanya tersenyum.
"Yelah tu, dah sampai rehat sama sama ini takkan tak ada apa apa lagi? "Usik Yura pula.
"Kalau ada apa apa pun tak ada kena mengena dengan korang. "Jawab D.O tenang. Hyuri pula sudah membulatkan matanya.
Baru saja Hyuri mahu menafikan loceng yang menandakan tamatnya waktu rehat berbunyi. Mereka segera beredar ke kelas kerana selepas ini masa Mr.Ahn yang mengajar mereka addmath. Sesiapa sahaja yang masuk lewat ke kelasnya akan didenda push up 200 kali. Mahu tak pengsan dibuatnya nanti?
--------------------------
D.O melangkah masuk ke dalam rumahnya. Ommanya yang sedang duduk di sofa sambil memeluk tubuh tidak dihiraukan. Dia meneruskan langkahnya.
YOU ARE READING
Forgive Me
FanfictionPark HyuRi seorang gadis periang yang menyimpan perasaan terhadap Do Kyung Soo. Tetapi malangnya Kyungsoo harus bertunang dengan pilihan ommanya Choi Sooyoung. Selepas 5 tahun HyuRi tamat pengajian Hyuri terlibat dalam sebuah kemalangan dan koma unt...