Margaret ir Kasandra prieš penkis metus
Saulė kepino dvi mergaites sėdinčias tyloje ant neseniai sukalto suoliuko. Abi patenkintos gardžiavosi ledais.
Margaret ir Kasandra. Visi jas žinojo kaip neperskiriamas drauges. Viena kitai siuvo margas sukneles, pynė įmantriausias kasas, dalinosi viskuo ką turėjo. Turbūt kiekviena mergaitė norėtų tokios draugės.
Dienas jos dažniausiai leido pas Kasandra, mat Margaret tėvai dažnai bardavosi, o tada mergaitė jausdavosi liūdna. Šią dieną mergaitės taip pat kaitinosi Kasandros sode, iš nereikalingų lentgalių susirentusios visai neprastą suoliuką.
-Reiktų jį nudažyti,-sukirtusi ledą ryžtingai tarė Kes.
-Su guašu?-kiek sarkastiškai atkirto Margaret limpančius delnus trindama į kelnes.
-Kuo tu mane laikai? žinoma, kad ne. Mačiau garaže tikrųųų dažųųų...
Abi kikendamos nusliūkino prie garažo, tačiau pasirodo, kad durys užrakintos. Bet jos nelinkusios taip lengvai pasiduoti. Tuoj pat sugalvojo pralįsti pro menką durų tarpelį.
Kasandra stengėsi kuo plačiau atverti plyšį temdama duris į priešinga pusę, o tuo tarpu Margaret, kaip pelytė kuo lengviausiai įsprūdo į vidų.
-Jaučiuosi kaip vagis!-Sušuko ši atsidūrusi tamsoje.
-Nesijaudink. Įkalbėsiu tėvus, kad nekviestų farų, jeigu kas,-kikeno ilgakasė pasilikusi anapus durų.
-Paguodei... Beje, čia tamsu, kaip užpakaly!
-Dešinėj pusėj, prie kartoninių dėžių yra jungiklis!
Viduje pasigirdo dunksėjimas, tarsi kažkas būtų susprogdinęs bombą. Kasandra sukluso, šiek tiek išsigandusi priglaudė ausį prie durų, bet išgirdusi šviesos jungiklio spragtelėjimą atsiduso iš palengvėjimo.
-Kažką numečiau...
-Nesvarbu! Ieškok dažų skardinės!
Po ilgos tylos Margaret sušuko pranešdama, kad rado ieškoto lobio, o tada sėkmingai išlindo į laisvę. Atrodė, kad mergaitės nesimatė visus metus, nors mūrinė siena jas skyrė tik keletą minučių.
-Puikiai padirbėta, Meg. Užaugusios galėsim plėšti bankus,-nusikvatojo Kasandra.
Bekrizendamos mergaitės 40% dažų išnaudojo suoliuko dažymui, o visus likusiu 60% viena kitos taškymui. Abi nuo plaukų šaknelių iki pirštų galiuko buvo permirkusios morkine spalva.
-Tokio suoliuko kaip mūsų, visam mieste nerastum!-Nusijuokė Margaret.
-Kur čia mieste... Visam pasauly!
Galbūt kilo klausimas: kaip tokios draugės galėjo išsiskirti? žinoma, kalti buvo kiti draugai, jų reikalavimai, noras įtikti. Štai kas nužudė draugystę.
**Po trijų metų**
Į miestą atsikraustė naujokė. Ilgi, niekada į kasą nerišami plaukai, makiažas, tvarkingi drabužiai. Ji buvo tokio pat amžiaus kaip ir Kasandra su Margaret, tačiau atrodė gerokai vyresnė, negu keturiolikos. Bet merginoms tai nesutrukdė susidraugauti.
Margaret ėmė darytis vis keistesnė. Jautėsi nesaugi, pasilikdavo sau neišsakytas mintis, nustojo vilkėti margas sukneles. Bet kai tik šalia nesisukiodavo naujokė, kuri čia greitai pritapo ir visi pradėjo ją vadinti tiesiog Mona, ji vėl persikūnydavo į vėjavaikišką mergaitę. Jos abi tokios tapdavo. Mona tai kaip mat pastebėjo ir ėmė įkalbinėti Kasandrą nutraukti visus ryšius su pamišėle (taip ją vadino Mona).
-Ji negražiai kalba apie tave,-meluodavo ši.-Manau turėtum nustoti draugauti su Margaret. Juk žinai, kad linkiu tau tik gero.
-Mes draugės nuo pat vaikystės. Netikiu, kad ji galėtų taip kalbėti.
Bet Mona nenuleido rankų.
Kitą dieną ji visai mokyklai paskelbė, kad matė Margaret besibučiuojant su mergina ir pagrasė Kasandrai, kad jeigu ši nenustos bendrauti su ja bus tik blogiau. Vargšelei nieko kito neliko. Ji nustojo skambinti savo draugei, ėmė vengti jos vien iš baimės, kad šioji gali dar labiau nukentėti nuo Monos ilgo liežuvio.
-Kodėl tu taip elgiesi? Maniau mes draugės,-Trūkčiojančiu balsu kalbėjo Margaret, kai po ilgos savaitės ji akis į akį susitiko su Kes. Šalia jos stovėjo ir Mona, kuri piktdžiugiškai šypsojosi.
-Atstok. Nebenoriu tavęs matyti. Esi savanaudė!
Žinoma Kasandra taip kalbėjo ne dėl to, kad taip galvoja. Jai į galvą naujoji draugė prikišo visokio mėšlo. Ir tariant šiuos žodžius jai skaudėjo ne ką mažiau, nei Margaret.
Draugystė tuo ir baigėsi, bet jeigu ji tikra-grįš. Stipresnė ir tyresnė, nei kada nors buvo, nei kada nors kas nors galėjo pagalvoti.