part 1

236 8 0
                                    

Dibesarkan dlm keluarga gengster,merupakan satu sumpahan bg gadis berbadan sederhana kacukan jepun-korea ini.merupakan anak sulung drpd keluarga kumpulan gengster merupakan satu perkara yg sukar bg golongan biasa tp x kpd gadis ini.dia sudah diajar seni bela diri sejak berusia 5 tahun,bertujuan bg melindungi diri drpd musuh,sikapnya yg panas baran x tumpah seperti bapanya tp terselit juga sifat kasih dan simpati seperti arwah ibunya.memiliki rupa paras yg cantik,matanya yg coklat kehitaman diwarisi dr ayahnya,berambut perang pendek gaya k-style.warna rambutnya diwarisi dr ibunya.badannya yg sederhana tanpa bentuk sudah tntu dianggap lelaki,dn itu yg menjadikan dia prince terkenal di Blue Rose high school.dikenali ramai sebagai prince shun bg perempuan dan tuan muda bg lelaki,ayah nya merupakan pengasas sekolah blue rose,ayahnya membuka sekolah ini atas permintaan arwah ibunya yg ingin melihat anak2 nya belajar disitu ttp x kesampaian kerana ibunya telah meninggal akibat kemalangan jalan raya ketika dia berusia 4 tahun,ketika itu dia berada dirumah bersama rakan sepermainannya.kata bapanya,kereta yg dinaiki ibunya itu hilang kawalan dan brek tdk berfungsi,dan kemalangan ini dirancang.oleh kerana itu juga ayahnya menyembunyikan identiti sebenar shun,dan mengajar shun seni bela diri,shun merupakan ahli terkuat dlm kumpulan itu,pernah sekali ketika menjalani latihan,bapanya turun padang utk melihat prestasi anaknya,dia menawarkan diri utk bertarung dgn anaknya dn dgn senang sekali shun dpt menewaskan bapanya.itu cukup membanggakan dan bapanya yakin yg shun mampu menguruskan kumpulan blue storm.

6.45 pg.

Tuk,tuk,"tuan muda,tuan muda sudah bgon kew?"itulah rutin si butler setiap pg mengejutkan shun utk bangon pergi ke sekolah."ye saya dah bangon,awak bleh pergi sekarang"shun mengangkat muka mamainya di pandang butler yg sedang berjalan keluar dr biliknya.melihat butler nya keluar,dialihkan selimut yg menutupi badannya dan ingin terus menuju ke bilik air tp langkahnya terhenti apabila seseorg merempuh masok biliknya.."shuuunn!"suara nyaring itu membuatkan dia berpaling ke arah lelaki tersebut.dilihat wajah yg pucat seperti dikejar hantu itu."knp shawn?asal muka ko pucat?ada apa2 terjadikah?"soal shun kpd lelaki tersebut.Lelaki tersebut merupakan salah seorg drpa ahli kumpulannya.dia merupakan pelindung dan rakan baik shun."aq dikejar oleh si mad."katanya tercungap cungap.tetiba terdengar bunyi bising ditangga,kecoh bunyinya,dia keluar dr bilik nya dan menuju ke tangga.shawn hnya mengikutnya dr belakang n berlindung di belakangnya."ketepilah flame!jgn halang aq!biar aq ajar si shawn tu!"amuk si mad."sabar mad,dia x sengaja tu,ko taukn dia uh cemerkap sikit orgnya..hei benneth!tolonglah aq halang si mad nie.."terlihat flame sdg menahan tubuh mad dr naik ke tangga."aq mls nk layan,tu ko suwoh mickey tolong ko"kata benneth sambil menyandarkan diri di sudut dinding."hei mangkuk ko panggil aq apew?mickey?namew aq mic Bkn mickey!"mic terus berlari menuju ke arah benneth n cuba utk menumbuknya tp sempat di elak benneth."huh?nie jew ko mampu"kata benneth ingin menaikkan amarah mic."k..ka..u.."suara mic bergetar menahan amarah,sebentar lg pasti perang akn tercetus,flame pula dr td menahan mad dr naik ke tangga."sudah!apa yg korang gadohkn?"mendengar suara tegas itu semua diam membisu tdk berani melawan setelah beberapa saat membisu mad bersuara."shawn,dia telah mejatuhkan laptop yg kau belikn utk aq."mad memula kata apabila yg lain diam x bersuara.mad memang seorg yg cpt marah dn x ingt apa bila dia sudah mula marah,merupakan rakan karib dan pelindung shun,dia merupakan ketua pelajar sekolah,mempunyai ramai peminat n mempunyai 2 personaliti berbeza."aq minx maaf mad,aq x sengaja,aq nk alihkan laptop ko dr terkena air dan aq x sengaja menjatuhkannya.."kata shawn,shawn merupakan pelindung dn rakan karib sejak kecil shun,seorg yg sedikit cemerkap dan baik orangnya,agak manja n peramah."haih..sakit jiwa aq melayan bdk 2 org nie..adew jew yg salah nyew.."adu flame.flame merupakan penolong yg shun percayai..seorg yg bertanggung jawab,cekap,dan juga merupakan pelindung."yg korang berdua pula kenapa?"soal shun."benneth panggil aq mickey.hnya ko sorang jew yg bleh panggil aq mickey"kata mic.memang benar,hnya shun yg boleh panggil mic dgn panggilan mickey,ini kerana shun merupakan penyelamat hidupnya.pernah satu ketika mic berumur 7 tahun mic telah dibuli oleh bdk2 di tmn permainan dia dibelasah hingga lebam hinggalah dtg seorg bdk yg berpakaian comel menyelamatkan nya,mic kagum kerana shun dpt menewaskan bdk2 itu tanpa sedikit pon luka.setelah pembuli uh pergi shun membantunya berdiri dan mengajak mic ke bwh pohon rendang di taman itu.dan ketika itu...
"Nama awak siapa?"-shun

Aku gengster,Dia sotongWhere stories live. Discover now