The House

5.8K 718 115
                                    

Malam tu seperti yang dijanjikan. Namjoon sambung balik cerita seramnya yang tergendala.

Namjoon : Semua dah sedia?

Semua : Sedia!

Mereka duduk didalam bulatan.

Namjoon : Lepas tu. Mayat Zack tak tenteram. Roh Zack kacau semua kawan kawan dia. Kawan kawan dia semua mati sama macam Zack mati. Okay dah habis..

Jhope : Laaaa. Tu je? Tak seram langsung!

V : Tah.

Namjoon : Okay la tu. Korang? Ada ke cerita?

Semua : *diam*

V : Kookie kau buat apa dekat tangga tu. Meh la sini join sekali.

Jimin : Ehh. Kookie? Tadi dia tidur dekat atas.

V : Habis dekat tangga tu sapa?

Semua : *pandang tangga, muka cuak*

V : Jap aku tengok.

Jimin : Sejak bila kau berani ni?!

V berjalan menuju ke arah benda yang dia nampak di tangga. Makin dia hampir makin benda tu menundukkan kepala.

V menepuk bahu benda yang disangka Jungkook dan..

V : Alahai *pengsan*

Semua : V!!

Nak tau apa yang V nampak?

Sebaik sahaja V menepuk bahu benda tu. Benda tu angkat kepala dia. Kenapa V pengsan? Mana taknya dia tengok muka benda tu tak berwajah. Kosong! Hitam, berulat dan berdarah. Rambut serabai. Bau hanyir.

Namjoon : *pergi dekat V* Yahh V bangun. Heyy kau blah laa. Asal kau kacau kami? Kami tak kacau kau kan! Baik kau blah! *tengkin Namjoon kepada benda tu*

Semua terkejut dengan aksi spontan Namjoon yang berani mati.

Namjoon : Blah la!

Dengan sekelip mata benda tu hilang dari pandangan.

Jimin : Aku takut *peluk lengan Jin*

Jhope : Aku pun *nangis*

Jin : Yahh diam la. Aku pun takut.

Namjoon : Korang pergi masuk bilik sekarang. Tidur. Basuh kaki dulu.

Semua : N..Nae

Esok pagi macam biasa dorang bangun awal. Then siap pergi kerja. Trauma? Yes. Dorang still trauma dengan apa yang dorang tengok semalam. Tapi namjoon cakap just buat tak tau je. Anggap tak jadi apa apa pun semalam.

Di ruang tamu..

Jimin : V kau dah ada plan ke belum?

V : Dah.. Macam ni plan aku *bisik dekat telinga Jimin.*

Jimin : Bapak ahhh. Tu bukan setakat plan. Tu berani mati namanya kau tau tak?

V : Tu je cara aku pikir. So kau nak ikut plan aku ke tak?

Jimin : Ermmm. Okay la. Kita cuba dulu. So bila nak start kau punya plan tu?

V : Esok!

Jimin : E- esok?

V : Lek ahhh. Kau just ikut je aku. Yang lain biar aku settlekan. Arasseo?

Jimin : nae. Arasseo.

Jin : Korang borak apa?

Jimin : Tak ada apa hyung..

Jin : Ye ke.

Jimin : Yele.

V : Jimin jom lepak kat bilik aku. Main gitar ke. Jom ahhh *tarik tangan Jimin*

Sebenarnya dorang nak bincang pasal plan tu.

Jimin : Okay okay.

Bilik Vhope

V : Jhope! Kau. ermm turun bawah dulu. Aku nak buat kerja jap dengan Jimin.

Jhope : Hmm okay.

V : Bye. Kalau boleh duk bawah tu lama lama sikit.

Jhope : Haaa!

Jimin : Asal kau ajak aku lepak pulak?

V : Kau ni aku saja ja bagi alasan macam tu depan Jin hyung. Sebenarnya aku nak bincang pasal plan tu la. Kita kena plan baik punya baru jadi.

Jimin : Banyak la kau baik punya. Kalau kantoi dengan Namjoon aku tuduh kau ekk. Kau jawab la nanti.

V : Kau ni. Haa okay. Tapi jangan la sampai kantoi. Sebab tu kena plan betul betul.

Jimin : Haa apa? Cepat.

V : Okay mula mula kita cakap dekat Namjoon hyung .... bla bla bla. Pot pet pot pet pot pet. Bla bla bla .... Okay arasseo?

Jimin : Arasseo!

V : Esok tau jangan lupa. Malam ni tidur awal. Esok kita ada plan nak kena settle.

The House | BTSWhere stories live. Discover now