Di sebuah rumah...
"Hahaha..ayah x yah risau,semuanya akn selesai.dendam kita akan terbalas..???akan pastikan yg diorg x hidup dgn aman!diorg x boleh hidup aman..diorg dah amik ayah dr ???..jd diorg akan rasa sengsara sama mcm??? Rasa..step,by step dan mereka semua akan mati!
------------------++++++++-------------------
Jam menunjukkan pukul 7.45 pg.leo jalan beriringan bersama tuan mudanya ke sekolah seperti biasa.tp dia merasa x sedap hati,dia dpt merasakan sesuatu yg pelik.kerap saja matanya mengerling ke arah shun yg berjalan disebelahnya.wajahnya tenang,tp ada yg menggusarkan hati leo."dia nie sakit kew?"kata leo dalam hati.mukanya pucat,dari td leo melihat shun berpeluh seolah menahan sakit.dia ingin bertanya tp takut dimarahinya.sedang mereka berjalan ke arah kelas mereka,shun berhenti melangkah,dipegangnya dinding.lama...dia diam."shun ko ok?"tiada jawapan.apabila leo menghampiri,shun sudah jatuh terduduk.leo cemas."hei..shun ko ok x nie?ko demam ke?"dirasa dahi shun suhu biasa saja."panggil shawn.."kata shun terketar ketar."ape?"leo mengulang apabila dia x dapat menangkap apa yg shun sampaikan."panggil shawn sekarang!panggil shawnnn..."kata shun menguatkan sedikit suaranya,bergetar suaranya apabila dia cuba bercakap.mujur saja tiada pelajar yg lalu pada ketika itu kerna pelajaran masa pertama telah pon bermula,kalo tidak mahu heboh satu sekolah berita prince kesayangan mereka sakit.leo berlari ke arah kelas 5A dengan segera meninggal kan shun sendirian.dia cemas,dia kena cepat.sesampainya je dia di kelas 5A dia terus memanggil shawn mujur saja tiada guru.
"Shawn.....hah.hah..hah.."panggil leo mengah mencari nafas."hah..leo ade ape cari aq?asal muka cemas je nie?"tanya shawn.."shun..shun..dia..hah..."belom sempat leo menghabiskan ayatnya shawn telah berlari mencari shun,bila leo ingin mengikuti shawn,mad pula menegurnya"kenapa nie leo?"mad bertanya."shun..dia sakit"kali ini dia dapat bercakap dgn lancar mungkin penatnya sudah hilang .mendengar saja berita keadaan shun mad terus berlari mengejar shawn ,leo juga turut sama berlari..Sesampainya di tempat shun,leo melihat shun sudah ada di dalam dakapan shawn.
Zuuuppp!
Sakit! Itu yg dirasai leo..dia x suka shun memeluk shawn begitu..leo hanya memerhati.mad dan shawn bertanya kn beberapa soalan sebelum mad menyuruh leo kembali ke kelas,leo hanya menurut,leo melihat shun diangkat oleh shawn alah2 bride style."boleh tahan kuat jgk shawn nie.."kata leo dalam hati.jika dikira bentuk tubuh leo dan shawn memiliki bentuk tubuh yg hampir sama.leo hanya melihat shun yg memeluk erat tengkuk shawn berlalu pergi.entah mengapa leo x suka melihat adegan itu..kenapa??
Bilik shun....
Shawn menyelimutkan shun yg sedang lena tdor di sisinya..dia duduk dibirai katil,di tenung wajah tenang shun yg sedang tidur itu.
Tokk...tokk
Mad memasuki bilik shun dengan membawa dulang yg berisi ubat dan juga air,mad menghampiri shawn dan menghulurkan dulang itu kpd shawn,"dia ok kew?"kata mad kepada shawn."dia dah ok siket..hehe..kesian aq tngok si shun nie,walaubagaiman susah payah dia berlagak tabah menjadi lelaki,dia tetap juga ade kelemahan,dia tetap jugak seorg perempuan,so dia x terlepas jugak dr sakit bulanan dia..hahah"shawn ketawa sambil membelai rambut shun yg sdg tdor."hurmm..tp senggugut dia teruk jgk kan?aq tngok perempuan lain x de lah senggugut mcm si shun nie,"kata mad bingung."well..ketua kumpulan pernah ckp kat aq yg si shun nie ikut arwah mama dia,senggugut teruk,macam tu ar.."kata shawn.
Mad hanya melihat shawn yg mengusap usap lembut kepala shun yg sedang tdor,"shawn..shun memang suka kongsi masalah dia dgn ko kan,?aq pon berkawan dgn dia dr kecik jgk tp aq x pernah paham ape yg shun nie fikirkan.bila dia sedih dia cari ko,bila dia sakit,dia cari ko.sampai aq rasa ko ngn dia nie dah macam..mak ngn anak..haha.."kata mad."ntah lah mad..mungkin dia lebih selesa dgn aq?mungkin...hehe..aq sayang dia mad,aq x nk org sakiti dia lg..aq nk tngok senyuman dia,senyuman masa kita kecil2 dulu.aq rindu dia yg dulu mad.aq tersiksa tngok dia mcm nie.."kata shawn sambil mengelus pipi putih shun..
"Aq paham shawn..aq percaya akan tiba juga saat yg shun akan kembali mcm dulu,btw..papa ko ade bgtau x yg hari penting x lama lg?"..
"Ade..aq risaukan shun..dia x sedia lg.""Jgn risau,yg lain akan settle kn yg selebihnya,ko hanya perlu tngok2 kan shun sampai hari tu dtg."
Tbc..
Yow..im back..part 7 akan adew sambungan lg tau..part 7.5 hueh3..nk sambung bahagian leo..asal dia x suka bile shun peluk shawn,asal dia sakit hati??saya akn cuba buat yg terbaik deh..
Pastu..watak2 tu korg boleh lah bayang kan watak2 animasi atau artis2 yg korg suka ikut imaginasi sendiri beh..saya x tau sangat nk letak sape..hueh3
Korg boleh je imagine
Or...
Terpulang ikut imaginasi masing2..thanks sekali lg Sbb sudi baca cerita x seberapa nie,dan saya amat menghargainya..thanks sangat..dan maaf membebel bnyak kat sini,walaupun saya tau x de sape nk baca..x pe saya paham..😔 walaupun korg x nk baca saya tetap akn membebel..(peduli ape aq.hueh3)
Hope enjoy😊
YOU ARE READING
Aku gengster,Dia sotong
Randomcerita ini mengisahkan gadis kacukan jepun-korea yg juga pewaris kumpulan blue storm yg merupakan kumpulan gangster yg paling berpengaruh di korea..takdir menemukan gadis ini dgn jejaka yg tdk dikenali..