Del 6 - Tellefon bråket

13 1 0
                                    

När jag vaknade på morgonen så kände jag en god lukt som fortfarande var kvar av Kevin från igår. Det var ljust i rummet och jag kände hur mina fötter hade domnat av. Jag satte mig försiktigt upp och gick fram till garderoben. Jag tog ut en klänning och en vit lång stickad kofta. Jag tog av mig min pyjamas och drog på mig min klänning. Jag gick ut ur rummet och in i köket. När jag kom in i köket så såg jag att det var fram dukat med våfflor och juice. Jag satte mig sakta ner vid bordet och tog en våffla. Jag bredde på ett tunt lager sylt. Jag hällde upp lite juice och tog en tugga av min våffla.
- Godmorgon , sa Kevin som kom in rummet.
- Godmorgon, sa jag som höll på att smälta av hans rufsiga morgon hår.

När jag ätit upp min våffla så gick jag upp till rummet. Jag han precis lägga mig på sängen när min mobil började att ringa. Det var Frida.
- Hallå? sa jag när jag svarade.
- Hej, hörde jag en sur Frida säga.
- Varför åkte du? sa Frida efter ett tag med en stel röst.
- För jag är kär, svarade jag.
- Kärlek går före vänskap asså?
- Jag vet inte men du skulle förstått om du var kär, svarade jag.
- Jag är kär, hörde jag Frida säga rädd i andra sidan av luren. I DIG, fortsatte hon. Jag blev häpen. Menade hon som vänskap eller mer på riktigt?
- Så du vill liksom kyssa mig och så? frågade jag med nervös röst.
- Nej inte på det sättet, sa hon lite små irriterad.
- Nehe ok.
- Men vi skulle ju tillbringa hela sommaren tillsammans! Vad hände? fortsatte hon.
- Men Kevin frågade mig innan vi åkte! protesterade jag.
- Så jag betyder ingenting för dig eller?
- Men så kla... Mer hann jag inte innan hon la på. Vid detta tillfälle så tror jag hon hatade mig!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mycket dialog här jag vet:)
Förlåt för jag inte har uppdaterat men har inte kommit på något:(
Kort kapitel ;(
Hoppas ni gilla<3

Allt går i bitarWhere stories live. Discover now