Keesokkan harinya di office.
V : Arghh tensionnya. Asal aku asyik ingat pasal yeoja dekat hujung simpang tu.
Jimin : Kau okay tak ni? Yeoja mana? Yeojachingu ekkk. *seloroh Jimin*
V : Ehhh tak tak. Aku mana ada yeojachingu. Aku terlalu handsome sampai yeoja pun takut nak dekat tau.
Jimin : Aku lagu handsome.
Jungkook : Aish korang gaduh ni asal? Korang kena tau antara korang berdua ni.. Aku yang paling handsome tau.
Suga : Ceihh antara korang bertiga. Aku rasa aku handsome lagi. Swag pulak tu.
Jhope : Ehhh aku laa yang handsome.
Jin : Jangan lupa.. Aku ni worldwide handsome. So korang kena terima hakikat la.
Namjoon : Perasan la korang semua ni. Aku bukan nak riak laaa. Tapi kan antara korang berenam. Aku lah yang paling double triple handsome.
Semua : *pandang Namjoon* Werkk werkk -_-"
Namjoon : Jealous!
Sebenarnya dorang duduk bertujuh dalam satu bilik yang besar. Duduk sama sama tapi meja jarak jarak.
Jin : Namjoon. Ni macam mana? Pening la aku nak handle.
Namjoon : Mehh sini aku tengok. Ohh senang je ni. Mula mula kau buat macam ni. Pastu macam tu. Then kau buat gitu. So begitu la caranya. *senyum*
Jin : Ohh thank you bruh.
Namjoon : No problem.
Jungkook : Guys. Aku gi tandas jap.
Jin : Pergi jelah. Bagitau kami buat apa? Nak suruh kami tadah?
Jungkook : Kalau tak bagitau cakap curi tulang pulak.
Toilet
Selesai membuang hajat. Jungkook cuci tangan disingki. Bila Jungkook pandang cermin nampak ada yeoja dalam tandas dibelakangnya. Yeoja itu senyum sebelum mengilai. Rupa yeoja tu? Rambut panjang dan serabai. Gigi kuning dan bertaring. Baju berwarna putih lusuh.
Bulu roma Jungkook meremang. Dia takut. Hendak lari tetapi kakinya bagaikan digam oleh gam gajah. Bila sapu melekat terus. Haa cam tu la.
Hehehehehehe
Yeoja tersebut mengilai lalu terbang ke arah Jungkook. Jungkook menangis ketakutan. Dia duduk memeluk kaki. Mukanya disebamkan pada lutut.
Jungkook merasakan bahunya dicengkan kuat.
Jungkook : Arghhhhhhhh *jerit kuat kuat*
Jimin : Woi! Asal ni?
Jungkook : Aku takut!!! *peluk Jimin sambil nangis*
Jimin : Kenapa do? Apa jadi?
Jungkook : Aku nampak hantu-
Jimin : Hah?!
Namjoon : Hey Jimin! Asal dengan kookie?
Jimin : Er..
Namjoon : Dah dah. Jimin papah dia. Jom kita balik.
Jimin : Ahh. Nae..
Di rumah
Jungkook hanya duduk diam di sofa. Maybe dia still trauma. Sebelahnya ada Jimin yang setia menemani.
Jimin : Kookie. Kau dahaga tak? Lapar? Cakap je nak apa aku ambikkan.
Jungkook : Aku dahaga.
Jimin : Okay jap aku ambik air. *pergi dapur ambik air then bagi dekat Jungkook*
Jungkook : Thanks *senyun kelat*
Jimin : No hal.
V : Kookie. Kau nampak apa dekat toilet tadi?
Jungkook : ..
Jimin : Ishh kau ni. Nak tanya pun jangan la time time ni. Dia trauma lagi. *pukul kepala V*
V : Okay okay sorry.
Jungkook : Aku nampak... rambut dia panjang. Gigi kuning. Ada taring tajam. Kuku dia panjang gila. Muka dia aku tak nampak jelas sebab tertutup dengan rambut. Dia. dia datang dekat belakang aku. Aku takut.
Jimin & V : Serious ar?
Jungkook : Yaa.
Jimin : Dah jangan ingat lagi. Kau rest okay?
Jungkook : Okay *baring then terus tidur dekat sofa*
V : Haritu pun aku ada nampak yeoja yang macam kookie cerita jugak. Tapi bukan dekat office. Dekat hujung simpang. Ingat tak masa aku tiba tiba ajak korang balik tu. Haa time tu la.
Jimin : Biar betik?! Patut la muka kau pucat. Tapi kan kau perasan tak. Setiap kali kau nak cerita apa apa ke mesti namjoon hyung potong cakap kau.
V : Haa. Betul tu. Haritu aku pernah nak bukak pintu bilik stor tu. Tapi mesti namjoon hyung ada. Aku pun pelik. Dua kali pulak tu.
Jimin : Aku rasa ada something wrong la. Kita siasat jom.
V : Bukan ke kau penakut? Ni aku tengok macam dah berpengalaman 10 tahun ja.
Jimin : Takut tu memang la. Tapi benda tu dah kacau kookie.. Kacau kau.. Nak ke dia kacau kita semua?
V : Erm. Okay. Nanti kita buat plan.
Namjoon : Korang borak apa nim
Jimin : Erkk erkkk..
V : Ka..Kami borak pasal nak buat apa malam ni.
Namjoon : Nak buat apa?
V : Errr. Kita cerita hantu?
Namjoon : Ouhh *blah*
Jimin : Uish nasib kau cover line.
V : Kan. Aku dah kecut perut tadi. Takut Namjoon dengar.
Jimin : Dah la stop sembang pasal ni. Now aku nak teman kookie. Kau teman la aku.
V : Haa okay. Bak remote tu aku nak tengok tv.
Jimin : Nah *bagi remote*
YOU ARE READING
The House | BTS
Mystery / Thriller+ kisah 7 sekawan di sebuah rumah Season 1 [COMPLETE] start : 25 / 09 / 15 end : 06 / 11 / 15 Season 2 [COMPLETE] start : 10 / 10 / 16 end : 28 / 12 / 17