part 3

81 5 0
                                    

Leo pov..

Kring2..kring2..
Urghh..bunyi jam yg menjengkelkn..aq menggapai jam yg berada almari kecil sebelah katilku dan mematikan bunyinya.hari ini bermulalah kerja aq sebagai maid a.k.a hamba..ari ini ialah ari sabtu so terdapat beberapA tugas pada hari ini..

Tugas yg diberi x berat n x bnyk..shun kata Sbb aq still sekolah n ckg akn beri bnyk krja kursus..n dia kata aq nie lembik n x bleh buat kerja yg bnyk?..what the fish..dia sape nk kate aq lembik?urghhh..tp sepanjang aq duduk kat sini..sumewnyew ok yg lain pon ramah ngn aq..tp dia je..yg x layan aq..ok aq phm..aq kn hamba mane le dia layak nk kwn ngn aq..n knp si benneth uh pandang aq semacam?aq tkot dgn dia.Ok chill, jgn lyn dia mcm yg shun ckp,aq hamba dia Bkn hamba member2 dia.aq melihat jam di dinding dihadapan ku,lama aq memerhati..ommmaiigod,aq x siap lg?

---------

Aq membelek belek diriku dihadapan cermin..omg..aq x sangka aq nampak cun pakai baju nie...hehehe..lengkap,selesa bila pakai..tp still malu beb..aq lelaki Bkn perempuan..haih....nasib badan..
Aq melihat list kerja yg diberi shun semalam,dan tugas pertama aq hari ini ialah....

*********

"Uwwaaaaahh...besar gile taman bunga nie..."aq berpusing melihat taman bunga yg sebesar ini..cantiknya..banyak btol bunga yg aq suka,tp..kenapa bnyak rose biru?ahh..x pewlah,so tugasan aq arynie ialah berkebun..yeah!i like..so let s start..

End pov

Disatu sudut lain berhampiran dgn taman bunga shun ligat memerhatikan leo..ntah mengapa hatinya berasa tenang melihat wajah leo,melihat wajah leo,shun seolah olah merasa ibunya kembali ke sisinya..melihat telatah leo berkebun,dgn perangai cemerkapnya sedikit sebanyak menghilangkan rasa rindu pada ibunya..kenapa shun rasa begitu??ntah..tidak siapa tahu.shun bukan lah seorang penggemar bunga,tp mengapa ada taman bunga yg besar?kerana ibunya sangat meminati bunga..melihat telatah leo yg sedang berkebun,ia seolah olah melihat ibunya yg sedang berkebun.blue rose...bunga kesukaan ibunya.

Shun pov

Dalam bilik..

Haih..Hari ini terasa bosan pulak.x tahu kenapa aq rasa seperti ini,pelik jugak,mungkin Sbb ramai yg x de kat rumah,maybe..benneth,flame dan mic dah keluar tngok wayang..katanya nk jumpe awek urgghh..budak2 uh mcm x de hal lain..kalo x diorg ajelah yg memekak..si mad pulak terperuk dlm bilik study,shawn..hah.mana shawn Eak?

Tokk..tokk..

"Masuk"aq memberi arahan."hai,selamat pagi tuan muda"aq berpaling melihat satu susuk tubuh yg amat aq kenali.."hai shawn..panjang umur ko,aq baru nk gi cari ko."kataku."uh?yewke?asal rindu kew?kata shawn berseloroh..aq hnya ketawa,jujur aq lebih senang berborak dgn shawn.shawn memang seorg yg peramah dan gentle orangnya,x mudah melatah bila ditimpa sesuatu, x mcm aq."shun aq ade hal sebenarnya nk bagitahu ko."dia memandang ku."huh?apew dia?hei..sebelum uh duduk lah dulu,ko nie formal sngt lah..kan aq kata jgn formal sngt ngn aq,aq kwn ko kan."kataku,serious aq kalo duduk dgn si shawn nie memang x bleh serious..Msti akn jd gntle jgk kalo duduk dgn dia,bak kata org aura kuat sngt..setelah dia mengambil tempat disebelah ku dia mula berbicara,riak wajahnya x seperti selalu."shun sebenarnya..ketua ade jumpa aq td.dia bagitahu pasal kes kematian ibu ko 12 tahun lepas,dia kata ade 4 kumpulan yg terlibat dalam pembunuhan ibu ko,kumpulan yg memang nk hancurkan blue storm kumpulan kita.diorg sebenarnya sasarkan ko pada waktu itu,Sbb ko waris sulung,dan ikutkan adat memang anak sulung yg akn amik alih kumpulan x kira lah apa pun jantina pewaris,mereka menyangka ko akn bersama ibu ko waktu tu disebabkan ko memang x pernah berjauhan dgn ibu ko,setahu aq tiada siapa yg...."

End pov

"Setahu aq tiada siapa yg...."kata2 shawn terhenti apabila shun bangon menuju ke arah meja solek..shun berdiri melihat dirinya sendiri,shun melihat gambar dia bersama kelurga nya yg diletakkan diatas meja.."ibu.."itu yg keluar dr mulut shun.shawn yg melihat aksi shun terkejut apabila dia ketawa sambil memegang gambar keluarga nya."memang x dpt dimaafkan,hahaha..memang x dpt dimaafkan..kan shawn?diorg memang x dpt dimaafkan.."shun berpaling memandang shawn..sambil ketawa shun menumbuk cermin yg berada di sisinya.."Hahaha..shawn..diorg memang x dpt dimaafkan..kan?shawn!!jawablah!diorg memang x dpt dimaafkan,betul x?!"shun marah apabila tiada riaksi dr shawn.shawn yg melihat tngn shun yg mulai berdarah,segera bangon dn memeluk shun.."yew..diorg memang x boleh dimaafkan tuan muda..jd apa arahan tuan muda?"shun hnya ketawa dan berkata"aq akn pastikan,diorg rasa apa yg aq rasa.."

****************


What...?apa kah yg akn terjadi yew??korg x rasa ke yg shun nie gilew?haha..cerita nie masih panjang so....saya berharap sngat2 cerita nie dpt sambutan..tolonglah vote tolonglah komen,tolong lah promotekn kat member2..hehehe mcm teruk plak kan?tp saya serious nie..sila lah baca karya saya..(eiceh karya sngat^ω^)

So nntikanlah part yg seterusnya ok?luv u all...muuuuaaahh^.^

Aku gengster,Dia sotongWhere stories live. Discover now