Flygplansresan tog 3 timmar och 40 min ungefär. Jag och Frida kollade på film och jag läste och lyssnade på musik.
_________________
Bilen var otroligt varm och dem svarta sätena brändes mot huden. Mamma satte på radion och "What do you mean?" spelades högt. Jag tittade ut mot det fina vädret utanför. Det var fortfarande sommar och jag funderade om jag skulle gå till stranden när jag kom hem.
- Vill du gå till stranden sen? frågade jag Frida.
-Visst, sa hon och log. Hela resan hem i bilen så satt jag bara och lyssnade på musik och tittade ut genom fönstret. Om 2 veckor började skolan.
_________________
Frida gick in till sig och vi skulle mötas här nere kl 12 så om 1 timme. Jag gick först in och tog av mig mina gympa skor. När jag kom i mitt rum så började jag att packa upp. Jag valde att ta min orange triangle bikini. Jag satta mig på sängen och tog upp min dator för jag behövde veta vad som hade hänt på alla sociala medier medan jag var borta. Efter att jag hade kollat det så gick jag ut i köket för att ta något att äta eftersom att jag åt frukost kl halv 8 ungefär. Kl 12 så stod jag därnere och väntade på Frida som vanligt. Tio minuter efter så kom hon ner springande.
Vi gick mot buss hålplatsen och solen stekte fast inte lika mycket som den hade gjort i Mallorca. Vi klev på bussen och det var inte så mycket människor på den. Vi satt på bussen i 10 min sen skulle vi av. Vi fick gå lite för att komma till stranden och på stranden var det väldigt mycket folk. Vi letade ett litet tag var vi skulle ligga men sen så hittade vi en plats. Jag tog Frida i handen när vi hade lagt ner våra handdukar och gick ner till det ljumma vattnet. Där mitt i vattnet stod han. Han hade jag inte sätt på 2 år sen olyckan och den där misslyckade sommaren.
_________________
Kort kapitel :) Den här "boken" kommer inte bli så lång för att snart så kommer den att vara slut om ni fattar vad jag menar. Jag har 2 till böcker men jag kanske ska börja skriva på en till sen vad ska den handla om då tycker du?
YOU ARE READING
Allt går i bitar
Teen FictionLouise är en tjej på 13 år som vill till Mallis med sin bästa kompis Frida. Allt går inte som det ska och när Kevin plötsligt blir kär i Louise och bjuder med henne till hans landställe går allt snett.