Bab 5

1.9K 170 7
                                    

"Yein...Yein...Marilah ke sini. Temankan unnie". Seorang gadis yang berambut panjang dan memakai baju gaun putih menghampiri Yein. Dia kelihatan sebaya dengan Yein.

" Kau?..Kau siapa? Aku tak pernah ada kakak. Aku cuma ada abang sorang aje". Yein melarikan diri jauh daripada gadis itu. Akhirnya,dia sesat dekat dalam sebuah hutan yang agak tebal. Ditambah pula dengan kegelapan malam yang menyukarkan pandangannya.

" Yein. Ini unnie. Ni unnie Yein,Yerin. Takkan Yein dah lupa?". Gadis itu mengalirkan air mata. Dan anak matanya tiba-tiba bertukar menjadi merah.

Yein cuba melarikan diri. Malangnya,dia terjatuh dan tersungkur ke atas tanah. Gadis yang dikenali sebagai Yerin itu lantas memeluk dan merangkul Yein. Dalam sekelip mata, pandangan di sekitar mereka berubah.

"Kat mana aku ni?. Tadi bukan ke dalam hutan?". Yein cuba melepaskan pelukan Yerin . Tetapi, tenaganya tidak sekuat Yerin. Dia mengalah dan membiarkan sahaja pelukan Yerin.

"Kita di bandar Incheon. Cari...cari Unnie.. Secepat yang mungkin". Yerin melepaskan pelukannya tadi dan dalam sekelip mata pandangan Yein kabur.

"Yerin! Yerin! Yerin..Kenapa aku perlu cari kau?". Yein menjerit memanggil nama Yerin tetapi tiada sahutan.

"Heiii...Perempuan. Bangunla. Perlu ke kau menjerit dekat tepi aku? Kau tengok jam pukul berapa dah". Jungkook mengambil sebaldi air lantas menyiram Yein. Habis basah Yein dan katilnya.

"Omma! Hujan!". Yein lantas bangun dari katilnya dan melangkah keluar dari biliknya.
Tetapi,dia terhenti saat tangannya ditarik oleh Jungkook.

"Kau dah gila ke?Pergilah bersiap. Perlu ke aku tunggu perempuan macam kau. Dahla gemuk! Hodoh pulak tu. Tidur pulak macam nangka buruk entah apa-apa je. Dahla duduk menjerit- jerit . Gila betul". Jungkook melangkah keluar dari bilik Yein dengan memakai seragam sekolah yang lengkap.

Yein masih kaku di tempatnya berdiri tadi. Dia mendengus sambil tangannya bergerak ke arah sekitar badannya  sambil mengukur bentuk badannya.

Yein menghampiri cermin di hadapannya. Dia membuat muka pou.
"Gemuk sangat ke aku ni? Nak kata hodoh tak hodoh pon". Yein membelek mukanya pula. Tiba-tiba matanya bertukar menjadi merah dan bayangan Yerin pun muncul.Yein terkejut lalu dia mengesap berkali-kali matanya.

"Yerin! Kau siapa?Perlu ke setiap kali birthday aku,aku mimpikan kau?" Kelihatan bayangan muka Yerin menjadi sayu. Perlahan-lahan,bayangan itu hilang dari pandangan Yein.

"Hoiiii! Budak! Perlu ke kau tengok cermin tu lama-lama? Kalau dah tak lawa,tengok beratus-ratus kali pun tetap tak lawa. Pergilah bersiap. Ke,kau nak aku yang siapkan kau". Jungkook tersenyum sinis lantas menghampiri Yein.  Dia pun menanggalkan butang baju tidur Yein perlahan-lahan.

"Byuntae!!!" Yein lantas menampar pipi Jungkook. Pipi Jungkook bertukar menjadi merah.

"Baik kau pergi siap cepat. Kalau tak? Kau faham apa yang aku boleh buat dekat kau". Jungkook memandang Yein atas dan bawah. Dia mengahampiri Yein dan menyebabkan Yein beranjak ke belakang sedikit.

"But you is not my taste at all".Bisik Jungkook di telinga Yein. Muka Yein bertukar menjadi merah. Jungkook pun berlalu keluar dari bilik itu. Tiada reaksi dari Jungkook. Sebaliknya, hanya hiasan wajahnya yang cool dipamerkan.

"Gilaaaa!!". Yein lantas mencapai kain tualanya dan masuk ke dalam bilik air. Dia pun menyiapkan dirinya.

Jungkook,Yein dan Daehyun kini berada di hadapan pintu pagar sebuah sekolah yang agak mewah tetapi mistik. Ini merupakan hari pertama dia bersekolah di sini.

" Kau berdua buat apa tercegat lagi dekat situ. Masuklah" Kata Jungkook sambil memandang ke arah Daehyun dan Yein yang masih kaku di hadapan pintu pagar sekolah.

"Ni istana ke? Empire High school. Nama pun pelik dan unik". Daehyun memegang papan tanda sekolah itu.

"Masuk jelah". Jungkook lantas menarik tangan mereka berdua dan memimpin mereka sampai ke kelas.

Sesampai sahaja di kelas, semua mata tertumpu ke arah mereka. Mereka semua berbisik sesama sendiri. Tidak lama kemudian, seorang lelaki yang kelihatan agak muda masuk ke dalam kelas itu ataupun lebih dikenali sebagai kelas 5V.

" Kim him Chan saem. The LORD of Vampire. And the only One of our justice". Semua pelajar bowl 90 darjah dan mengikut segala percakapan seorang pelajar lelaki yang lebih dikenali sebagai Youngjae. Cuma, Yein dan Daehyun yang masih berdiri kaku.

Yein memerhatikan di sekitarnya. Semua pelajar di kelas itu memiliki tanda bintang gelap. Semuanya kecuali dia dan Daehyun.

"Kamu berdua. Mari ke sini dan perkenalkan diri kamu. Owh. Mesti kamu masih kelirukan. Di sekolah ini, Senior akan mengajar juniornya. And including me. I came from 6V".

Daehyun dan Yein terpana. Tetapi, atas arahan dia tetap memperkenalkan diri mereka.

" Jeoneun Jung Daehyun ibnida"  Daehyun pun lantas menundukkan dirinya sebagai tanda hormat.

"Jeoneun Jung Yein ibnida". Kini, Yein pula bowl 90 darjah.

"Ok. Daehyun kamu duduk di sebelah Jungkook. Yein, kamu duduk di sebelah Wu yi fan. Baiklah, hari ni, kita akan belajar cara mengawal diri kita".

Setelah mereka mengambil tempat duduk masing-masing, mereka pun memulakan pembelajaran.Tetapi, pembelajaran yang mereka lalui tidak  seperti sekolah biasa. Sebaliknya, mereka belajar perkara yang tidak pernah terlintas oleh Yein dan Daehyun. Yein dan Daehyun seolah-olah berada di dunia yang lain. Kekadang mereka terkejut. Terutama sekali ketika aksi sesetengah pelajar yang mengubahh gigi mereka menjadi taring. Dan ada juga di antara mereka yang berubah muka kepada muka yang sangat hodoh dan dipenuhi dengan darah.
Apabila keadaan menjadi begitu, mereka akan perlahan-lahan menjadi terbakar dan bertukar menjadi abu.Kim Him Chan saem pula akan menyebut " U are not the choosen One".

Keadaan ini amat mengelirukan yein dan Daehyun.

-TBC-

Maaf ni last saya update. Lepas ni saya akan stop sekejap kerana sibuk dengan persiapan SPM. Hope korang enjoy. Maaf kalo makin mengarut.BTW , wish me and others SPM and Pt3 victim for a Luck.

THE EYES 'Who Can See The Death'Where stories live. Discover now