Oppdraget

318 16 1
                                    

Gjennom Liz's øyner

Etter den kjedelige dagen ( som ikke var så kjedelig) var jeg endelig kommet hjem. Lindsay hadde spurt mange ganger i dag om jeg ville bli med ein tur på shopping, fordi hun var invitert til en kul fest og ville ha en fin kjole eller noe fint. Men siden jeg ikke har så lyst sa jeg at jeg hadde mye lekser, så nå sitter jeg med noen gørr kjedelige algebra oppgaver.

" Hvorfor gjør du lekser nå?" Hørte jeg Will si. Han banker aldri på når han vil inn på rommet mitt," hva vil du?" Sa jeg og prøvde for harde livet å finne ut hva som egentlig var meningen med denne oppgaven. " Jeg kan hjelpe deg, så kan du hjelpe meg. Har vi en avtale." Før jeg fikk protestere på det han sa, (fordi jeg vil ikke hjelpe broren min og ivertfall ikke når han er en badboy) sa han " svaret er 7. Henter deg etter på slik at du kan hjelpe meg" etter han sa det ble jeg bare sittende der som et spørsmålstegn. Hva i huleste skal jeg hjelpe han med nå?

" Søs, ikke ta med mobilen" ropte Will neden i fra, det hørtes ut som om han var med noen. Dette kommer ikke til å gå bra, skal jeg bare hoppe ut gjennom vinduet eller? Jeg la fra meg mobilen og gikk forsiktig ned og såg Will, Luke og Cayden, jeg trodde aldri Will ville at han Cayden skulle være i nærheten av meg engang. Guttene gikk i svarte klær , det såg jo nesten ut som om de skulle rane en bank eller noe slikt. " Er dere klare" hvisket luke, og smilte et lurt, vakkert smil. Jeg kan ikke for at han er kjekk. Men det er ikke så viktig å tenke på det nå, nå må jeg finne ut hva vi skal gjøre på oppdraget.

Vi satt oss inn i ein svart bil ( jeg er ikke den beste med navn på biler, jeg kan egentlig ingenting om de). Cayden kjørte og Will satt fremme, så jeg var så heldig å måtte sitte attmed Luke. Han kledde de klærne veldig godt, han såg så mystiske og spesiell ut. Bilturen varte ikke så lenge, da vi stoppet var vi uten for en sti inn i skogen. Dette føltes  ut som en mystisk film, tenk viss de har tenk til å selge meg for narkotika eller bare gi meg bort til noen. Jeg begynte å bli stresset, eller tenk om de skal sloss med noen, det er så mye som kan skje så jeg måtte bare følge etter og ikke forstyrre guttene.

Da vi hadde kommet et stykke inn i skogen såg jeg en skikkelse av en man. NEII, har de tenkt å selge meg, min egne bror!! " Cayden kanskje ikke det var så smart å ta med Liz" hørte jeg Luke si. Så det var Cayden som ville ha med med, han vil sikkert slå meg eller selge meg. Jeg måtte si noe " Gutter hva skjer nå egentlig?" Da jeg hadde sagt det la jeg merke til at Will var borte, men så la jeg merke til noe stort og vakkert. En bygning som stod bank på. Så Cayden ville ha med med på å stjele noe i en bank. Jeg såg Will, han og den andre mannen var borte med ingangen til banken.

" Liz, nå må du følge veldig godt med. Dette er veldig viktig stoff. Du må gå forsiktig bort til den andre veggen" da Will sa det pekte han på en vegg som var kanskje 20 meter fremfor oss inne i banken. " du må ikke ha noen brå bevegelser." Sa han. Hvorfor kunne ikke en av de gjøre det, det virker jo så enkelt. " Men Liz pass på de røde alarmstålene, og du har kun 30 sekunder fra du krysser dørstokken og til du trykker på knapper. Forstått?" Okey... Dette var litt verre, de er jo store og sterke og treige det var derfor ikke de kunne gjøre det.

Så hørte jeg han mannen som var her begynne å teller ned. 10,9,8,7,6,5,4,3,2 og 1. Det var ikke så vanskelig dei første cm, men så såg jeg den første strålen, jeg listet meg kjapt men forsiktig over den. Slik gikk det videre inn i baken, men så hørte jeg guttene rope "LIZ DET ER BARE 5 SEKUNDER IGJEN." Jeg var 3 meter frå knappen, det var ingen stråler så jeg tok sats og hopet og traff akkurat knappen før jeg falt på gulvet.

Jeg reiste meg opp og såg på fire smilene ansikter " hvorfor smiler dere så mye?" Sa jeg, men så merket jeg hvor vi stod. Det var fult i ganger, men det virket som om alle viste akkurat hvor de skulle. Og det gjorde de , for da vi hadde gått litt stoppet de og så på en dør. De begynte å fikle med noe og så var døren open, og der inne var det fult i penger. Jeg stod der og måpte men så la jeg merke til at guttene begynt å ta pengene " hvorfor tar dere pengene?" Spurte jeg med en sur tone," hvorfor skulle vi ellers bryte oss inn i en bank ?" Sa han mannen som jeg nå merket at ikke var så stygg, nei vent det var fetteren vår Alex. Jeg skulle til å gi han en klem men guttene bare gikk, det virket som om de hadde dårlig tid.

Vi satt i bilen, Alex hadde gått fra oss. Guttene var helt stille " hvorfor gjorde dere det?" Jeg måtte bare spørre jeg kunne ikke lure på det resten av livet mitt." Det har du ikke noe med" svarte Will meg surt. " Jo det har jeg faktisk. Jeg var jo faktisk med på dette så jeg MÅ få vite det" da jeg sa det hørte jeg hvor dumt det hørtes ut. " Vi gjorde det fordi vi trenge penger, vi skylder noen penger" sa eg dyp mørk stemme ved siden av meg. Da jeg snudde meg mot stemme så jeg inn i noen vakre uskyldige øyner. Det virket ivertfall ikke som om han hadde gjort noe ulovlig. " Okey." Sa jeg og snudde meg tilbake, resten av bilturen var veldig klein for ingen sa noe som helst.

Jeg gikk fort opp på rommet mitt og såg at klokken var nesten ett på kvelden og vi skulle på skole i morgen. Da jeg var spist og gjort det jeg måtte såg jeg på mobilen min. Jeg hadde fått en melding av Lindsay der det stod: Du får også lov til å bli med på festen på lørdag😊. Jeg gadd ikke svare, hun hadde sikkert sovnet og jeg kan si det til hun i morgen. For nå vil jeg sove, det har skjedd så mye i dag.

--------------------------------------------------------

Tusen takk, denne kom litt seint men jeg har vert opptatt og det har skjedd mye. Si i fra viss det er noe dere viss at skal skje i historien og kanskje jeg kan putte det inn en plass.😊

@tusselabb

Badboy or badboys?Where stories live. Discover now