Pięćdziesięcioletni Edgar Freemantle jest właścicielem firmy budowlanej. Niestety pewnego dnia dochodzi do wypadku i mężczyzna zostaje zgnieciony przez cofający dźwig. W wyniku tego zdarzenia Edgar traci rękę oraz popada w ciężką depresję. Odchodzi od niego żona, gdyż staje się on agresywny. Mężczyzna, żeby całkowicie nie oddać się w ramiona choroby psychicznej postanawia wyjechać na, z pozoru spokojną wyspę Duma Key.
Na wyspie Edgar poznaje Jeroma Wiremana, byłego prawnika. Jerome stracił żonę oraz córkę, po czym postanawia popełnić samobójstwo, strzelając sobie w głowę. Mężczyzna przeżył lecz w wyniku strzału traci wzrok na jedno oko i cierpi na potworne migreny.
Edgar odkrywa w sobie zapomniany talent i zamiłowanie do malarstwa. Jego obrazy stają się coraz lepsze. Mężczyzna pewnego razu maluje tajemniczy statek, na tym samym obrazie znajduje się dziewczyna, która jak się okazuje jest mieszkanką wyspy. Na wyspie zaczynają dziać się dziwne rzeczy. To co namaluje Edgar staje się rzeczywistością. Jednak demon wyspy zaczyna domagać się krwi.
Jak potoczą się losy bohaterów? Czy Edgar poświęci życie swojej córki? Kim okaże się tajemnicza mieszkanka wyspy? Czy uda im się powstrzymać narastające zło?
Ręka Mistrza, była to pierwsza książka Stephena Kinga, którą przeczytałam. Mimo dużej ilości stron poczułam się nienasycona. Fabuła książki bardzo mi się spodobała, niestety akcja rozkręca się dopiero pod koniec. King stosuje w niej świetne opisy, jak i zaskakuje pomysłami. Czytając Rękę Mistrza nie raz chciało mi się płakać. Polecam wszystkim, którzy kochają elementy zaskoczenia i przepraszam jeśli wyjawiłam zbyt dużo.
CZYTASZ
Książki- Stephen King
DiversosRobię coś takiego pierwszy raz. Będę tu zamieszczać swoje recenzje, oceny i krótkie streszczenia książek Stephena Kinga. Mam nadzieję, że się Wam spodoba i liczę na oceny.