Vicky i Burt chcąc ratować swoje małżeństwo udają się w samotną podróż do Kalifornii. Niestety para przez nieznajomość trasy zagubiła się. Mijając tylko pola kukurydzy i sprzeczając się, coś wpada pod koła auta. Małżeństwo z przerażeniem odkrywa, że tajemniczą rzeczą okazuje się chłopiec. Ma on poderżnięte gardło. Uświadamiają sobie, że prawdopodobnie ktoś specjalnie zabił młodzieńca i chcąc zatrzymać samochód rzuca ciało pod koła.
Ruszają dalej i popełniając swój najgorszy i jeden z ostatnich błędów życia, skręcają w drogę 117, do najbliższego miasteczka. Para cały czas się kłóci, a w radiu trafiają na dziwną audiencje księdza, który wzywa do pokuty i składania ofiar.
Miasteczko wydaje się być opuszczone. Małżonkowie nie wiedzą jednak, że w polach kukurydzy żyją Oni. Dzieci opętane przez kukurydzianego boga. Przeżyły tylko osoby do określonego wieku. Chcą oni jak najszybciej złapać intruzów i poświęcić ich w ofierze.
Tylko Burowi udaje się uciec...a przynajmniej tak mu się wydawało.
Co się stanie z Vicky i Burtem? Co opętało miasto? Co może czaić się na spokojnych polach kukurydzy?
Dzieci kukurydzy opowiadanie po raz pierwszy opublikowane w magazynie „Penthouse" , a następnie umieszczone w zbiorze Nocna Zmiana. Do opowiadania, jak i do większości dzieł tego autora został nakręcony film. Niestety ekranizacji nie widziałam. Opowiadanie to zaliczam do udanych, czasami zaskakiwało i dało się wyczuć nutkę tajemniczości. Jednakże czytając inne dzieła Stephena można było liczyć na coś więcej. Nie zmienia to jednak faktu, że opowiadanie jest ciekawe i zachęcam do jego przeczytania zwłaszcza, że nie jest zbyt długie.
CZYTASZ
Książki- Stephen King
RandomRobię coś takiego pierwszy raz. Będę tu zamieszczać swoje recenzje, oceny i krótkie streszczenia książek Stephena Kinga. Mam nadzieję, że się Wam spodoba i liczę na oceny.