Part 4

9.4K 221 4
                                    

Firash memarkingkan kereta BMW nya di garaj kereta. Firash mematikan enjin kemundian membuka bonet untuk mengambil bagasinya.

Hairan melihat kenderaan yang banyak di villa parentsnya..

" ummi  dan walid nak sambut kepulangan aku ke " fikir firash..

firash masuk ke dalam rumah diiringi salam kemundian dia ternampak orang yang amat dia kenal iaitu saudaranya sendiri yang sedang membuat hantaran. Wait . HANTARAN ?

"untuk siapa ? takkan lah rara mahu kahwin kot.. Rara bawah umur dohh.. kalau bukan rara takkan lah aku? impossible , impossible.. " bisik firash sambil mengelengkan kepalanya..

" haa Ash , baru balik ?" tanya puan zaiton.

" haah ummi. Ash nak tanya satu soalan boleh ?" tanya firash balik..

puan zaiton tersenyum " boleh tanya lah.. "

" a ahurmm siapa nak kahwin ? " tanya firash lagi.

" ouhh hermm kita cakap dengan bilik istirehat sahaja lah.. tempat ni macam terbuka je.. " ajak puan zaiton

Glurp..

Firash tidak sedap hati. Apa yang mahu dikatakan oleh ummi ? adakah disuruh kahwin ? atau hal lain ? hati mula bertanya.. huhuhu

Puan zaiton menutup pintu setelah mereka masuk kemundian tak lupa untuk menguncinya sekali.. Firash sudah duduk di kerusi jati kegemaranya.

" herm Ash ada nampak barang-barang dekat bawah tadi ? " puan zainab membuka bicara.

kerut kening. cuba untuk berfikir. " maksud mummy hantaran ?"

Puan zaiton mengangguk kepala tanda betul.

" okey my points is who want to getting married ?"

" ummi and walid dah berpakat nak firash kahwin dengan anak kawan walid . segala persiapan sudah kami siapkan......."

" wuu wuuu wuu apa ni ummi ? setahun ash,ash tak pernah setuju pun untuk berumah tangga ni."kata firash yang potong cakapan puan zaitonv

" firas ummi dah banyak kali cuba untuk call ash but ash tak angkat phone..so,that's why ummi dan walid lamar kayla. actually dah lama walid dengan kawan walid plan semua ni tinggal tunggu masa yang bersesuaian je"

Firash serabutkan rambutnya. " kenapa you guys aturkan perkahwinan ni ? ummi tak tanya yang ash suka ke tak dengan plan gila ni ? then ummi senang-senang je setuju pegi lamar si budak tu . " kata firash.

" ummi tahu yang ash akan setuju juga. kami tahu yang ash budak baik. please terima semua ni. ummi tak minta banyak pun,just kahwin dengan kayla itu je."

terdiam. kalau tahu akan jadi begini,dia tidak akan balik awal..

" selama ni ummi kutkan segala permintaan ash. Ash tak nak handle company abah sebab nak jadi pillot,daddy turutkan. Ash nak duduk rumah sendiri , juga ummi izinkan. So, kenapa ash tak boleh tunaikan permintaan kami ? " ujar puan zainab lagi.

" then ummi nak ungkit balik lah ? macam tu ? " tanya firash tidak puas hati.

" ummi tak terniat pun nak ungkit "

" habistu ?"

" kalau ash sayang kan your family,ash kena terima juga. ummi percaya yang ash akan hidup bahagia bersama kayla nanti.. trust me okey ?"

" macam mana ummi tahu yang ash akan hidup bahagia bersama my future wife ? ummi ahli nujum yang tahu semua nasib orang ?" tanya firash..

puan zaiton tersenyum dengan soalan anaknya. "ummi bukan ahli nujum tapi Ash kena ingat firasat seorang ibu tak pernah salah. "

" yess i know " kata firash perlahan.dia baru sedar akan perkara itu.

"Ya allah apa yang patut aku lakukan. "

***

sorry 4 everything. crop your comment n sorry if broken english. kalau you guys suka cete ni vote lah.. yehett

Kahwin Kontrak ^^Where stories live. Discover now