Part 5

8.9K 186 2
                                    

Sejak kejadian tadi,firash hanya mengurungkan dirinya di dalam bilik. makanan yang dihantar oleh puan zainab tidak terusik langsung dari petang tadi.

bip bip ( bunyi whatassp masuk )

Firash membuka whatassp dan kemundian membalasnya. setelah itu dia mengambil tuala untuk mandi. badannya berasa melekit disebabkan seharian tidak bersihkan dirinya.

selepas selesai mandi , Firash termenung seketika.hermm bila difikir balik memang lawak kerana dirinya seperti perempuan yang sedang mogok makan dan mengurung diri di bilik tanpa keluar langsung. hahaha biarlah macam perempuan ke makyah ke pondan ke, ada aku kisah ? biarlah aku buat macam ni untuk beberapa hari. mana tahu mummy and daddy ubah fikiran ye indok ? i hope so.

****

" wei Aqish , dah berjam-jam kot kita duk library ni. kau nak cari apa hah ? " berang Kayla. manakan tidak kalau kami duduk di library ni dari pagi tadi.. la ni dah nak masuk lunch tau.. lagi - lagi perut buat hal asyik keroncong kerjanya.. aduhaii..

" alah sabar lah babe. aku nak cari maklumat sekejap.. " kata Balqish sambil-sambil menyelak buku kemundian menulis nota di buku notanya..

kayla mengeluh seketika..kalau bukan sebab rakan baiknya,aku takkan jejak ke mana-mana library sekalipun. bagiku library adalah tempat yang bosan. Sebab salah satunya aku tidak gemar membaca buku.

beberapa jam kemundian barulah kami keluar dari library nak menuju ke cafe kakak aqish iaitu safiyyah alah-alah dalam nama tajuk cerita gitu.. kehkehkeh.. dan aku hanya panggul dia kak fiya kerana kak fiya yang suruh aku panggil nama begitu..huhuhu

cafe tersebut tersangat lah cantik. kak Fiya mengamalkan konsep kesenian dalaman. pelanggan yang datang tidak melepaskan peluang untuk ber'selfie' di dalam cafe tersebut.. kami memilih duduk disudut tepi cafe. lebih nyaman dan sejuk.. (betul-betul depan aircond na hhaaha) ..

Kahwin Kontrak ^^Where stories live. Discover now