Gjennom Liz's øyner
Jeg såg bort på gutten som var i vinduet, det var Cayden, den slemme Cayden. Av alle som kunne bo i huset attmed meg så måtte der bli han. Plutselig snudde han på hodet og såg rett på meg og smilte slik som gutter gjør når de vil at jenter skal smile. Men jeg smilte ikke tilbake, jeg vil ikke smile til en kompis av broren min. Så jeg tok fort gardinene igjen og bestemte meg for å ignorere at han var der. Så jeg gikk ned i stuen for å slappe av litt.
" Liz, vi skal ut en tur, vil du bli med" sa mamma fra gangen. Kanskje jeg vil bli med ut, det er jo greit med frisk luft, men samtidig så vil jeg være alene hjemme." Nei, jeg tror ikke det, men er Will her?" Spurte jeg, for det er ikke gøy å være alene hjemme med en bror som lusker omkring." Nei, han er ute med noen venner, men jeg tror ikke det er lenge til han kommer" ropte mamma og rett etterpå hørte jeg et smell fra døren.
Jeg gikk opp på rommet mitt og kikket gjennom gardinene mine for å se om Cayden var der. Men han var ikke det, men jeg bryr meg ikke så mye om det.
Jeg fant frem pc'en og fant ut at jeg ikke hadde sett ferdig den episoden jeg såg på. Så jeg såg den ferdig.
" Liz, jeg er hjemme. Jeg og noen venner er nede og ser en film." Hørte jeg at Will ropte fra nede, sikkert i gangen. Jeg bryr meg ikke om han har noen venner på besøk, jeg sier aldri til han viss jeg har noen på besøk. Teit.Jeg såg en til episode og var så med i serien at jeg hadde glemt at Will hadde venner her, så jeg gikk ned. Og jeg som sikkert mange andre gidder ikke å være så "pynta" om kvelden, jeg gikk i pysjen min som bestod av en singlet og en shorts og jeg hadde ikke sminke på meg. Jeg ville ta meg noen å spise fordi jeg var litt sulten.
Så kjente jeg noen armer rundt midjen min, jeg såg ikke hvem det var meg det måtte jo være Will. Jeg snudde meg og skulle til å si noe, men så såg jeg at det var Cayden som holdt rundt meg. "Cayden!! Hva driver du meg!" Ropte jeg rett i ansiktet hans og skulle til å slå han da han tok fingeren sin på leppene mine. Jeg trodde at når en badboy tok på deg fikk du elektrisitet inni kroppen og du følte en lyst til å kysse han, men det skjedde ikke med meg.
"Hva er det du tror du driver med" sa jeg sint og sprang opp på rommet. Jeg trodde at jeg skulle få et Goodgirl and badboy liv, men det kommer aldri til å skje, det kommer bare til å bli kaos og trøbbel.
Etter en god stund hørte jeg at ytterdøra ble smelt igjen, enten kommer mamma og pappa hjem eller så drar Cayden og Luke. Jeg satt stille på rommet en liten stund etter døra var blitt smelt igjen for å være sikker på om det var guttene eller mamma og pappa." Liz, er du her inne" sa en mørk stemme utenfor døren min."ja, hva vil du" sa jeg tilbake og så skled døren opp og jeg såg ansiktet til Will, det var vanskelig å tolke men jeg tror han er litt sur. "Jeg sa til Cayden at han ikke skulle plage deg mer" Will er faktisk følsom noen ganger som du ser, og han er glad i meg og jeg er glad i ham." Takk Will, du er en snill bror, men er dere venner eller uvenner nå?" Spurte jeg, men merket at det hørtes litt rart ut." Først ble Cayden sur, men så sa Luke noe til han så det gikk fint, vi er fortsatt venner" sa han og gikk bestemt ut døren, og der var den broen jeg kjenner ikke den følsomme gutten som var her for to sekunder siden.
Jeg ble sittende på rommet mitt å tenke, hvorfor ble Cayden sur da Will ikke ville han skulle plage meg. Han liker meg jo ikke.... eller gjør han. Jeg skjønner ikke hva som skje med han, han oppfører seg så rart. Jeg vet hva jeg kan gjøre. Lindsay vet sikkert noe, selv om vi bare har vert venn i dag her vi blitt veldig gode venner.
Liz: kan du hjelpe meg med noe?
Lindsay: Ja hva er det du treng hjelp til?
Liz: Ok, i dag hadde Will gjengen sin på besøk og jeg hadde glemt det, så da jeg kom ned tok noen meg rundt midjen og det var CAYDEN!! Av alle personer var det han, men han ble sur for Will sa at han skulle slutte på plage meg.
Håper Lindsay kan hjelpe meg eller si noe positivt for viss ikke blir det kleint på skolen i morgen.
Lindsay:WHAT!! Okey, jeg tror han vil prøve seg på deg, men du må være tøff og si i mot han. Det er noe av det eneste som hjelper. Han gjør slikt med neste alle jentene på skolen og etter han har fått seg noe går han fra deg, som om du er søppel. Så søtt av Will å gjøre det, du har en søt storebror.
Fikk jeg tilbake, jeg gidder ikke svare for det er sent og det er skole i morgen. Lindsay sa jeg hadde en SØT storebror. Jeg lurer på om hun liker han eller om det er noe hun bare sier. Det kan jo være det samme som jeg synest om han, at han faktisk har et hjerte og har faktisk følelser. Og at han egentlig er det helt motsatte av en badboy, da vi bodde i Minnesota var han det søte fotballgutten. Håper ikke Cayden endrer han.
------------------------------------------------------------------
Tusen takk, denne delen kom litt sent, men jeg har vært opptatt i det siste.
-@tusselabb
YOU ARE READING
Badboy or badboys?
Teen FictionLiz har akkurat flyttet fra Minnesota til Wisconsin, sammen med broren, mora og faren. Hun er 16 år, og har et godt liv, helt til hun møter gjengen til broren. Helt til hun møter ......