A M Y
****
Vi hade precis checkat in våra bagage och vi började gå mot Starbucks för att käka lite frulle. Jag tog öppnade min backpack för att ta fram min plånbok för att betala min mat. Precis innan jag skulle sätta kortet i kortläsaren stoppade Taemin mig och satte ner hans kort. Jag log ett litet leende och han besvarade mitt leende.
"Du skulle verkligen inte behövt inte betala för min mat" sa jag med ett leende och kramade Taemin lite snabbt. Jag skulle verkligen vilja stanna i hans armar hela livet.
"En söt tjej ska inte behöva betala." Svarade han och log så att hela hans tandrad syntes.
****
Planet hade precis landat på landningsbanan i Jeju-do. Dörrarna öppnades och alla människorna på planet trängdes för att komma ut först. Jag suckade och kollade på sätena bakom mig där Key, Taemin och Onew. Jag satt vid fönstret och bredvid mig satt Jonghyun och bredvid Junghyun sitter Minho.
När vi äntligen kunde gå av planet gick vi och hämtade våra väskor. När vi hade våra väskor gick vi till närmsta taxi och började åka mot hotellet.
****
Vårat "hotell rum" var som en villa av trä som vi ska bo i veckan framöver. Vi gick in i huset och kollade oss runt. Ett vardagsrum, ett kök, 4 sovrum, ett för farbror ett för Onew och Minho ett för Jonghyun och Key och tillsist ett rum för mig och Taemin.. (You saw what i Did there)
T A E M I N
Ikväll händer det. Ikväll så ska jag bjuda Amy på en dejt.
Jag och Amy fick dela rum. YES! Killarna vet att jag gillar henne. Tack jag älskar er killar!!
Amy stog redan i rummet och packade upp. Jag svalde och gick långsamt fram mot henne.
"Ehm.. Du, Amy.. Skulle du typ.. Vilja gå på typ en dejt med mig?" Stammade jag nervöst fram.. Tänk om hon säger nej.
"Ja, jättegärna." Svarade Amy med ett leende som pryddes hennes vackra och kyssvänliga läppar.
"Bra, då hämtar jag dig här klockan 19:30." Sa jag och gick ut ur rummet och gick snabbt in till Minho och Onew där alla andra killarna var i. Jag började freaka ur och killarna började bara skratta.
"Bjöd du ut henne nu?!" Frågade Key uppspelt. "JA!" Skrek jag av lycka, och de andra killarna började skratta ännu mer.
A M Y
Klockan var nu 16:00 så jag hoppade snabbt in i duschen. När jag duschat klart gick jag och satte på mig ett par svarta tajta jeans utan hål och en vit pepplum topp med spetsrygg. Jag tog på mig ett par svarta kängor. Jag lockade håret lite snabbt. Jag kollade ännu en gång på klockan. 19:23. Jag gick ut från rummet och gick in till vardagsrummet där bara farbror satt.
"Åh! Va fin du är! Jag har väntat på detta ögonblicket så länge!" Sa Farbror och slängde sig runt min hals. Ett litet skratt lämnade min strupe.
"Just nu undrar du nog vart de andra är. De hjälper Taemin med kläderna och det. Juste här" fortsatte Farbror och gav med ett kuvert. "Det är ifrån din pappa. Han skickade den till mig någon timme innan han dog.. Jag har inte läst det, men det står att det är till dig."
Jag öppnade försiktigt brevet och läste.
Amy
Det var 20 år sen min underbara skatt föddes. För 17 år sedan dog din mamma. Jag hamnade i en djup depression och jag fick uppfostra dig helt ensam. Du har bott hemma för att du sparar pengar till ett eget ställe. Du får bestämma över dig själv nu. Snart skaffar du väl en pojkvän och skapar en familj med honom. Jag är så otroligt stolt och lycklig över dig! Jag älskar dig min dotter. Jag skriver det här brevet någon timme innan du kommer komma hem och jag inte kommer vara vid liv längre.'
Just nu undrar du varför jag tog självmord. Jo det var såhär. Jag hade fått cancer besked och jag ville inte säga det till dig. Jag fick cancern när du var 18 och ett halvt år. Cancern jag fick var en farlig och obotlig. Jag blev ännu mera depressionernad och hamnade i en ännu djupare depression. Jag visste att livet skulle vara över snart så jag bestämde mig för att jag OCH DU skulle sluta lida.
Jag tog inte självmord för att jag inte brydde mig om dig. Tvärt om! Du är min dotter och jag älskar dig även fast jag är död. Nu får jag ju träffa din mamma också.
Jag har pratat med din farbror och han visste allt och om du skulle åka till Sydkorea skulle han ge dig lite saker som jag köpte till dig i födelsedagspresent. Men han kommer inte ge dig sakerna innan din födelsedag.
Jag älskar dig, över hela mitt hjärta! Glöm ALDRIG det!
Puss och kram // din pappa Tablo
Jag läste igenom brevet om och om igen. Jag grät. Så himla mycket. Jag fattar inte att min älskade pappa fick cancer. Jag hörde någon harkla sig bakom mig och jag vände mig snabbt om.
Där ser jag värdens finaste kille framför mig. Taemin hade på sig ett par svarta jeans och en ljusblå skorta. Han var snygg. Riktigt snygg. Jag torkade snabbt bort mina tårar. Och tack gode Gud att jag tog på mig vattenfast smink. Jag kollade på farbror som också grät. Farbror drog in mig i en kram.
"Lycka till nu. Taemin är en fin och omtänksam kille. Satsa på honom." Sa farbror och jag skrattade lite åt det sista han sa. Jag vände mig om och gick fram till Taemin.
"Ska vi gå?" Frågade han och jag nickade. Vi klev utanför dörren. "Va fin du är." Sa han när vi hade stängt dörren och ett brett leende satt fast på hans ansikte.
"Tack! Du med!" Svarade jag. Jag kände hur något rörde vid min hand. Jag kollade ner på min hand och såg att Taemin hade flätat ihop våra fingrar. Jag log lite innan jag kollade upp på Taemin igen.
****
Kvällen var underbar! Vi hade suttit vid stranden och ätit massa frukt doppade i choklad och nu var vi påväg till vårat hus igen. Jag såg hur Taemin stannade och jag stannade också. Han satte två fingrar under min haka så jag kunde se upp i hans fina ögon. Han är typ 13 cm längre än mig.
"Jag har gillat dig, väldigt, väldigt länge. Så jag undrar om du vill bli min flickvän?" Frågade han osäkert. Jag svarade inte utan bara pressade mina läppar mot hans och han var inte sen med att besvara kyssen. Ett zoo kom till liv i min mage.
"Så.. Är vi tillsammans nu?" Frågade han när vi hade dragit efter andan. Jag skrattade lite lätt innan jag svarade med ett ja. Och tillsammans hand i hand med världens största leende på våra läppar gick vi mot hotellet igen..
Nu var det jag och Taemin. Taemin och jag.
------------
Så! Här får ni ett långt kapitel! Ni förkänar det!!
Kramiz! // Isabella!
YOU ARE READING
You changed my life
FanfictionAllt är skit. Mamma dog när jag var 3 år och jag levde ensam med min pappa i 17 år. Men så en dag efter att jag hade varit på gymmet så hörde jag ingen i lägenheten. Jag gick runt genom hela lägenheten och kom sist till badrummet... Där såg jag hono...