Bölümü @-icite yazdı <3 <3
Cassandra bol ışık alan odasında yataginin üzerinde oturuyor ve oğlundan hatıra kalan eşyalara bakiyordu
İlk fotoğraf oğlu 3 yasında ilk viskisini içerken çekilmiştiGözünden bir kaç damla düştü cassandra'nın yorgun ve çakma adidas eşofmanı grisinde rengi olan gözlerinden.
Zaman ne cabuk geçmişti
Alexandar o gün çok fazla viski içmişti, o kadar ki adeta adana gibi patlamıştı
Adana... Dedi içinden Cassandra. Biricik kocası Haydar'ın memleketi... Güneşin alnında, yüzünden ter damlayarak Adana'nın uçsuz bucaksız gibi görünen pamuk tarlalarında toplamadığı pamukları düşündü cassandra... Ne alakası vardı yani, o hiç Adana'ya gitmemişti ki...Biricik kocası Haydar sol ayak serçe parmağında görülen kronik bipolar bozukluk nedeniyle vefat etmişti
Yani serçe parmağı kendi başına isyankar ve ergen bir kişilikti ve Haydar'ın hakimiyetini kabullenmiyordu...Ne acıdır ki emektar Haydar Bey'in ölmeden önceki son duyduğu cümle kendi ayak parmagı tarafından kurulmuş olan "ananı sikim" cümlesi idi.
Cassandra acı acı gülümsedi. Sikememişti... Haydar Bey öldükten sonra ayak parmağı hemen kesilip üzerine kazık çakılarak yerin yedi kat dibine gömülmüştü.
Bir kaç saniye sonra ülkedeki tüm çanlar çalmaya başladı. Heyecanlı ve Mahmur gözlerle dışarı baktı Cassandra, göz yaşlarını sildi.
Çan dansı saatini nasıl unutabilmişti... Ülkede iyi şans getirmesi için her gün çanlar çalınır, herkes dans eder ve sonrasında viskiye gömülürlerdi.
O da öyle yaptı. Ayağa kalkıp dans etmeye başladı.Biraz sonra Alanso salına salına içeri girdi.
"Hanımım keyfiniz yerinde mi diye merak ettim"
Yatağın üzerindeki fotoğraflara bakan Alanso durumu çakmıştı.
"Yine mi kendinizi üzdünüz hanımım" dedi dudak bükerek ve tutkulu bir şekilde dans etmeyi sürdürdü.Dansla birlikte Cassandra'nın tüm kederi gitmişti.
"Nasıl biri olduğumu bilirsin Alanso" dedi ve takla attı. "Geçmişim beni bir bira gölgesi gibi takip ediyor...""Lanetli olanı ağzınıza almayın" dedi Alanso ve bir viski duası okuyup ayak parmağına üfledi. Ne kadar bahsedilmese de, evde herkes rahmetli Haydar Bey'in hastaligina yakalanmaktan korkuyordu.
Viski brezilyalılar için çok önemliydi, özellikle Kortez vadisine ismini veren Cortesse ailesi için. Bira ise ebedi bir düşman, bir sapkınlık, bir saygısızlık idi ve ortalama bir Brezilyalının bedeninde bıraktığı hasar tahmin edilemezdi..
Ve çanların sesi kesildi. Herkes viski içmeye koştu.Alanso ise Victoria'yla arasında geçen konuşmaları kimseye söylemeyeceğine dair içinden yeminler ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Entrika Rüzgarı
Krótkie OpowiadaniaKortez Vadisi'nde yaşanan, pembe diziyi aratmayan bir hikaye. Entrika dolu bu kısa hikaye tüm absürt komedi severleri bekliyor ! (Karakterler kapak resmindekilerdir.)