Leo pov..
Shun memandang aq atas bwh..dia dah kenapa pandang aq mcm tu?,"ko nak kerja x?"soalnya."t..t..api..aq nie pelajar sekolah adew kew yg nk amik aq kerja?"soalku.."ko kerja ngan aq,aq byr ko,bg ko tempat tinggal dan ko akn sekolah kat sini."kata shun bersahaja."hah?kau serious kew?sekolah kat sini?nak!kerja apew?"aq terlampau gembira..akhirnya..aq dpt bersekolah disini walaupun aq akn bekerja dgn si putera dingin nie..putera?hahaha..ntah dia mcm prince charming,rasanya x salah aq panggil dia tuan putera..hehehe.."aq nk ko jd maid aq.."shun berkata selamba."w...whhaat!maid?tp Bkn kew maid untuk perempuan?"Kataku terkejut..dia menghampiri ku..muka nya hnya beberapa inci dr muka ku..aq dpt rasa hembusan nafasnya..dia membelek muka ku.."ko comel.."katanya..muka ku mula membahang..apakah?dia nie gay kew?bermacam macam persoalN muncul di fikiran ku.."ko setuju x?kalo ko x nak aq terpaksa cari org lain..Sbb maid aq baru berhenti pg td,kerana dia nk bekerja di kampung..kalo ko nk, ikut aq"katanya dan terus berlalu pergi ke dlm bangunan sekolah..aq mengikutnya dr belakang,ternyata sekolah nie lg cantik dr apa yg aq bayangkan..terdapat taman2 bunga di sekitar kawasan penjalan kaki,pondok2 kecil untuk belajar,dan tiada kekotoran..sekolah nie perfect!
End pov
"Leo umur ko berapa?"soal shun kepada leo."aq 16 tahun..kenapa?"leo kebingungan.
"Haih..ko nie..aq nk daftar kn ko sekolah lah.."dia mengeluh.di hatinya dia menahan geram,x sangka ada org yg lembab mcm leo.."Owh?senangnya nk masok kan aq kat sekolah nie?Bkn ade bnyk procedure kew?"tnya leo.shun hnya mendiamkan diri..melihat shun mendiamkan diri leo hnya berdiam dan hanya memerhati sekeliling.tetiba dia terlanggar seseorang.."auucchh!..maaf saya x perasan.."kata leo sambil menggosok kplnya,dia mengangkat kepala dan melihat seorang lelaki sdg memandangnya.."lain kali mata jgn melilau pandang tempat lain.."katanya.senyuman manis di berikan kpd leo.."ko Bkn pelajar sekolah nie knp ko ada kat sini?ko dtg ngn sape?"soal lelaki itu."saya dtg dgn seorg lelaki muka dia mcm...hah itu dia.."kata leo kpd lelaki itu.Leo melihat shun dtg ke arah mereka berdua.."ko pergi mana hah?!aq suwoh ikut aq dan mcm mana ko ade ngn si mad nie?"shun memandang leo dgn wajah dingin.."maaf"tu jew yg mampu leo ucapkn,dia x perasan yg dia dah jauh dr shun."tuan muda shun wat apew kat sini?siapa bdk nie?"soal mad."dia maid baru aq"kata shun sambil memeluk tubuhnyaMad pov..
Maid?aduuh..dah kenapa dgn shun nie?buang tebiat ke ape?dia nie lelaki lah,mana ade maid laki?haissh..kusut kepala aq dengan perangai si shun nie.."ermm..shun..ko nk amik dia kerja sebagai maid?"soal ku kpd shun..mata ku memandang leo atas bawah.."yup..ko ade masalah kew?"and again aq rasa nk tumbuk muka si shun nie..nasiblah dia tuan muda aq.."tapi.."x sempat aq habiskan kata dia dah menyampuk."dia maid khas untuk aq..or ko nk lg jelas..dia hamba aq.."tercengang aq di buatnya..budak sebelah aq nie lg lah merah padam muka dia..hamba?whatt the..serious aq rasa si shun nie buang tebiat..n patut jumpa doktor.."h..hamba?"
End pov..
"Huh..susah nk ckp org x phm bahasa ni..ko nk aq ulang berapa bnyk kali?"shun membuat muka dinginnya..Mad hnya mampu menggelengkan kepalanya.."Hei leo ko termenung ape cepatlah..aq ade bnyk keje lain"shun menolak sedikit bahu leo.."hah?a..okey"leo menjawB..mereka berlalu meninggalkan mad keseorangan disitu.."aq bersimpati kat bdk tu.."kata mad sambil menggelengkan kepalanya..nafas berat dilepaskan..
Setelah selesai segala urusan shun memberi uniform sekolah kepadanya..satu blazer warna hitam,2 kemeja putih,2 seluar biru hitam kotak2 dan tie warna hitam..leo memandang uniform yg berada ditangannya..sungguh..dia x percaya..finally..impian dia tercapai jgk.."ko nnti masok kelas 4A sama kelas ngn aq..memandangkan ko hamba aq..so lebih mudah kan?ko ade soalan?"dia memandang leo yg asyik memandang uniform di tngannya..leo hnya menggelengkan kepalanya.."Kalo x dew jom balik."kata shun lalu meninggalkan leo yg terpinga pinga..
/Skip/
Di rumah shun..
"Woo..Woo..ko serious mad?si shun ambik maid lelaki,a.k.a hamba?selalunya dia amik maid pompuan..mana dia kutip bdk uh?"benneth terkejut mendengar berita drpd mad bahawa shun mengupah maid lelaki.."y..uup..dia.."x sempat mad menghabiskan kata mereka terdengar pintu utama rumah banglow itu dibuka,terlihat susuk tubuh shun melangkah masuk ke dlm rumah bersama seorg lelaki yg x dikenali..shun terus menuju ke arah mereka berdua yg sedang duduk di ruang tamu utama rumah itu."selamat pulang tuan muda"kata benneth."aq dah kata berapa kali ben jgn formal ngn aq kat rumah,aq x suka,ko kwn aq Bkn kuli aq,faham!"kata shun dgn muka dinginnya,n seperti biasa dia akn memeluk tubuh."yewlah shun..so...inilah maid ko uh?so cutie.."kata benneth sambil membelai pipi leo,leo sudah x senang duduk,tdk selesa dgn perlakuan benneth.."benneth.dia hamba aq,jgn berani sentuh dia faham?!"tegas suara shun."ok2"benneth melepaskan pipi leo,setelah berapa ketika suasana senyap leo memperkenalkan dirinya"nama saya leo,umur 16,maid kepada tuan shun"kata shun sambil menundukkan sedikit badannya.."woo..u so cute little boys..ur cheek getting red,mad....awat dia comey sangat.."kata benneth dgn senyuman sukar ditafsir oleh leo..leo menunduk memandang lantai,berapa ketika dia ditarik oleh shun dan dibawa ke arah bilik yg disediakan.."ini bilik ko..sebelah uh bilik aq,aq akn bg ko list kerja yg ko kena buat, aq nk ingatkan ko kerja ngn aq Bkn dgn diorg n aq x suka ko rapat ngn benneth,paham?!"leo hnya mengganguk paham..
Leo pov
Aq lihat bilik aq dengan perasaan sukar dipercayai..serious besar bilik nie..ni Bkn bilik untuk maid,ni untuk tetamu..aq melilau ke Pseluruh pelusuk bilik,bilik nie lbh besar dr bilik di rumah lama aq,aq x mahu ingt lg pasal family aq wat masa ni.haih..tetiba aq teringat si benneth..benneth?aq rasa itu nama dia,dia menakutkan aq.diorg sume nie..gay ke?tp...haish!kenapa jantung aq berdebar bila dkt ngn Shun eak?aq jatuh cinta dgn dia ke?x mungkin2..aq mula menampar nampar pipiku..tetiba pintu bilik ku dibuka terlihat shun sedang berpeluk tubuh melihat ke arah ku."ada apa tuan shun?"Kataku sambil berdiri menghadapnya,kepala ku ditundukkan sedikit tanda hormat.."nie..list senarai ko kena buat,and satu jew ko x perlu buat iaitu,jgn masuk bilik aq walau apa keadaan sekali pon.org tertentu je boleh masuk bilik aq and pagi ko x yah kejut aq sebab butler yg akn kejut.ko baca senarai tu dan ingat,dan nie uniform ko.sorry tp ko terpaksa pakai wat sementara waktu,aq akn tempahan ko baju maid lelaki,wat sementara tu,ko pakailah baju tu,n aq rasa bdn ko muat pakai baju uh."Kata shun kepadaku.."w..wait..tp tuan shun nie baju perempuan..tuan x kn nk suruh saya pakai baju nie?"aq agak terkejut melihat baju di tangan ku..baju gown pendek paras lutut,berenda putih di tepi skirt,memang lawa tp..aq nie lelaki kot..L.e.l.a.k.i x kan ar..
"Yup..undang2 tetap undang2..so jgn membantah,ko akn pakai baju tu sementara je..aq dah tempahan ko baju lain..mungkin minggu dpn siap."katanya aq hnya mengangguk akur.."arynie ko bleh rehat,esok ko start keje ikut waktu kat dlm jadual yg aq selitkan kat situ..ada apa2 soalan?"aq hnya menggelengkan kepala ku.."and one more thing aq x tinggal kat sini sendiri aq ade 5 member lain yg tinggal kat sini,so sesuaikan diri.."katanya dan terus berlalu pergi dr bilik ku..End pov..
Jam menunjukkan pukul 8.30 pm..Suasana riuh memenuhi ruang tamu rumah itu..kesemua mereka berkumpul bersama diruang tamu sambil menunggu waktu makan malam.sudah menjadi rutin bg mereka menghabiskan masa bersama,mereka akn berborak dan berbincang tentang hal pelajaran dan berkongsi masalah..
Leo hnya duduk diam berhampiran dgn shun,tdk tahu mahu borak ape..semua ahli dlm rumah tu melakukan kerja masing2..Leo sudah berjumpa dgn semua ahli di dlm rumah tu dan memperkenalkan dirinya..bgnya semua ahli dalam rumah itu ramah2 belaka kecuali shun..dia hnya duduk membaca buku yg x diketahui tajuk bukunya,diam dan tdk bersuara..hnya bercakap bila perlu..
YOU ARE READING
Aku gengster,Dia sotong
Randomcerita ini mengisahkan gadis kacukan jepun-korea yg juga pewaris kumpulan blue storm yg merupakan kumpulan gangster yg paling berpengaruh di korea..takdir menemukan gadis ini dgn jejaka yg tdk dikenali..