Louis i Rachel wraz z dziećmi przeprowadzają się do Ludlow. Kupili przepiękny dom, Louis dostał nową pracę jako lekarz na Uniwersytecie, dzieci szybko przyzwyczajają się do nowego otoczenia, Eileen (córka) zaczyna chodzić do pierwszej klasy... . Małżeństwo zaprzyjaźnia się z sąsiadami Normą i Judem. Jud zabiera przyjaciół na spacer do miejsca zwanego Cmętarzem Zwieżąt. Miejsca, gdzie dzieci z miasteczka zakopywały swoje martwe zwierzaki. Wszystko toczy się przyjemnym monotonnym rytmem. Rachel z dziećmi wyjeżdża do rodziców. Wtedy dzieje się coś, co zmieni spokojne życie rodziny w koszmar.
Kot rodziny Church ginie pod kołami ciężarówki. Jud chcą się odwdzięczyć za zbadanie żony Louisowi, zabiera go do tajemniczego miejsca za Cmętarzem Zwieżąt. Mężczyzna wykonuje wszystkie polecenia przyjaciela i chowa Churcha na Cmentarzu Micmacow. Kot po kilku godzinach pojawia się w domu Louisa. Mężczyzna nie może w to uwierzyć, jednak zauważa zmiany w zachowaniu pupila...wydaje się on bardziej martwy.
Louis nic nie mówi rodzinie o niezwykłym wydarzeniu i pozwala życiu wrócić do normy. Nastają wyczekiwanie święta i nikt nie wyczuwa nadchodzącej tragedii.
Dwuletni synek małżeństwa Gage chcąc wypróbować nową zabawę ,,uciekanie od rodziców'' wbiega na ulicę, gdzie zostaje potrącony i rozczłonkowany przez ciężarówkę. Louis nie może pogodzić się ze stratą jedynego syna i opracowuje plan. Postanawia ukraść zwłoki dziecka i pochować je na magicznym Cmentarzu Micmacow. Chłopiec budzi się demonem.
Co zrobi demon w ciele dziecka? Jaką tajemnicę skrywa Jud? Komu uda się przeżyć? Kto jeszcze zostanie pochowany?
Cmętarz Zwieżąt to jedna z najlepszych książek, jakie czytałam. Na początku jednak nie wyróżniała się niczym specjalnym. Była to pierwsza książka, przy której, powiedzmy sobie szczerze, płakałam jak dziecko. Zaskakująca i emocjonująca opowieść. Pokazuje, co śmierć bliskiej osoby może zrobić ze zdrowym rozsądkiem i jak rozpacz zmienia człowieka. Daje jej pełną dziesiątkę. Polecam każdemu, kto ma czas, jest zapracowany lub po prostu się nudzi. Jest warta poświęconego na te książkę czasu.
CZYTASZ
Książki- Stephen King
De TodoRobię coś takiego pierwszy raz. Będę tu zamieszczać swoje recenzje, oceny i krótkie streszczenia książek Stephena Kinga. Mam nadzieję, że się Wam spodoba i liczę na oceny.