Jack Sawyer, znany z książki Talizman, jest byłym funkcjonariuszem wydziału zabójstw policji w Los Angeles. Wiedziony wizją spokojnego życia przeprowadza się do French Landing w Wisconsin. Kupuje duży dom, cieszy się szacunkiem przyjaciół między innymi jest to Dale- komendant miejscowej policji, Henry- niewidomy spiker radiowy.
W pozornie spokojnej okolicy zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Ktoś porywa dzieci i z aktami kanibalizmu, zabija z okrucieństwem. Zbrodnie te przypominają morderstwa popełnione niegdyś przez obłąkanego Alberta Fisha. Morderca zostaje nazwany Rybakiem. Jack pragnie zapomnieć o swojej przeszłości, jednak ktoś, a raczej coś, podrzuca mu dziwne rzeczy takie jak czerwone pióra. Były funkcjonariusz błagany przez swojego przyjaciela, przyłącza się do poszukiwań opętanego mordercy.
Rybak zaczyna przysyłać rodzicom ofiar paczki ze szczątkami ich dzieci. Również Jack dostaje paczkę, która ma być zaproszeniem do włączenia się do ,,gry''. Zostaje porwany Tayler Marshall, syn Judy, która ma swoją Dwójniczkę w świecie Terytoriów. Chłopiec jak się później okaże odegra kluczową rolę w książce. Jego matka, piękna i silna kobieta, zostaje zabrana do szpitala psychiatrycznego, a jej mąż będzie próbował za wszelką cenę odnaleźć ich syna.
Narratorem w książce jest obserwator zdarzeń, który przemieszcza się na wronie...brzmi skandalicznie, ale pozwala nam to na szerszy obraz wydarzeń. Możemy przez to poznać dziwnego, starszego pana Burnside'a. Staruszek udając chorobę zamieszkuje dom spokojnej starości. Niktnie wie, że tajemniczy Burn ma dłonie splamione krwią kilkudziesięciu dzieci.
Do śledztwa przyłącza się również grupa harleyowców. Córka ich przywódcy, Beezera, także została zamordowana przez Rybaka.
Policji udaje się zdobyć kastety z nagranym głosem seryjnego mordercy dzieci. Jack daje je swojemu ślepemu przyjacielowi. Niestety odsłuchanie tych kaset będzie jedną z ostatnich rzeczy, jakie zrobi szanowany i ceniony Henry.
Jackowi i jego przyjaciołom udaje się ustalić, gdzie przetrzymywany jest zaginiony chłopiec. Czarny Dom został zbudowany przez szaleńca (jego wnętrze odzwierciedla jego umysł), oddalony od miasta i zapuszczony głęboko w lesie. Pierwszą próbę znalezienia i wejścia do środka podejmuje Beez i jego ,,podwładni''. Niestety Mysza (jeden z harleyowców) zostaje ugryziony przez olbrzymiego psa, który odgryzając mu spory kawał mięsa z nogi, zatruwa jego ciało trucizną. Mężczyzna umierając podaje Jackowi i przyjaciołom wskazówki i słowo, które pozwoli im przeżyć. Na drugą próbę decyduję się tylko czterech śmiałków....
Czy uda im się przeżyć? Kim okaże się Rybak? Czy Judy naprawdę oszalała? Jak zakończy się podróż przyjaciół? Kim jest Tayler?
Czarny Dom jest długą i czasochłonną opowieścią. Przedstawia czym jest prawdziwa przyjaźń, oddanie i odwaga, a przynajmniej pragnę aby takie wartości przekazywała. Główny bohater jest również bohaterem książki ,,Talizman'', więc żałuję, że tej książki nie przeczytałam jako pierwszej. W Czarnym Domu King jak zwykle wplótł długie, wyczerpujące opisy jak i szybką, zaskakującą akcję. Jest to książka dla wytrwałych, ponieważ dobra akcja zaczyna się dopiero, gdzieś w połowie książki. Jednakże muszę przyznać, że kilka razy uroniłam łzę czytając to dzieło. Koniec jest zaskakujący, żeby nie powiedzieć, że wręcz mnie zdenerwował. Daję tej książce mocną 6 na 10. Polecam, każdemu kto ma mnóstwo czasu, ponieważ książka liczy ponad 700 stron.
Przepraszam za długą nieobecność i za jakiekolwiek błędy w tekście powyżej. Spóźnionych wesołych...;) Zapraszam do czytania pozostałych moich prac. Trzymajcie się ciepło !
CZYTASZ
Książki- Stephen King
De TodoRobię coś takiego pierwszy raz. Będę tu zamieszczać swoje recenzje, oceny i krótkie streszczenia książek Stephena Kinga. Mam nadzieję, że się Wam spodoba i liczę na oceny.