"Sayang..Sayang duduk dgn mad yew..mad,jaga anak auntie bebaik tau,jgn gadoh2,auntie ade hal sekejap nnti auntie dtg balik ye.."
"Maaa..nk ikut..mama...x nk duk sini,nk ikut mama jgk.."
"Sayang..Jgnlah mcm nie..mama ade hal,nie semua demi sayang,so syg dgr bebaik ckp mama,ape2 pon jd jgn pernah bg org lain nampak yg syg mama nie lemah,jgn bg org lain nampak air mata berharga ni,tabahkan hati,yg penting sekali........"
"Mama!!"dia terbangun dr mimpinya,terlihat dadanya turun naik mencari nafas.pantas tngn nya menekup sebelah matanya,dihatinya asyik berfikir,siapa pembunuh ibunya.tangan nya dikepal seolah menahan marah,"aq akn pastikan diorg x hidup aman"sumpah shun..
Shawn pov
"Aq x kn maafkan mereka"kata2 shun terngiang2 di telinga ku,kalendar yg berada diats meja kerja ku,aq perhati lama,
"X lama lg..."aq mengeluh mengenang nasib shun yg x pernah tenteram.aq kena kuat untuk shun dn untuk kumpulan nie."dia akn serang bila2 masa je..aq kena pastikan shun x tersilap langkah"
End pov
Suasana pada pg ini kelihatan indah sekali,sejak awal pg lg leo sudah bangon melakukan kerja nye sebelum bersiap untuk ke sekolah.sudah seminggu leo bekerja di rumah itu dan semakin selesa duduk bersama mereka cuma yg membuat leo sedikit terkilan cuma sikap tuan muda nya yg beku memanjang..sejak dr awal perkenalan nya hingga sekarang tiada secalit senyuman pernah diberikan pdnya..dia pon buntu bagaimana ingin membuat tuan muda nya tersenyum.
Sedang ligat tngn leo menghidang sarapan pg tetiba ade sepasang tangan melingkar dr belakang,leo terkaku,tdk bergerak walau sedikit hatinya gusar,diberanikan diri melihat tngn siapakah yg memeluknya,alangkah terkejutnya dia apabila melihat.........
"Bahhh!!"sergah benneth,leo yg ketika itu memegang cawan berisi air panas melecur apabila cawan yg dipegang jatuh n pecah ke lantai.."argh!aduh..panasnya.."leo mengadu pedih apabila tangan kanannya mulai memerah akibat terkena air panas,"eah leo..maaf2 aq x sangka ko akn terkejut mcm tu sekali.."
Shun pov..
"Argh!aduh..panasya.."aq terdengar leo menjerit ketika aq menuruni tangga menuju ke ruang makan,aq berjalan menuju ke ruang mkn,tp kaki ku terhenti apabila melihat benneth bersama leo."eah leo..maaf2 aq x sangka ko terkejut sampai camtu sekali"aq melihat benneth meniup tangan leo yg terkena air panas.entah mengapa aq berasa marah, x senang melihat apa yg benneth lakukan pd leo,yg lebih mengejutkan aq apabila benneth nk jilat tangan leo??!wtf?
"Apa yg kecoh kat sini?"aq memula kata sebelum sempat benneth nk jilat tangan si leo.."uh..shun,nie hah..aq nk sergah si leo tp...lain plak yg jdnya"kata benneth.aq melihat keadaan leo yg memegang tangan kanannya,aq melihat pula di lantai,alangkah terkejut apabila melihat drh yg mengalir keluar dr kaki leo akibat terkena serpihan kaca,aq mengeluh perlahan."benneth,pergi amik first aids jgn lupa bawa kain dan juga semangkuk air."kataku memberi arahan,benneth hnya mengangguk dan berlalu pergi.aq pergi ke arah leo yg sedang berdiri tu,dia hnya menutup matanya sambil memegang tangan nya..apahal?sakit sngt ke?bermacam soalan bermain di minda ku..aq menarik kerusi berdekatan lalu mendudukan dia di kerusi tersebut,dia hnya mengikut.serpihan kaca yg berselerakan aq kutip dgn berhati hati,darah yg mengalir dr telapak kaki nya aq lap menggunakan sapu tangan ku,dia menutup matanya."sakit sngt ke?"aq bertanya,dia x menjawab tp hnya menggelengkan kepalanya."shun..nah first aids,air ngn kain sekali,maaf leo..x pasal2 ko dah luka mcm nie.."kata benneth kesal."x pe..siket je.."kata leo.siket??oh please smpai darah mcm nie kata siket?,"benneth pergi panggil yg lain sarapan kemudian pergi sekolah,aq cuti arynie.ckp ngn diorg aq x sihat,leo ko amik mc arynie paham?"mereka berdua hnya mengangguk akur.End pov..
Ketiadaan member2 yg lain menyebabkan rumah besar itu terlalu sunyi buat leo..leo yg sedang menonton tv diruang tamu memandang ke arah shun yg sedang tekun membaca buku di sofa berdekatannya...sunyi.
Krikkrik..
Leo mengeluh perlahan,tekak nya terasa perit,digagah kn diri untuk bangon,tp baru setapak dua......
Bukk!
Dia dah jatuh macam nangka busuk.
Shun mengeluh perlahan.."Ko nk pergi mana?soal shun sambil membantu leo duduk kembali diats sofa."saya nk ambil air tuan muda"katanya sambil menunduk memandang lantai."apasal ko pandang lantai?ape lantai lg cantik dr muka aq ke?kalo nk air ckp aje lah,dah tau kaki uh sakit,x payah ar gatal nk bangon,ko nie memang nk menyusahkan aq ke ape?"kata shun,walaupun shun x menengkingnya tp kata 2 shun cukup pedas di telinga leo."ma..af kan saya tuan muda"kata leo perlahan,tp cukup didengari shun.shun hnya mengeluh perlahan,dia terus bangon dan pergi dr situ.
Leo pov..
Sakit hati aq dgr dia ckp macam tu..aq Bkn berniat nk susahkn dia pon..kalo x nk aq menyusahkan dia pergi je lah sekolah,dia Bkn sakit pon,sehat je aq tngok.saje nk memonteng pastu nk marah aq pulak,kata aq menyusahkan dia..huh!tp........
Asal aq menangis bila dia kata mcm tu?haih..air mata berhentilah,mengalir..Jgnlah mengalir..
"Ni air,n makanan sekali,lepas mkn nie..mkn ubat,ade kat tepi tu,"katanya,aq hnya menunduk menahan sendu..takut kantoi pulak nangis Sbb kena marah..huhu..
Aq dpt rasa yg dia duduk disebelah ku,tangannya yg lembut mengangkat wajah ku...ah!sudah..kantoi yg aq nangis..
Jari nya menyeka lembut air mata ku,aq memandang wajahnya,matanya sayu..airmata ku terus menerus mengalir tanpa henti.yup!aq memang lembik,kuat nangis,aq nk buat ape?dah memang itu sifat aq.
"Jgn nangis."dua patah perkataan itu dah cukup buat hati aq jd lebih baik..
Yg lebih mengejut kn aq dia...dia..dia..omg..dia cium aq??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hey..im back.hehehe..sorry lama x update..jgn lupa vote.maaf kalo ade typo atau memang citew nie x best ke..ma.....af..sesangat..^ω^
YOU ARE READING
Aku gengster,Dia sotong
Randomcerita ini mengisahkan gadis kacukan jepun-korea yg juga pewaris kumpulan blue storm yg merupakan kumpulan gangster yg paling berpengaruh di korea..takdir menemukan gadis ini dgn jejaka yg tdk dikenali..