Mic,benneth,flame situation..
"Uwaaah...best gilew citer td,tragis gilew tngok pompuan uh,ganas siut.."benneth bercerita tanpa menghiraukan org sekeliling."auch!hei..flame ko nie knp?bnjol le nnti kepala aq ko ketuk.."*pout*
"Argh ko..jgn nk buat muka taik ko kat sini,ko pikir jln nie bpk ko punya,ckp mcm aq berbatu jauh dr ko.malu tau x?ko tngok sume pandang dr td,"kata flame sambil memakai hood di kepalanya.."eleleh..flame,malu2 plak dia,bkk lah hood tu jgn lah sorokkan muka ko yg ensem uh,ok2 aq x bising2 lg,bkk lew.."*buat puppy eyes*"haih..Ko nie..x pyh lah ko perasan comel buat muka khinzir ko kat sini."kata flame sambil menurun kan semula hood nya."apewlah kejam nau ko punya ayat uh flame,muka aq yg ensem nie ko kata,khinzir?argh!kekejaman apakah ini.."jerit benneth sambil memaut leher mic."huh?ko asal ben?"soal mic."mic ko knp?"soal flame dan benneth serentak."a..aaku..x dew papewlah.."Mic pov
"a..aaku..x dew papewlah.."kataku ku kpd benneth dan flame.mereka hnya memandang ku dan meneruskan perjalanan pulang ke rumah.ntah kenapa aq rasa x sdp hati,aq nk balik cpt aq rasa something yg terjadi kat shun.
End pov
Flame pov
Ketika masuk jew pekarangan rumah si benneth nie asyik menempel je kat sebelah aq,naik rimas plak aq,aq pelik jgk Sbb selalunya dia nie akn memekakkan dgn si mic tp x,si mic asyik diam je,bila tnya kenapa,asyik ckp benda sama je,"aq x pape"urgh!diorg nie gadoh ke?
"Wei flame ko perasan x,dr td si mic uh asyik diam je.knp eak?"kata benneth pada aq.hurmm..bgos,aq nk tnya dia,dia tnya aq balik.
"Mana lah aq tau..aq ingt dia gadoh ngn ko Sbb tu dia diam jew"kata ku.Wusshh...
"Eah?laju jew si mic uh dah knp?"soal benneth pada ku."entahlah jom lah masuk"benneth hnya menuruti ku.
End pov
Apabila masuk je ke dlm kediaman blue storm,mic terus meluru ke arah shawn dan mad yg duduk di ruang tamu.terlihat kegusaran diwajah masing2.mata mic melilau mencari kelibat seseorg,apabila x menjumpai barulah dia pergi ke arah shawn."shawn mana tuan muda?"soal mic.shawn yg sedang menonton tv hnya memerhatikan tingkah laku mic."bertenang mic,duduk dulu."kata shawn,mic hnya mengikut.flame dan benneth yg x paham terus saja bertanya"kenapa nie?"soal mereka serentak,(haih..dah mcm kembar pulak,asyik ckp sama je.)
"Mana shun?"soal flame."ade tdor kat atas."jawab mad.
"Awal nye,baru pukul 10p.m.selalunya dia lah yg paling tdor lmbat apa yg jd sebenarnya nie?"soal benneth."sebenarnya.."x sempat mad memula kata mereka semua memandang satu susuk tubuh yg turun menuruni tangga."h..haai..korang,kenapa semua pandang saya nie?ade pape kat muka saya ke?"kata leo apabila semua mata diruang tamu memandang nya."ahh..x de pape,hah leo mcm mana first day keje? Ok?ade masalah ke?"soal mad prihatin."ermm..Ok jew x de masalah pon tugasan yg tuan beri pon senang je..tp saya nk tnya sapa alexander?setahu saya,kat rumah nie korang ber 6 ngn encik butler n chef je.?adew lg ke yg saya x knl?yg peliknya dia suruh saya mandikan.Hurm.."kata leo sambil mengusap dagunya seolah memikir hal negara.Semua yg melihat ketawa terbahak bahak melihat telatah spontan leo.leo yg x mengerti terus memerhati sehingga mereka berhenti ketawa.benneth dtg menghampiri leo,bahunya ditarik mendekati nya.lalu benneth membisikkan sesuatu di telinga leo..
"Hah??kucing?"jerit leo.semua disitu sudah geli hati melihat muka terkejut leo.benneth sudah tergolek golek ketawa.melihatkan muka leo yg kemerahan,mereka semua berhenti ketawa.shawn mendekati leo,"leo ko ok?kenapa bergigil nie?" Leo hnya mengangguk."k..kaalo saya x mandikan alexander tu x boleh ke?"tnya leo.yg lain hnya memandang pelik."kenapa pulak?shun memang akn suruh maid dia mandikan alexander setiap minggu,kalo x dia akn marah."kata mic sambil menekan kan perkataan marah!.yg lain hnya menahan gelak niat dihati mereka ingin mengusik leo tetapi........
"eeeeeeaaaahh..leo knp nangis nie?"semua terkejut apabila melihat leo sudah mengalirkan air mata.semua memandang antara satu sama lain.n mula menyalah kan sesama sendiri."nie ko lah nie mic,yg ko gi kata shun nnti marah wat ape."kata benneth."eah aq plak,ngko lew yg menakutkan dia"balas mic pula."sob..sob..saya x nak mandikan alexander,s..saaya..s..saaya.."
"Saya apew?sergah benneth.
"Saya takut kucing!!huuaaahh..x nk lah mandikan alexander uh..x nak..huhuhh..Krik...krik..krik..
"Hahahahahahahahahahahaha.."
Bergema ruang tamu itu dgn gelak tawa dr mereka..sementara leo sudah menahan malu akibat digelakkan oleh mereka..Hey korang..im back..Ok sorrylah kalo cite nie x best ke merepek ke,maaaaf..sngat2..tp ini baru permulaan kisah hidup diorg,leo ngn yg lain2 mulai rapat,tetapi adakah rahsia shun akan terbongkar??kita pon x tahu..
Ngeh...ngeh..ngeh..
So..korg tolong comment,and vote tau!tau!tau!^ω^
YOU ARE READING
Aku gengster,Dia sotong
Randomcerita ini mengisahkan gadis kacukan jepun-korea yg juga pewaris kumpulan blue storm yg merupakan kumpulan gangster yg paling berpengaruh di korea..takdir menemukan gadis ini dgn jejaka yg tdk dikenali..