Pada suatu pagi yg indah..
Jeng..jeng..jeng.."Arghhhh..tolong..sesiapa je..tolong.!!"kawasan rumah agam yg indah dan damai itu kecoh,apabila tiba hari minggu a.k.a ahad.terlihat figura manusia yg tidak asing sedang lari lintang pukang apabila di kejar oleh alexander.iyaaa..hari yg amat ditakuti leo,kerana setiap hari ahad dia perlu memandikan alexander."no..no..no..alexander jgn dekat..arggghh.."
Spalsshh!!!
"Argghh..sekrang aq pulak yg basah!"kata leo sambil menuju ke tepi kolam..
"Apa yg ko buat dalam kolam tu leo?" Shun menghampiri leo yg cuba untuk naik ke atas..shun menghulurkan tangan dan membantu leo naik.."saya nk mandikan alexander tuan muda.."kata leo sambil menunduk memandang lantai."ermm..tapi skang nie sapa yg tengah mandi?alexander ke,kau."kata shun dingin.
Zuppppp!!
Seperti pisau belati kata2 shun menyakitkan hati leo.."err..alexander kejar saya tuan muda.."leo masih mempertahankan dirinya.dia x mahu dianggap lemah lg..tp matanya masih setia memandang lantai,tiada keberanian untuk bertentang mata dgn tuan muda nya.leo menunggu jawapan si shun..
Sunyi.....
Tetiba terasa ada tuala membaluti tubuhnya,leo memandang ke arah shun yg berada di sebelah nya,wajah nya terlalu dekat sehingga hembusan nafasnya dpt dirasai leo..
Dup..dap..dup..dap
Jantungnya berdegup laju,muka nya terasa bahang,dia terkaku x mampu bergerak seolah kakinya dipaku.di dalam hatinya dia berdoa agar tuan mudanya x buat perangai pelik lg.
"Ehemm..ehem..wat gapo uh.."
Shun menjarakkan dirinya dr leo apabila terdengar suara lalang yg mengganggunya.."eah..ah..mic dan benneth..oh,flame pon ade.."leo berlalu meninggalkan shun dan pergi ke arah mereka.sungguh leo masih x mampu berhadapan dengan shun sejak dr peristiwa dia kena kiss tu..first kiss beb!Leo pov..
Hari nie benneth,mic ngan flame ajak aq keluar shopping,disebabkan aq nie asyik terperuk je dalam rumah n buat kerja rumah diorg tolong minx kn cuti untuk aq..hehehe..baik kn diorg.so arynie kita org nk enjoy abis2..
"Wei leo..ko ngn tuan muda gadoh kew?"mic memula kata.Suasana shopping complex yg penuh dgn manusia menyukarkan aq untuk berbicara.."x dew lah..kenapa ko ckp mcm tu?"
"Sbb kitorg tngok ko mcm mengelak dr jumpa tuan muda,ade pape jd ke?"benneth pula menyambung..
Aq hanya mempamirkan senyuman palsu sambil menggosok belakang tengkuk ku.
Flame yg sedari aq sedang resah segera mengajak untuk makan tengah hari.
"Fuhhhhh...thanks flame"kata ku di dlm hati.
End pov
Dari kejauhan..ade sepasang mata yg memerhati segala pergerakan mereka..
"Aq akan pastikan ko dan seluruh kumpulan ko musnah shun.."
Leo resah seolah ade org yg memerhati,hatinya x tenang kerana dia berseorangan disitu yg lain semua lesap ntah ke mana,masing2 ikut haluan masing2 setelah makan tengah hari td semua ghaib..betul tekaan si leo,dia memang di perhati dr td dia diekori oleh seorg lelaki misteri berhood yg ikut dia kemana sahaja.
"Ahh..x boleh jadi nie..ape masalah laki tu?"Leo melajukan langkah,semakin laju leo berjalan semakin galak lelaki berhood tu mengekorinya..dia memerhati sekeliling,mencari benneth dan mic tp hampa..dia semakin risau dia sendiri x tau dia berada di manA.
Bukkkk!
"Aucchh..sakitnya.."leo mengaduh
"Hey are u okey?what wrong?"tanya seorg gadis.leo mengangkat muka dilihat gerangan yg menegurnya..dia terpampang..omg..cantiknya..
Leo memandang tanpa berkelip,"hey awak ok ke x nie?sakit kat mane2 ke?" Perempuan itu bertanya."no..im okey.thanks" leo bangon kemudian terus berlalu pergi meninggal kan gadis itu.
"Hey leo dah abis shopping,ko ok kew?asal muka ko pucat?"
"Aq x pape aq ok.."
Di suatu sudut..
"Hehe..mcm mane ok x aq berlakon?"
"Hahaha..u the best..Sbb tu aq syg ko lebih.n sekarang kita akan hapuskan kumpulan diorg melalui bdk sotong tu."
"What?sotong?hahaha..well bila nk mula kn plan?"
"X lama lg.."
Siapakah dua org tu?knp mereka mcm berdendam dgn sHun?why?why?
Hey..Ok urmmm..part yg nie..x best..saya tau..but saya akn cuba yg trbaik untuk jdkn cerita nie terbaik.
YOU ARE READING
Aku gengster,Dia sotong
Randomcerita ini mengisahkan gadis kacukan jepun-korea yg juga pewaris kumpulan blue storm yg merupakan kumpulan gangster yg paling berpengaruh di korea..takdir menemukan gadis ini dgn jejaka yg tdk dikenali..