~Amy's perspektiv~
Jag hörde hur det knackade på dörren, jag vill verkligen inte att någon ska se mig såhär men jag bara mumlade. Jag hörde hur dörren öppnades och en välbekant röst fyllde rummet. Onew. Vi har inte känt varandra så länge men vi klickade direkt. Vi står upp för varandra i vårt och torrt, my la bestie.
"Vad har hänt?" Frågade han försiktigt. Jag satte mig upp och han drog in mig i en mysig varm kram. "Så, berätta nu vad som har hänt" fortsatte han.
"Jo jag sa ju att jag skulle träffa min kusin idag" började jag och han nicka.
" Jag mötte upp honom och vi tog en fika. Han ville att jag skulle träffa hans bandkompisar och jag sa ok. När vi var framme och vi satt och pratade med hans kompisar frågade han hur min pappa Tablor mådde och då kände jag hur klumpen i magen började bildas och tårarna brände innanför ögonlocken. Jag sprang ut och jag letade upp en taxi. Och sen kom jag hit. Min pappa dog för någon månad sen och min mamma dog när jag var 3 år. Jag lever på andra sidan jordklotet men på samma breddgrad. Varför lever jag äns? Varför dör jag bara inte? Varför tar jag inte och tar självmord?!"
~Onew's perspektiv~
När hon sa att varför dör hon bara inte, blev jag ledsen, hur kan man tycka så?
"Lova mig att ALDRIG ta självmord! Hur kan du tänka så om dig själv? Du är bäst, du är söt och du är vacker! Jag bryr mig om dig så freaking mycket och det gör Taemin, Minho,Key, Jonghyun och din farbror , din familj, din släkt och framför allt dina föräldrar. Dina föräldrar kollar ner på dig och ler för hur vacker du är och att de var det bästa de hade gjort. " sa jag och Amy nicka. "Jag tror jag gillar Taemin.." Sa hon tyst men tillräckligt högt för att jag skulle höra. Jag log som ett fån. "Jag vet, Taemin gillar dig med" fortsatte jag.
När Amy hade bytt om till ett par trekvarts tajts och en oversize munktröja och tvättat bort sitt smink gick vi i armkrok ner till de andra i vardagsrummet. Jag satte mig i mitten av soffan bredvid Key och Taemin och bredvid Key sitter Jonghyun och bredvid Taemin sitter Minho. Men Amy satte sig i en av de lilla sofforna och höll på med sin mobil medan vi andra satt och kollade på tv.
~Amy's perspektiv~
Jag satte mig i den ena lilla soffan och började kolla på sociala medier först Instagram sen Twitter sen Snap chat och sist men inte minst ask.
Hur mår du?
Helt ok.
Är du kär?
Ja. Så freaking mycket.
Vem är du kär i?
Någon.
Är det en kille eller en tjej som är den lycklige?
En kille.
Ey va inte äcklig, berätta vem du gillar bara.
Jag är inte äcklig. Jag vill inte för det är inte riktigt stabilt ännu, jag berättar när det blir bättre.
Jag älskar dig! <3
Haha!! Jag älskar dig med! Haha:*
Vad vill du säga till dina Haters?
I know you Love me! ;) :*
Jag fortsatte hålla på med mobilen och ännu fler sms började rulla in.
20:04 Yesung
Svara Amy! Jag vet att du läser mina sms, varför stack du bara därifrån? Jag har letat efter dig överallt!
Läst 20:05
20:06 Yesung
Jag ser att du har läst... -.-
Läst 20:07
20:08 Yesung
Amy?
Läst 20:09
20:10 Amy
Yesung..?
Läst 20:11
20:12 Yesung
Du svara!!!!
Läst 20:13
20:14 Amy
Mm..
Läst 20:15
20:16 Yesung
Möt mig vid cafféet vi var på när du bara stack klockan 12:30 om 2 veckor.
Läst 20:17
20:18 Amy
Ok..
Läst 20:19
"PIZZORNA ÄR HÄR!" Skrek Key och rusade till dörren och betalade. Tydligen hade de gjort sten sax påse och den som förlora skulle betala pizzorna och det var tydligen Key.
När alla ätit upp våra pizzor låg alla på olika ställen i rummet med mobilen tryckta upp i nyllet.
"Killarna och jag är lediga i en hel vecka, så jag funderar om vi ska dra till Jeju-do i en hel vecka" sa Jonghyun och alla nickade instämmande. Manager oppa aka Farbror oppa bokade flyg och hotell. "Så nu är allt bokat vi åker imorgon bitti klockan 10:30 så ställ väckarklockan på 07:00. Gå upp och packa nu.!" Sa farbror oppa och log och alla 6 sprang upp till våra rum och började packa.
Jag tog fram min turkosa medelstora resväska och la den på golvet. Jag packade ner 4 t-shirts 2 långärmade tröjor, 2 linnen, 4 par jeans 1 par mjukisar 2 par tajts, 10 par strumpor 8 bh:ar och 10 par spets string trosor, man måste väl få se snygg ut utan kläder också? Tillslut packade jag ner 2 axelbands lösa bikinisar, 2 snapbacks, ett par converse och ett par kängor med 5 cm klack på.
Jag tog fram kläder jag ska ha dagen efter och det bestod av ett par svarta tajta jeans med hål på knäna en vit t-shirt, en svart tunn bomber jacka, en svart snapback med vit text på där det stog "Haters Gonna Hate" ett par Timberland kängor original, ett par vita låga strumpor och tillsist en svart backpack och på mitten av backpacker stod det "Amy" på. Jag packade ner mina macbook's, laddare, plånbok och solglasögon i backpackern. Jag satte min mobil på laddning och ställde väcker klockan på 07:00. Jag kollade på klockan och skärmen visade det att klockan var 23:34. Bäst att gå och lägga sig, ska upp tidigt imorgon. Jag gick och borstade tänderna och sedan kröp jag ner i min dubbelsäng och det tog inte lång tid innan mina ögonlock blev tyngre och tyngre.
--------------------------
I nästa kapitel kommer flygresan och sånt. Hoppas ni tyckte om kapitlet! Hur mår ni? Hoppas ni mår bra!
Kramiz!! //Isabella💕
YOU ARE READING
You changed my life
FanfictionAllt är skit. Mamma dog när jag var 3 år och jag levde ensam med min pappa i 17 år. Men så en dag efter att jag hade varit på gymmet så hörde jag ingen i lägenheten. Jag gick runt genom hela lägenheten och kom sist till badrummet... Där såg jag hono...